Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Närproducerat, kravmärkt eller färdiglagat?, Bara en liten fundering om hur ni tänker?
          Myosotis
          Inlägg 12-10-2009, 12:08
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jag blev jätteförbannad i morse. Hade köpt ägg i en liten gårdsbutik/handelsträdgård. De har ekologiskt odlade äpplen, morötter osv., kravmärkt mjöl osv, även de impoterade grejorna som citroner ska vara ekologiska. Jag har handlat där förr och det verkar seriöst och välsorterat. Äggen stod i flak och man köpte dem i lösvikt, jag köpte ett helt flak, det går åt nu när jag har besök, och mina egna höns värper inte nu. Jag frågade särskilt om det var från frigående höns utomhus som hade det bra, hon sa javisst, de är från en gård i närheten. Äggen är kraftigt bruna och jag såg inte att det var stämplar på dem förrän i morse - de är stämplade med 2 (frigående inomhus)!!! ranting.gif Det anser jag är värre än (inredda) burar, riktigt hemskt djurplågeri. Stackars höns, och nu har jag köpt såna ägg sick.gif Jag har god lust att gå tillbaka dit och kasta dem på henne. Är kanske inget av det andra i butiken ekologiskt heller? Är det bara en stor bluff alltihop?! crying.gif Jag borde ha varit mer misstänksam.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-10-2009, 12:24
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Myosotis @ 12-10-2009, 13:08) *
          Jag blev jätteförbannad i morse. Hade köpt ägg i en liten gårdsbutik/handelsträdgård. De har ekologiskt odlade äpplen, morötter osv., kravmärkt mjöl osv, även de impoterade grejorna som citroner ska vara ekologiska. Jag har handlat där förr och det verkar seriöst och välsorterat. Äggen stod i flak och man köpte dem i lösvikt, jag köpte ett helt flak, det går åt nu när jag har besök, och mina egna höns värper inte nu. Jag frågade särskilt om det var från frigående höns utomhus som hade det bra, hon sa javisst, de är från en gård i närheten. Äggen är kraftigt bruna och jag såg inte att det var stämplar på dem förrän i morse - de är stämplade med 2 (frigående inomhus)!!! ranting.gif Det anser jag är värre än (inredda) burar, riktigt hemskt djurplågeri. Stackars höns, och nu har jag köpt såna ägg sick.gif Jag har god lust att gå tillbaka dit och kasta dem på henne. Är kanske inget av det andra i butiken ekologiskt heller? Är det bara en stor bluff alltihop?! crying.gif Jag borde ha varit mer misstänksam.

Jag tycker absolut att du ska lämna tillbaks äggen och säga vad du tycker. Som du säger, förtroendet får sig en rejäl törn....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          aanderss
          Inlägg 12-10-2009, 12:47
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

jag gillar närodlat

Citera
          Myosotis
          Inlägg 12-10-2009, 15:12
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Aqvakul @ 12-10-2009, 13:24) *
          Jag tycker absolut att du ska lämna tillbaks äggen och säga vad du tycker. Som du säger, förtroendet får sig en rejäl törn....

Jag ska klaga nästa gång jag kommer dit, men det ligger inte så nära så äggen hinner jag kanske inte lämna tillbaka. Jag som trodde jag hade hittat ett bra ställe att köpa ägg på!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-10-2009, 19:44
          Länk hit: #85

Gäster

Fyyyy vilket lurendrejeri! sick.gif

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-09-2025, 17:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon