Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Cedergren, Billigt
          Stiffe
          Inlägg 23-09-2009, 21:44
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 710
          Medlem nr: 13 877

Chloris & L' Eveque är klart intressanta, och gallicor i allmänhet bara de doftar (rejält). biggrin.gif Tyvärr har jag huvudsakligen bara Belle de Crezy och Majalis Foecondissima att byta med. Iofs har jag några nödplanterade skott sedan 1-2 år... Det är Rose de Recht, Kazanlik, Conditorum och kanske Celeste.

Dock känner jag nog som Gulmåra en viss osäkerhet kring lämpligheten att skicka nyuppgrävda rotskott. Av de Belle de Crezy som jag grävde upp tidigare på säsongen, typ maj/juni, är det flera som fortfarande inte tycks ha bestämt sig om de vill leva el dö...

Känns säkrare att vänta till nästa sommar, när man vet vad som lever.

/S

PS thanks.gif Tack Svennis. Kanske man skulle försöka hinna in en sväng om Helsingborg nästa vecka? g.gif

Citera
          renate
          Inlägg 23-09-2009, 22:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

CITAT (gulmåra @ 22-09-2009, 20:10) *
          Ja, rosbytarträffar skulle vara härligt! crazy.gif Men ni bor ju så in i tjottahejsan långt bort! flirting.gif

Renate, det är äkta rotskott inte vildskott.
          Hur går det att skicka färska rotskott med post? De har ju knappt några rottrådar?! När jag har skickat på posten tidigare så har det antingen varit sticklingar eller rotskott som stått ett tag..

Jag skickar med glädje rotskott om någon vill ha. Dessutom får ni gärna befria mig från L'Eveque sticklingar. De är omplanterade andra gången ca 30 cm. Inte trodde jag alla skulle rota sig och slänga går inte!

Förlåt Svennis! Nu känns det som om vi kapat din tråd! unsure.gif

[attachment=42343:L_Eveque...__Large_.jpg]

Jag tar gärna både rotskott och sticklingar,inte slänger.Jag brukar klipper skotten i skickbar längt,virar i fuktigt hushållspapper eller lite tidning sedan i en plastpåse.Sedan gör jag ett "paket av tex wellpapp eller likn,även pizzakartong funkar,tejpar och skicka,då blir inte portot så dyrt.Just nu har jag bara rotskott av min namnlösa ros,se bilden ovan.Jag har en L'Eveque men vill ha fler älskar den.Posten är snabbt så skotten klara sig om man tar hand om de när de kommer.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          gulmåra
          Inlägg 24-09-2009, 18:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 256
          Medlem nr: 13 397

Så kul! Då ställer jag undan Chloris och L'Eveque till dig, Stiffe. De ska väl klara vintern hoppas jag. Kanske jag hittar någon annan doftande gallica i vår bland krukorna, har ingen riktig koll. Kazanlik skulle jag gärna byta med! Den har jag sneglat på länge biggrin.gif

Renate, jag fixar en L'Eveque till dig nu i helgen om du vill. Jag byter gärna mot din okända skönhet! Jag skickar mail ifall jag missat något.

Citera
          Stiffe
          Inlägg 29-09-2009, 20:31
          Länk hit: #24

Medlem

Gulmåra: Ah, toppen. tummenupp.gif smile.gif thanks.gif

Då får jag gräva upp Kazanlik och platta till stackarn. Här är lite tidigt än att gräva upp den, men du kanske har frosten närmare, så du vill ha den snart?

/S

Citera
          gulmåra
          Inlägg 30-09-2009, 20:43
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 256
          Medlem nr: 13 397

Men oj, nu var jag otydlig! duh.gif Jag menade att jag ställde undan dina krukor till våren?! För att vara säker på att de klarar sig...
          Självklart kan vi byta nu i höst om du tycker det är bättre, men det är inte bråttom för min del....
          Härligt att du har en Kazanlik till mig... blush.gif

Citera
          Stiffe
          Inlägg 04-10-2009, 00:15
          Länk hit: #26

Medlem

Ok, till våren går också. Kazanlik står i backen, så vintern är inga problem.
          /S

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 04:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon