Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Roliga saker som era djur brukar göra.., berätta! Behöver nåt kul att tänka på..
          Sussie F-Flower
          Inlägg 09-10-2009, 22:05
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Underbara berättelser ni har allihopa...

Själv så hade jag en Springerhane, Trix, på 90-talet som var helt otrolig...
          Han var ute och gick med min son när jag var föräldraledig och hade mycket att göra inomhus.
          Jag kunde bädda ner min son i vagnen och sedan gick Trix på bakbenen med framtassarna på vagnens handtag och sköt vagnen fram och tillbaka ute på gården... wub.gif
          Helt otroligt! Självklart så kunde han inte vända på vagnen men det tog ca 5-7 min för honom att gå tvärsöver gårdsplanen, och under den tiden hann jag ladda en maskin tvätt, dammsuga köket eller förbereda för middagen... el dyl. (-ojojoj... nu blir man väl anmäld för "missuppfostran...?)
          Sedan var det bara att gå ut och vända på vagnen så gick han åt andra hållet... laugh.gif

Ända sedan den här tråden uppstod så har jag tänkt att jag skulle leta reda på foton ifrån den tiden men har bara inte kommit mig för.. Det är så mycket annat jag måste prioritera...
          (Har inte upphört att tänka...) Jag ska, jag ska , jag ska....

Citera
          russin
          Inlägg 09-10-2009, 22:22
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 25 791

CITAT (MariaS @ 09-10-2009, 23:05) *
          Är hon en Devon-blandning? Det är ju annars utmärkande för dom...

Fniss - nej det är hon knappast. Finns ingen som helst likhet med devon i denna katta.

Fast detta är min andra katta (båda bonnisar) genom åren som apporterar smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 10-10-2009, 01:27
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Sussie F-Flower @ 09-10-2009, 23:05) *

Han var ute och gick med min son när jag var föräldraledig och hade mycket att göra inomhus.
          Jag kunde bädda ner min son i vagnen och sedan gick Trix på bakbenen med framtassarna på vagnens handtag och sköt vagnen fram och tillbaka ute på gården... wub.gif
          Helt otroligt! Självklart så kunde han inte vända på vagnen men det tog ca 5-7 min för honom att gå tvärsöver gårdsplanen, och under den tiden hann jag ladda en maskin tvätt, dammsuga köket eller förbereda för middagen... el dyl. (-ojojoj... nu blir man väl anmäld för "missuppfostran...?)
          Sedan var det bara att gå ut och vända på vagnen så gick han åt andra hållet... laugh.gif

Ända sedan den här tråden uppstod så har jag tänkt att jag skulle leta reda på foton ifrån den tiden men har bara inte kommit mig för.. Det är så mycket annat jag måste prioritera...

Vilken underbar hjälpreda! giggle.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Chamomille
          Inlägg 10-10-2009, 04:02
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Sussie F-Flower @ 09-10-2009, 23:05) *

w00t.gif biggrin.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Ogräs_
          Inlägg 20-10-2009, 16:40
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 26 542

Det blev långt, men så går det när man har många djur.

Jag har haft två utbrytarkungar genom åren. Den första var en dvärghamster som bodde i ett rymningssäkrat akvarium. När hon kände sig bortglömd dom dagar jag hade mycket att göra så rymde hon ändå och letade upp första bästa sällskap, pappa vaknade med henne på kudden en natt och jag har fortfarande inte listat ut hur hon tog sig ut ur akvariet och upp i sängen.

Den andra är en kanin som jag har nu som flera gånger tagit sig ur en hage av kompostgaller trots att han inte kan hoppa över, krypa under eller ta sig ut mellan gallren. Min andra kanin kan iaf inte ta sig ut (än).

Mina hundar skaffar sig uppmärksamhet på två olika sätt. Teffex studsar brevid en och puttar på en med framtassarna i varje skutt. Han når lätt 120 cm upp i luften och har smällt i min haka ett flertal gånger när jag ska böja mig ner och hälsa. Taro som bara är 6 månader än så länge har inte fått full kontroll på skuttandet och väljer att joddla istället. Jag är rätt säker på att han försöker skälla, men i en takt på 3-5 skall i sekunden. Fungerar inte det så kan man alltid skrika (om ni har hört en skrikande griskulting så vet ni hur han låter, högt och gällt).

Något som är väldigt speciellt med Taro är att han ska sjunga med i introlåten till "Two and a half men". Spelar man den flera gånger i rad så får han till ett ordentligt ylande, annars håller han sig oftast till lite gnäll och skrik.

Tira, en av katterna, blir överlycklig så fort jag ska ställa ner vattenskålen. Hon trängs och låter som att hon inte sett vatten på flera dagar, även om hon drack för 5 minuter sedan. Hon brukar även smyga på mig och hundarna i skogen. Man hör bjällran någonstans bland träden och ropar på henne. Då blir det tyst, jag fortsätter gå och det hela upprepar sig några gånger. När jag senare går förbi samma ställa på väg hem från promenaden så rusar hon ut från skogen och rakt framför mina fötter, helt övertygad om att jag inte hört henne innan och överlycklig över att hon är så bra på smyga.

Båda katterna följer med på hundpromenader regelbundet och folk stirrar otroligt mycket när alla går huller om buller utan koppel.

Katterna blev utekatter först i somras och som väntat kom det en dag då de lyckades i jakten trots bjällror på halsbanden. Det första bytet var en leksaksmus, Tiras favoritleksak.

--------------------
          Carpe omnius

Ogräs, oönskad växtlighet, främst örtartade växter, som har benägenhet att uppträda där de inte är önskvärda.

Citera
          MariaS
          Inlägg 20-10-2009, 18:15
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Ogräs_ @ 20-10-2009, 17:40) *
          ...Det första bytet var en leksaksmus, Tiras favoritleksak.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 20-10-2009, 18:18
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Min katt är inte så rolig men när man tar upp henne (som hon inte gillar) Så brukar hon gnälla lite så då skakar man lite på henne så blir det ett roligt läte biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          russin
          Inlägg 20-10-2009, 20:02
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 25 791

biggrin.gif Det påminer mig om förra kattans jaktbravader. Första bytet var en daggmask. Det blev ett gäng under en period som hon släpade hem - mindre roligt hitta torkade sådana lite här och var.

Därefter gick hon över på ödlor, som tappade sina stackars svansar och jag fick rädda dom från värre öde.

Efter det fånga hon sin första fågel, som hon stolt tog med hem. Jag var inte hemma och min dotter stod i duschen - och hundarna sov skönt och dörren ut till trädsgården var öppen. När jag kom hem så frågade jag min dotter var som luktade så vidrigt och det visade sig vara kattans fågelbyte. Den fågeln (en kråka troligtvis - den var stor) hade nämligen varit död rätt länge innan hon "fångade" den och bar hem den. Ena hunden (som då va unghund) hade snott den och slitit den i stycken, vilket hade resulterat i vidriga gamla likdelar överallt i vardagsdrummet. Jag lovar - lukten var obeskrivlig trots dottern städande sick.gif

Tack och lov gick kattan över till levande byten efter det whistling.gif

Redigerat av russin: 20-10-2009, 20:04

Citera
          Ogräs_
          Inlägg 20-10-2009, 20:55
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 26 542

Tira gick över på levande direkt efter leksaksmusen. Först en näbbmus och sen en liten fågel. Men mer än så har hon inte släpat hem.

Min dvärgpinscher däremot tog hem en mjukisråtta biggrin.gif men hittade efter några veckor en torkad fågelunge som han tydligen tyckte mycket bättre om.

Jag föredrar när djuren tar hem leksaker istället för andra djur

--------------------
          Carpe omnius

Ogräs, oönskad växtlighet, främst örtartade växter, som har benägenhet att uppträda där de inte är önskvärda.

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-10-2009, 20:56
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Det är ekonomiskt att äga en Katt. Man köper inga dyra soffor, inga äkta mattor, absolut inge ny bil och definitivt inga dyra saker i porslin. Förresten, att svärta min vedspis gör jag aldrig om, spåren förskräcker.

Att gå en svamprunda i skogen utan att katten följer med får ske med list och tur. Oftast vinner katten som högtjutt förkunnar om hon inte ser mig. Sen får jag bära henne om jag skall få lite fart på promenaden.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 20-10-2009, 21:17
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Shaggy min hund har lärt sig om man skrapar med klona på skåpet i köket där hundkexen finns så kommer mamma (jag) och ger en... Det här skrapandet har utvecklats... skrapa på ytterdörren=jag vill ut eller jag vill in, skrapa på bildäcket=jag vill åka till skogen. Skrapa på vardagsrumsbordet eller soffan när husse ligger där = jag vill leka.

Här om dan skrapa han på dammsugaren... ??? vad ville han säga = dax att städa Mamma crying.gif

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 20-10-2009, 22:01
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (blomkronan @ 20-10-2009, 22:17) *
          Här om dan skrapa han på dammsugaren... ??? vad ville han säga = dax att städa Mamma crying.gif

rotfl.gif rotfl.gif bravo.gif
          -Sicken tokig en en...!

(eller kanske han menade: dax att byta jobb...?? laugh.gif )

Citera
          Irene_L
          Inlägg 21-10-2009, 07:38
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Min förra hund Morris kunde "sjunga". När jag sjöng "Bä bä vita lamm" så ylade han så fint. wub.gif Till slut behövde jag bara fråga honom om han kunde sjunga....då började han att yla. Ja han var så härlig!!
          Här är en animering som *Ulrica* har gjort:

Idol-Morris giggle.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Chamomille
          Inlägg 21-10-2009, 08:19
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (blomkronan @ 20-10-2009, 22:17) *

a0a.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 26-10-2009, 14:12
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 855
          Medlem nr: 18 334

Vi har två katter
          den ena apporterar, framförallt om man kastar ett litet tyg-gossedjur som är hans favorit.
          En annan lustig grej som han gör är att han kan sysselsätta sig själv väldigt länge med en uppdragbar mus. Den har ett snöre som man drar i så åker den iväg på golvet. han har lärt sig att dra upp den själv, han håller den mellan tassarna och så biter han i snöret och släpper när det är helt urdraget sen håller han i den när den vibrerar.

den andre är en mästare att få upp oss ur sängen på helgerna, när han tycker vi sovit för länge så öppnar han vår skjutdörr och hoppar upp och sätter sig i sängen, sen börjar terrorn, hen petar försiktigt med tassen på kinden och näsan, först viftar man ju för att få bort det som kittlar, men han gör det så snabbt så han blir liksom inte träffad. sen när man puttat iväg honom ett par ggr och forfarande inte är på väg upp, då tar han i i styrka, då börjar han bita på fingertopparna. sen är man liksom vaken...

de är väldigt fästa vid varann och även nu när de är vuxna så sover de gärna på varann. de är bröder, från samma kull och har bara varit ifrån varann en dag i deras 1,5 åriga liv. När de inte vet var den andre är så går de runt och ropar tills de hittar varann.
          Bifogad fil  SL552915_2.jpg ( 306.28k ) Antal nedladdningar: 27

Citera
          Carina s
          Inlägg 26-10-2009, 16:31
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 21 533

Min sankt bernad Ludde brukar stå å smacka med munnen när man kliar honom på huvudet. Åsså brukar han rycka med ena bakbenet nät man kliar honom på ryggen

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 20:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon