Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Anna Anka, vad tycker ni om Kalle ankas syster?
          Solstorm
          Inlägg 30-09-2009, 18:56
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Aqvakul @ 30-09-2009, 18:36) *
          Hittade denna artikel som är relativt nyanserad....

http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/...svenska-kvinnor

Nyanserad? Jag tror att du skämtar. När hon skriver om äldre rika som gifter sig med unga vackra säger hon " Om du går in i en hundaffär, köper du då en gammal hund eller en söt valp?" Herrejösses hon jämför ju sig själv med en köpt hundvalp! Millningen frågar vad man anser om hemmafruar, visserligen är hon hemma och fru men knappast arbetande sådan, arbetet har hon ju tjänstefolk till.

Jag är uppvuxen med en arbetande hemmafru som mamma. Hon lagade mat, tvättade, städade, bakade bröd och kakor, sydde kläder till familjen, stickade kläder till familjen, skötte trädgården, odade potatis och grönsaker, plockade bär och svamp, syltade och saftade och lade in, köpte en part med gris och oxkött och frös in, klarade att laga mat av alla styckningsdelarna ( vilket allt färre klarar nu), hjälpte till att sköta hemmet för mormor, hjälpte till att sköta en äldre bror. Inte fanns det tid för hemmafruarna att leka med barnen då på samma sätt som arbetande föräldrar gör nu. Men hon var närvarnde, när hon gick böjd över bärspannen så fick jag leka i skogen, när hon satt vid symaskinen satt jag med nål och tråd och gjorde dockkläder. (Egentligen tror jag att det ar mer pedagogiskt förr, men nu kommer jag från ämnet) Min pappa seglade inte heller på en räkmacka. Han jobbade långt mer än 40 timmar i veckan, kom hem och snickrade och grejade med annat som behövde göras. Jag som var pappas tös var med och spikade och borrade och allt vad det nu var. Och han bytte faktiskt blöjor på mig (ganska unikt på den tiden)

Jag tycker att man jämför äpplen och päron. Ankan pratar ju inte om arbetande hemmafruar, mer om att man ska gifta sig rikt så man an ha tjänstefolk. Hon har sagt att mannen ska slippa hemarbete men inte att hon själv ska sköta hemmet. Så egentligen säger hon väl att alla som inte har en egen förmögenhet ska gifta sig rikt.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-09-2009, 19:24
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Solstorm @ 30-09-2009, 19:56) *
          Nyanserad? Jag tror att du skämtar.

Nyanserad, ja lite mer nyanserad jämfört med hennes uttalanden i "Svenska Hollywoodfruar"....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 01-10-2009, 06:56
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Ingen mer än jag som reagerar på att hon bara är 38 när hon ser ut som 55?? unsure.gif

För att inte tala om hur hon låter... Jösses! Har iofs inte sett nåt program med henne, men jag hörde henne i nån reklam på TV häromdan.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-10-2009, 07:24
          Länk hit: #124

Medlem

CITAT (Berith @ 01-10-2009, 07:56) *
          Ingen mer än jag som reagerar på att hon bara är 38 när hon ser ut som 55?? unsure.gif

För att inte tala om hur hon låter... Jösses! Har iofs inte sett nåt program med henne, men jag hörde henne i nån reklam på TV häromdan.

Jo tyvärr innebär säkert det faktum att hon låter illa och ser besynnerlig ut till att jag tenderar att tolka hennes uttalanden mindre välvilligt...

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 01-10-2009, 07:47
          Länk hit: #125

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 01-10-2009, 08:24) *
          Jo tyvärr innebär säkert det faktum att hon låter illa och ser besynnerlig ut till att jag tenderar att tolka hennes uttalanden mindre välvilligt...

Just precis.

Nu kan hon iofs inte rå för hur hon låter, men hon kan absolut rå för vad hon säger. Man blir behandlad som man uppför sej, brukar jag säga.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2009, 08:18
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hur lågt kan ni sjunka egentligen när ni uttalar er om människor?
          Och du Berith varför påpekar du att du inte sett något program med henne? Borde man inte ha gjort det innan man uttalar sig. Eller skäms du för att erkänna?

Anna Anka är kontroversiell och håller sig inte inom den svenska ramen för hur man ska vara och tydligen inte heller för hur man ska se ut eller låta men hon platsar uppenbarligen i Hollywood bland likasinnade där hon bor.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-10-2009, 09:01
          Länk hit: #127

Medlem

Jag vet inte om allt ens är OK i Hollywood....

"Om ens make vill att man suger av honom varje morgon måste man ställa upp på det."

http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.17...por-ar-tragiska

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 01-10-2009, 09:16
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-10-2009, 09:18) *
          Och du Berith varför påpekar du att du inte sett något program med henne? Borde man inte ha gjort det innan man uttalar sig. Eller skäms du för att erkänna?

Anna Anka är kontroversiell och håller sig inte inom den svenska ramen för hur man ska vara och tydligen inte heller för hur man ska se ut eller låta men hon platsar uppenbarligen i Hollywood bland likasinnade där hon bor.

Nej jag har inte sett något TV-program med henne. Ja jag skulle skämmas om jag valde att se något av programmen. Och nog sjutton kan man ha en uppfattning om henne ändå! Finns ju hur många tidningsrubriker och löpsedlar som helst just nu, det går nästan inte att undvika henne.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 01-10-2009, 09:30
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag såg intervjuen med henne som Aschberg gjorde på tv 8,inte imponerade hon precis ,bla sa hon att sparris skulle man inte äta för då luktade man illa där nere om man skulle ha sex,vem sjutton tänker på sådant confused.gif sen skröt hon om sin LouiVitton väska för tusentals dollar,Aschberg sa : att den har du skrutit med sen du kom in i studion,kan säga att han drev rätt bra med henne men hon fattade inte det.För mig har hon ett förlegat sätt att se på äktenskapet och livet .Jag tycker deffenitivt inte om henne men kan samtidigt inte låta bli att se dessa dekadenta Hollywodfruar på tv.

Citera
          Rose
          Inlägg 01-10-2009, 09:41
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (*Stintan* @ 01-10-2009, 09:18) *
          Frågar mig detsamma. sad.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 01-10-2009, 09:43
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag tycker inte att hon ser ut som 55, hon ser ut som de 38 år hon är. lite för bred mun för att jag ska tycka det är snyggt men annars helt ok.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Motti
          Inlägg 01-10-2009, 09:49
          Länk hit: #132

Medlem

Frågan här eller rubriken på tråden var ju vad man tycker om Anna Anka och det som skrivs här är just vad vi tycker om Anna Anka.I mina ögon och öron så är hon totalt blåst , tycker inte hon är något kvinno ideal för fem öre,vi ska väl inte dra klockan bakåt i tiden och tycka det är okej att kvinna enbart finns till för att tillfredställa mannen confused.gif Tycker man är i sin fulla rätt att protestera mot sådana tankegångar.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2009, 10:58
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Berith @ 01-10-2009, 10:16) *
          Nej jag har inte sett något TV-program med henne. Ja jag skulle skämmas om jag valde att se något av programmen. Och nog sjutton kan man ha en uppfattning om henne ändå! Finns ju hur många tidningsrubriker och löpsedlar som helst just nu, det går nästan inte att undvika henne.

Jag skäms inte ett dugg för att jag sett ett par program fast jag kan bara skratta åt fenomenet. Hon är säkert väl medveten om vad hon gör för intelligensbefriad är hon inte. Men jag sjunker inte så djupt att jag har synpunker på hennes utseende eller röst.
          Jag förstår bara inte hur man orkar lägga så stor vikt vid vad hon säger och låta sig provoceras av det. Det är ganska skrattretande faktiskt.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2009, 11:31
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Motti @ 01-10-2009, 10:49) *
          Frågan här eller rubriken på tråden var ju vad man tycker om Anna Anka och det som skrivs här är just vad vi tycker om Anna Anka.I mina ögon och öron så är hon totalt blåst , tycker inte hon är något kvinno ideal för fem öre,vi ska väl inte dra klockan bakåt i tiden och tycka det är okej att kvinna enbart finns till för att tillfredställa mannen confused.gif Tycker man är i sin fulla rätt att protestera mot sådana tankegångar.

Ja rubriken hade passat bättre på Flashback fast den finns antagligen redan där. Där kan man kläcka ur sig vad som helst. Men bortsett från rubriken så tycker jag ändå inte att man ska sjunka så lågt i sina uttalanden som vissa gjort här. I synnerhet som uttalandena inte har någon relevans för Anna Ankas leverne och uttalanden.

Kan väl inte finnas någon som tycker att allt hon säger är okej men allt är inte heller fel. Om hon själv tycker att hon enbart finns till för att tillfredsställa mannen får hon väl göra det, men det tror jag faktiskt inte att hon gör. För mig är hennes sexuttalanden så oviktiga, fåniga att jag inte låter mig provoceras av dom.

CITAT (herkules @ 01-10-2009, 10:43) *
          jag tycker inte att hon ser ut som 55, hon ser ut som de 38 år hon är. lite för bred mun för att jag ska tycka det är snyggt men annars helt ok.

rotfl.gif hade jag sett ut som hon när jag var 55 hade jag varit ganska nöjd. Nej tycker inte heller hon ser ut som 55.

--------------------

Citera
          jholma
          Inlägg 01-10-2009, 12:09
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

Det var en gång en damm under några stora pilar. Den här dammen var ganska stor och vacker med en massa ankor som simmade omkring och kvackade hela dagarna. Det fanns naturligtvis fler dammar runt omkring men just den här dammen var alldeles speciell tyckte alla de här ankorna. I ingen annan damm var ankorna så kloka och förnuftiga ja det fanns ingen måtta på allt det kloka och tänkvärda som här kvackades. Igentligen var det högst egendomligt att inte alla ankor i alla andra dammar tyckte och tänkte som ankorna i just den här dammen.
          En dag så smet en av ankorna iväg till en annan damm. Den här ankan var väl inte speciellt annorlunda eller klok men den vågade i alla fall göra något annorlunda än alla de andra ankorna i den fina ankdammen under de stora pilträden.

Fortsättning följer............................................

Citera
          Motti
          Inlägg 01-10-2009, 12:33
          Länk hit: #136

Medlem

Är man nu den enda Ankan i dammen som som vill synas och göra ogenomtänkta kvackanden så får nog också Ankan tåla att bli synad i sömmarna och få kritik.Den som sig i leken ger får leken tåla.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2009, 12:53
          Länk hit: #137

Medlem

CITAT (Motti @ 01-10-2009, 13:33) *
          Är man nu den enda Ankan i dammen som som vill synas och göra ogenomtänkta kvackanden så får nog också Ankan tåla att bli synad i sömmarna och få kritik.Den som sig i leken ger får leken tåla.

Fast flera av de andra ankorna i dammen hade velat men vågade inte följa med för dom föll för grupptrycket och stannade kvar bland alla dom andra präktiga ankorna.

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 01-10-2009, 13:24
          Länk hit: #138

Gäster

Ursäkta att jag bryter den filosofiska diskussionen men jholma...har du dina rötter i svenska Österbotten?

Citera
          Ralf
          Inlägg 01-10-2009, 14:05
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jag trodde hon var minst 10 år äldre...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          jholma
          Inlägg 01-10-2009, 14:09
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

Gunilla

Nej tyvärr jag är inte från svenska Österbotten.

Jag är smålänning ja hella min stamtavla är nog smålänningar till åtminstonde vikingatiden.

Däremot tycker jag mycket om sagor typ HC Andersen, Bröderna Grimm mm.

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 02:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon