Medlem
Antal inlägg: 2 670
Medlem nr: 13 427
Hej
Karlar...hä hä hä. Att en karl tar fel på Krokus och Tidlösa är ju inte så farligt. Det visar ju att han VET hur en Krokus ser ut, hi hi hi. Mina Tidlösa har just tittat upp. Jag väntar såååå på mina rosa "Krokusar". Ha ha ha....
Medlem
Jo, jag har hört det. Stod visst något om det i början av denna tråden. Hur ser dina ut, Gunilla ? Skulle också vilja ha. Men när planterar man dom ? Också på hösten? Så blommar dom sen följande höst ?
Har bara två sorter - Crocus speciosus "Albus" och den blommar nu. Den andra Crocus kotschyanus "Septemberkrokus" har jag inte sett till ännu (och har förstås glömt var den finns)
De beter sig lite annorlunda än vårkrokus - först kommer blommorna och sedan bladen. Det går väldigt snabbt när de kommer upp och tills de blommar.
Jag planterade höstkrokusarna på hösten och de blommade samma höst.
Medlem
Oj, Gunilla, blommade samma höst ! Hoppas det inte är försent ännu att plantera...Hur ser dom ut ? Som vanliga Krokusar, lila och gula ? Du kanske har fjolårsbilder ?
Det är inte för sent att plantera och som sagt, de kommer upp snabbt. Min "Albus" är som namnet anger vitblommande men det finns många olika sorter/färger.