Grå
Nu är det en ren chansning jag gör, men det kan ju hända att den som äger den lilla katten är medlem här på odla.
Det satt en liten kattunge utanför min arbetsplats igår på lunchen som hade följt efter mina elever och eftersom jag anser att ett industriområde inte är någon bra plats för en liten katt så tog jag en kort runda till närmaste hus och frågade om de visste vems det kunde vara. Det gjorde de inte och vaktmästarna i ett annat bostadsområde misstänkte vems det kunde vara men de var inte säkra, utan skulle prata med den de trodde var ägaren när hon kom hem och sedan ringa eller maila till mig. Efter jobbet knackade jag på fler dörrar och lämnade lappar i brevlådor.
Den lilla katten fick följa med hem och umgås med Rufus och Rufsan.
Än så länge är det ingen som har hört av sig, å andra sidan åkte jag ifrån mobiltelefonen imorse.
Skulle det vara så att du bor i Gislaved och har en kattunge som inte kom hem igårkväll, pm:a mig, eller maila mig en beskrivning gällande utseende och kön på en gång så kommer jag med den imorgon bitti.
Jag vill inte ha någon belöning, jag vill bara att den ska komma hem, för jag har katter själv så det räcker.
Katten är helt underbar i lynnet och mycket välskött, så jag antar att du saknar den mycket.
Cathis
Nu håller jag tummarna att det är rätt kisse smile.gif
Grå
Tyvärr no.gif

Men hittar jag en sådan katt, så vet jag ju vems det är isåfall.
Cathis
Synd!

Jag håller ögonen öppna!
Grå
Någon har ringt, men hade telefonen avstängd när jag ringde upp nu. Hoppas att det är hon!
Anma
Hur går det med kissepissen?
Grå
Det går bra med pyssen, den trivs ihop med mina andra småttingar och äter och sover tillsammans med dem, men de sa nyss att eftersom deras lilla gäst aldrig har varit och rest i Västergötland förut så ville de ta med den ut och visa omgivningarna. Det fick de inte så nu är de lite sura.

Hon som hade ringt förut idag har inte ringt tillbaka än (hennes mobil var avstängd när jag ringde och jag talade in ett meddelande - kanske lät jag lite lätt desperat). Annars får vi göra ett nytt försök imorgon. Det kanske inte ens var katten hon ringde för utan något annat ärende, hon lämnade aldrig något meddelande på min telefon.

Jag har en känsla av att kissen har kommit hem innan helgen. Jag brukar ha rätt.
Cathis
Kollade ute på samhället idag, det var tyvärr den andra kissen som efterlystes men jag har vänner nere i det området så jag kan höra lite med dom också yes.gif
Grå
Tack Cathis! thanks.gif
Fny
ojoj... hoppas verkligen att kattungen hittar hem! Vill inte tänka på hur hemskt ägarna måste må när deras älskling är försvunnen. Och så får vi hoppas att det inte är en sommarkatt... har aldrig hört talas om att man skulle sätta ut en sån i ett industriområde men man vet ju aldrig. crying.gif Nä usch och fy.

Håller tummarna!
Grå
Ja jösses... kvinnan som hade ringt mig vägrar att svara när jag ringer eller ringa tillbaka, så jag vet inte vad hon ville egentligen. Kanske var det inget katteri överhuvudtaget, hon kanske bara hade ringt fel.
Jag skickade sms till henne innan jag gick och lade mig igårkväll iallafall att jag ville att hon skulle höra av sig i helgen ifall det var hennes katt och hon ville ha tillbaka den - och att jag inte var ute efter någon hittelön (ifall det är det som oroar henne) men jag har inte fått något svar än, så nu ger jag upp hoppet om henne.
Jag ska slå en signal till vaktmästaren som jag pratade med under dagen och höra om han fått reda på något.
Hittar jag inte ägaren får den lilla kissen bli en knättekatt då. Den börjar göra ig hemmastadd nu och jag kan ju inte hålla den instängd på toaletten hela livet, det är ju synd om den.
Jag har just börjat hitta hem till mina egna kattungar, så det är ju typiskt att man ska "behöva" ta hand om en liten Oliver Twist också, men hade jag bara slängt ut den på gatan så hade jag inte kunnat sova en enda natt den här veckan.
Grå
... och vaktmästaren har gett mig fel telefonnummer så honom får jag inte tag i heller. jag kommer inte ihåg vad han heter. slap.gif
MariaS
Du verkar ha blivit med en katt till Grå... Men vi får hoppas att det löser sig ändå, för inte ska vi väl tro att det är en "sommarkatt" som blivit dumpad i ett industriområde...
Grå
Alla bortsprungna katter kan ju inte vara sommarkatter...

Det är ju lätt för en liten kattunge att förvilla sig i den stora vida världen när man kommer utanför tomten.
Cathis
CITAT (Grå @ 18-09-2009, 11:12) *
... och vaktmästaren har gett mig fel telefonnummer så honom får jag inte tag i heller. jag kommer inte ihåg vad han heter. slap.gif

Testa att ring Gislavedshus, det är väl dom som har lägenheterna bakom industriområdet och dom borde väl veta vem som är vaktmästare
Grå
Bra idé.
Cathis
Nu har jag engagerat ännu fler giggle.gif
Huggorm
Kanske är någon som hade 3-4 kattungar och bara blev glad när en försvann sad.gif
pejori
CITAT (Huggorm @ 18-09-2009, 22:08) *
Kanske är någon som hade 3-4 kattungar och bara blev glad när en försvann sad.gif

Jaha- och vad gör en unge i en grupp av tre-fyra för skillnad????? slap.gif
Sådanna idioter lägger alla ungar i samma säck, för det är enklare så ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Grå
CITAT (Huggorm @ 18-09-2009, 22:08) *

Nja... jag vet inte det. Den här katten är oerhört välskött. Jättefin i pälsen och alldeles för kelig och tillitsfull för sitt eget bästa. Visst har den fått lite tjockismage sedan den kom hit, men det är ju inte alla som vill att deras katter ska vara sådana fetknoppar som mina är. Den hade inget halsband och är inte öronmärkt, men jag börjar fundera på om den kan vara chippad. Ska ta reda på det nästa vecka. Har inte tänkt på det förut bara. Mina katter har halsband men är inte chippade.
Jag har ännu inte fått tag i vaktmästaren.

Idag har den fått komma ut och se sig omkring lite. Det var uppskattat, den är ruggigt nyfiken på saker och ting.

CITAT (Cathis @ 16-09-2009, 21:14) *
Kollade ute på samhället idag, det var tyvärr den andra kissen som efterlystes

Cathis, var någonstans är det tillåtet att sätta upp lappar? Får man göra det i mataffärerna fortfarande eller finns det några anslagstavlor?
ängsvädd
Har du ringt polisen för att se om någon har lämnat in en efterlysning? Men troligtvis är det väl en dumpad katt sad.gif
Cathis
CITAT (Grå @ 19-09-2009, 07:44) *
Nja... jag vet inte det. Den här katten är oerhört välskött. Jättefin i pälsen och alldeles för kelig och tillitsfull för sitt eget bästa. Visst har den fått lite tjockismage sedan den kom hit, men det är ju inte alla som vill att deras katter ska vara sådana fetknoppar som mina är. Den hade inget halsband och är inte öronmärkt, men jag börjar fundera på om den kan vara chippad. Ska ta reda på det nästa vecka. Har inte tänkt på det förut bara. Mina katter har halsband men är inte chippade.
Jag har ännu inte fått tag i vaktmästaren.

Idag har den fått komma ut och se sig omkring lite. Det var uppskattat, den är ruggigt nyfiken på saker och ting.
Cathis, var någonstans är det tillåtet att sätta upp lappar? Får man göra det i mataffärerna fortfarande eller finns det några anslagstavlor?

Såg när jag var nere på Kvantum idag att det satt en lapp, och jag har sett lappar både vid sporthallen och ute på anslagstavlorna i samhället, tyvärr då om den andra kissen. Men det verkar inte vara några problem att sätta upp lappar iaf, varken ute eller i mataffärerna.
Grå
CITAT (ängsvädd @ 19-09-2009, 10:49) *
Har du ringt polisen för att se om någon har lämnat in en efterlysning? Men troligtvis är det väl en dumpad katt sad.gif

Nä, jag har inte kollat med dem än, var så säker på att det skulle lösa sig.

CITAT (Cathis @ 19-09-2009, 19:13) *
Såg när jag var nere på Kvantum idag att det satt en lapp, och jag har sett lappar både vid sporthallen och ute på anslagstavlorna i samhället, tyvärr då om den andra kissen. Men det verkar inte vara några problem att sätta upp lappar iaf, varken ute eller i mataffärerna.

Ska sätta upp egna lappar där på måndag då. En kollega var osäker på om man fick sätta upp på kvantum så jag struntade i det och lade lapparna i brevlådor i det "misstänkta" området istället.
Cathis
Hur går det? Fått några napp än?

Grå
Nej, inget napp. Jag tog den till veterinären och kollade efter chip men där fanns inget. Lappar har jag inte hunnit sätta upp än. Jag var nerom kvantum igårkväll för jag jobbade över, men där såg jag ingen anslagstavla - var sitter den?
Cathis
Vet inte om det finns någon direkt anslagstavla, men jag har sett att det har suttit "efterlysningar" ovanför disken där du kan slå in paket.

Jag har tyvärr inte heller fått något napp än.
Grå
Ska kolla imorgon igen då.
Meriona
Håller tummarna för att den lille kissen hittar sin matte eller husse tillslut.... unsure.gif
Fny
fortfarande ingen som har velat kännas vid kissen? Konstigt... man tycker ju att ägarna borde sätta upp lappar, gå till polisen eller NÅT för att få tillbaka sin älskling!
Solstorm
Här kanske du kan efterlysa ägaren

http://www.katter.nu/

De har ju ett forum där man kan gå in och skriva.
Grå
CITAT (Solstorm @ 05-10-2009, 14:12) *
Här kanske du kan efterlysa ägaren

http://www.katter.nu/

De har ju ett forum där man kan gå in och skriva.

Tack solstorm!

Nej, ingen har hört av sig. Jag fattar fortfarande inte var man kan sätta upp lappar på ica, men jag har lagt ut fler lappar i brevlådor.
Ska skriva på katter.nu också.
Inga från Närke
CITAT (Grå @ 06-10-2009, 08:28) *
Tack solstorm!

Nej, ingen har hört av sig. Jag fattar fortfarande inte var man kan sätta upp lappar på ica, men jag har lagt ut fler lappar i brevlådor.
Ska skriva på katter.nu också.

Fråga personalen var du kan sätta dem eller sätt upp lappar där kundvagnarna står eller på dörren.
Grå
CITAT (Inga från Närke @ 06-10-2009, 18:59) *
Fråga personalen var du kan sätta dem eller sätt upp lappar där kundvagnarna står eller på dörren.

"Hej kom och polisanmäl mig för olaga affishering, mitt telenummer är XXXX och min mailadress är..." biggrin.gif

Jag har skrivit i hittekattsakuten nu iallafall.
ängsvädd
Grå - kan och vill du ta hand om katten? Verkar katten trivas hos dig?

Jag tycker du gjort tillräckligt med annonsering och katten har antagligen vant sig vid att bo hos dig. Jag tycker du ska behålla katten o sluta annonsera mer - för kattens skull eftersom det gått så lång tid.
Grå
Ja, jag kan men jag vill inte. Jag har tretton katter, så det räcker och blir över.
Jag ska sätta upp en sista lapp på torget för där ska det tydligen finnas en anslagstavla, men sedan får det vara. Får jag inte tag i ägaren får katten stanna, jag slussar inte den vidare.
ängsvädd
Ojdå - 13 katter - då förstår jag läget! Hoppas du får tag på ägaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon