Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsmässa i Älvsjö 8-11 april 2010, är det för tidigt? :P
          netaave
          Inlägg 24-03-2010, 00:17
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Maggan H @ 23-03-2010, 19:39) *
          Det var ingen kö iofs i fjol när jag kom vid 10-10.30, men det betyder ju inte att det inte är det i år. Taskigt att ditt kort inte funkade.

Ja jag hör till den microdel av befolkningen som inte har master card eller visa utan bara ett hederligt bankkort, jag har minimal kredit och handlar oftasdt bara för pengar jag har biggrin.gif
          Men men på nåt sätt får vi väl ordna det där, vi har ju en bit dit ännu.

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-03-2010, 09:01
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (salikons @ 19-03-2010, 16:02) *
          Hur får man tag på en odlaknapp??

om jag fixar en knapp i år så gör jag nog en i datorn med min bild på och printar ut på en klisteretikett o sätter på jackan blush.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Peztis
          Inlägg 27-03-2010, 22:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

De här knapparna, hur ser de ut? Är det Odlas logga på eller är det bara era namn eller nick? Kan inte någon försöka lägga in en bild på hur de ser ut? Så man kan apa efter, tänkte jag...

Redigerat av Peztis: 27-03-2010, 22:41

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Margith
          Inlägg 28-03-2010, 08:08
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Min ser ut så här

Bifogad fil  100324_025.jpg ( 48.09k ) Antal nedladdningar: 24

Den är 5,5 cm i diameter.

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 28-03-2010, 15:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Hej.
          Jag förstår på era inlägg att det här är något att se fram emot.
          Nu måste ni tycka att jag är helt fläng - som bor i Stockholm och ändå inte tänkt gå på mässan...
          Jag har inte varit där någon gång och vet inte vad jag går miste om.

Däremot har jag varit på många andra mässor och utställningar och är less på trängsel, kö och hutlösa priser på en kopp kaffe...

Min trädgård är fortfarande i "uppbyggnadsstadiet" eftersom rådjuren ätit upp allt jag planterat. Fast nytt för i år är mitt viltstängsel så nu får jag ha mina plantor ifred. Jag menar att jag fortfarande köper "prisvärda saker" och inte letar det där speciella, udda och dyra för att toppa med.

Jag letar vissa rosor och vissa pioner och några särskillda perenner förstås. Jag vill gärna se olika växter uppvuxna, inte som man ser dem på plantskolan i en minimal kruka. Och det är alltid spännande med fina saker. "Måste" jag gå eller kan jag lika gärna hålla mig hemma?
          Vad brukar finnas?

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 28-03-2010, 16:35
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Det är inte speciellt mycket stora uppväxta plantor utan mycket sticklingar, lökar, knölar mm. Det brukar finnas några visningsträdgårdar men de är inte så många + det brukar finnas sånt som inredda balkoner (balkongtävling) och liknande.

Jag går mest p.g.a sällskapen (ex. gesneriasterna, saintpailiasällskapet, sällskapet för köttätande växter, hoyasällskapet, chilipepparföreningen etc. etc.) för där kan man hitta massor av växter att köpa som man aldrig hittar i handeln och hos pomologiska sällskapet brukar det finnas ett riktigt stort utbud av ympkvistar med massor av svenska äppelsort och många av dessa hittas inte så lätt i vanliga handeln heller.

Själv tar jag med mig matsäck det brukar finnas ett stort picknick område i samma lokal som sällskapen där man kan sitta och fika. Det finns även olika scener man kan sitta vid och lyssna på föreläsningar om trädgårdsväxter och liknande.

Fredag em & lördagen brukar det vara mest med folk så jag kommer gå på torsdagen det brukar vara lite lugnare då.

Man kan kolla vilka företag och sällskap som är med på mässan på hemsidan

http://www.tradgardsmassan.se/common/category.aspx?id=6543

och här kan man se vilka öppna föredrag som kommer finnas som man kan lyssna på

http://www.tradgardsmassan.se/common/category.aspx?id=9408

Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 28-03-2010, 16:39

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          skogstroll
          Inlägg 29-03-2010, 07:59
          Länk hit: #47

Medlem

Jag brukar gå med mor, det mesta är ju kommersiella prylar men man kan hitta lite bra grejer också. Många föreningar som kan tipsa om man har frågor, fröer, lökar, ovanliga grejer... ympar...

Det dyra junket kan man ju klara sig utan. Tyvärr brukar det vara knökfullt med folk om man är där mitt på dan så det är bra att börja tidigt, sen får man ju rätt ont i fötterna av att knata runt på det hårda golvet. Nej det kanske är idé att ta med matsäck den här gången, det finns ställen man kan sitta och fika medhavt. smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          pkhole
          Inlägg 29-03-2010, 21:34
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 27 369

Vi tenker reise med bobil fra Norge, både som en vårlig langweekend og selvfølgelig for å se og oppleve messen. Har aldri vært der tidligere, så jeg lurer på om noen kan komme med et par tips. Er det gode parkeringsforhold for stor bil, og er det eventuelt mulig å stå der parkert over natten ? Kanskje noen har campingplasser eller oppstillingsplasser i nærheten som de kan anbefale ?
          Alle tips mottas med takk !!

Citera
          Sollan A
          Inlägg 01-04-2010, 08:50
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 27 209

Hur det är med långtidsparkering vet jag inte. Det jag vet är att det är hyfsat dyrt att parkera. Kontakta mässan, de borde ju ha info om detta, kanske på hemsidan?
          Var där tidigt i alla fall, fram på dagen blir det knökfullt. Själv brukar jag vara där när de öppnar, köpa biljett för ett dygn och ge biljetten till någon som kommer då jag åker därifrån...

Citera
          skogstroll
          Inlägg 01-04-2010, 08:52
          Länk hit: #50

Medlem

ja det är sjukt dyrt (men vet inte exakt), tur man har en förutseende mor som alltid har med sig en påse pengar till parkeringen...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Peztis
          Inlägg 03-04-2010, 19:47
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (pkhole @ 29-03-2010, 22:34) *
          Vi tenker reise med bobil fra Norge, både som en vårlig langweekend og selvfølgelig for å se og oppleve messen. Har aldri vært der tidligere, så jeg lurer på om noen kan komme med et par tips. Er det gode parkeringsforhold for stor bil, og er det eventuelt mulig å stå der parkert over natten ? Kanskje noen har campingplasser eller oppstillingsplasser i nærheten som de kan anbefale ?
          Alle tips mottas med takk !!

De har parkeringshus och där kan det vara lite trångt men de har även plats utanför. Dock är inte parkeringshuset så där jättetrångt om man jämför med många andra som kan vara vidriga att parkera om man inte kör en SMART-bil!
          Oftast brukar ju dygnspriset på parkeringar i Stockholmsområdet vara ca 180:-.
          Vad gäller camping, kanske detta kan hjälpa er: http://www.campingkartan.se/Stockholm/%C3%84lvsj%C3%B6/

Välkomna på er semester till Sverige!!! smiley_small_hug.gif

Redigerat av Peztis: 03-04-2010, 19:48

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 04:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon