Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Träd och buskar (t.ex. kastanj) - härdiga i zon V (?)
          KRT
          Inlägg 27-09-2009, 13:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Min "plastsvärmor" har en sommarstuga i Kokkola (tror det heter Karleby på svenska) som ligger vid Finska kusten i höjd med Umeå, och vill gärna ha lite träd och buskar i trädgården. Eftersom hon inte är där på vinter och höst för att täcka och skydda måste det vara arter som är härdiga. Umeå är zon V enligt min bok, då BORDE väl en ort på samma breddgrad andra sidan Bottenviken tillhöra samma zon, eller????

Hon är bl.a. sugen på Hästkastanj (men vet inte om den är härdig), men även andra trevliga och lättskötta träd och buskar som kan liva upp en ganska stor trädgård. Helst inget som kräver regelbunden beskärning eller nedklippning smile.gif

Lovade att jag skulle kolla upp och prata med experterna här - tänkte att det väl måste finnas någon i samma zon som kan ge tips och råd biggrin.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 15:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon