Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett förtvivlat besked
          Motti
          Inlägg 06-10-2009, 20:10
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vad som plågar mig är att veta vad hon måste gå igenom igen ,hennes man ,barn och barnbarn,jag önskar jag kunde bära en del av det ,jag önskade att jag kunde trolla bort allt så att allt var som innan,som om det aldrig hänt.

Citera
          Ezereht
          Inlägg 06-10-2009, 20:24
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 481
          Medlem nr: 8 514

Din vän är ju den hon är därför att hon haft det liv hon haft. Man kan önska bort smärta och sorg, men utan sina uppleveler vore hon ju inte densamma som den du känner nu. Den sjukdom hon har är ju ofta sådan att den kommer på visit ibland, det är hemskt men ni får vara vänner igenom det här och nästa kris och nästa. Det kommer alltid kriser i livet. Livet är inte att vara bara lycklig, livet är att uppskatta det som är bra när vi har det. Även i den här svåra stunden kommer det födas bra saker. Bra tankar, kanske familjen blir tätare. Kanske hennes barn lär sig en empati dom annars inte skulle gjort. Kanske dom värderar sin mor högre än dom annars skulle gjort.

Jag tycker ni ska skratta och gråta er igenom det här tillsammans. Självklart är det en chock för hennes närmaste lika väl som för henne själv. Men hon har er, vad lycklig hon är. Hon är inte ensam. Du har har en vän som hon. Helt underbart. Så många ensamma människor som det finns så blir jag så underbart glad av att läsa om en sådan varm vänskap.

Jag skickar dig tröstkramar och hoppas när du fått vila och smälta shocken lite, att du ska kunna se framåt igen.

--------------------
          Temptations come, as a general rule, when they are sought.
          -Margaret Oliphant
          --------------------
          zon 5

Citera
          Motti
          Inlägg 06-10-2009, 20:30
          Länk hit: #23

Medlem

Ja i mina ögon finns inget annat är att hon ska ta sig igenom det här med vår hjälp !ja vi har en underbar vänskap som blev starkare när hon för 7 år sedan då hon fick bröstcancer,men vi har alltid varit nära vänner sen vi var små,som jag skrev är vi ju släktingar också och har haft varan hela livet.Jag måste komma över chocken annars är jag inte till någon hjälp för henne.

Citera
          flaxss
          Inlägg 06-10-2009, 20:43
          Länk hit: #24

Gäster

kram1.gif trostar.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif kram1.gif trostar.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

fin styrka i vardagen och hos vänner/familj och i dig själv och ge till din vän.

Citera
          Motti
          Inlägg 06-10-2009, 21:26
          Länk hit: #25

Medlem

Vilken empati det finns här smiley_small_hug.gif tur ni finns !tack wub.gif I morgon hoppas jag att jag har vänt chocken till styrka ,men just nu gör det så himmla ont och förtvivlan känns outhärdlig.men jag har varit med om det här förut så jag tror jag kan reda ut det och vara stark igen för hennes skull.Önskar bara att jag kund hade ett trollspö så jag kunde göra allt ogjort sad.gif

Citera
          Hej igen
          Inlägg 06-10-2009, 21:48
          Länk hit: #26

Gäster

Förstår så väl vad du går igenom nu. Har brorsa som just genomgått bland största canceroperationer man kan
          Utgången är fortfarande oviss men han kämpar och vi lider och gläds med honom över varje litet bakslag/
          framsteg.

Tänka positivt är alltid ett plus , tänka så hur ledsen vi än är.
          Jag har två systrar som haft bröstcancer och två bröder med prostatacancer, cancer i matstrupen.
          En av dem är nu friskskriven. :-)

Citera
          Olle A
          Inlägg 06-10-2009, 21:53
          Länk hit: #27

Gäster

En STOOOR tröste- och styrkekram till dig och din vän. trostar.gif smiley_small_hug.gif

Olle

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-10-2009, 22:08
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Många varma styrkekramar till dej och din älskade vän! trostar.gif smiley_small_hug.gif
          Du verkar vara en stark och varm person som kan vara till mycket hjälp i den här krisen, och det är ju hela familjen som är i kris.
          Jag tror nog att din väninna är glad att ha en sådan vän som dej motti!
          smiley_small_hug.gif Lite kärlek och omtanke kan vara bästa medicinen ibland!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 22:23
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif trostar.gif

Jag har svårt för att sätta ord på vad jag känner när jag läser dina inlägg då det väcker så mycket minnen men jag är säker på att du har styrkan Motti. Det är när det verkligen behövs som man plockar fram den. Du kommer att se det när den värsta chocken lagt sig.
          Tänker på dig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 07-10-2009, 00:19
          Länk hit: #30

Medlem

Vad ska jag säga blush.gif inte förväntade jag mig så mycket omtanke och stöd wub.gif alla ni som brytt er har hjälpt mig igenom denna hemska kväll så jag kan vakna i morgon och vara starkare.Jag vet inte vad som väntar i morgon men vad jag vet är att många bryr sig wub.gif det värmer så mycket så ni vet inte !ändå vi inte känner varan.Det bevisar vad jag sakt här innan !att det finns många fina människor här på Odla kompiskram.gif Nu tror jag att jag kan sova i natt för ni har bevisat att det finns innerlig värme och medmännsklighet här smiley_small_hug.gif Och jag har nog styrkan att vara ett stöd för min vännina,det är hon som har det värst nu.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-10-2009, 06:33
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

God Morgon Motti!
          Jag hoppas att du kunnat sova lite i natt. Tänker på dig! kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Bettis
          Inlägg 07-10-2009, 06:51
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Tänker på dig Motti och hoppas att vi kan ge dig lite styrka smiley_small_hug.gif
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

--------------------

Citera
          MariaS
          Inlägg 07-10-2009, 09:17
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

smiley_small_hug.gif Godmorgon

Citera
          Solstorm
          Inlägg 07-10-2009, 12:53
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

När min son fick en livshotande sjukdom så mötte jag två olika reaktioner från vänner och bekanta. Antingen pratade man medicin och teknik på ett sakligt tekniskt sätt eller också sade man jaså jaha och inget mer och jag visste att de tänkte att det var kört. Jag var så ledsen och dörädd och hade önskat någon grät med mig istället. Det kanske var precis den reaktionen din vän behövde. Det är ju bra att stötta men också att kunna visa att man verkligen känner med personen.

Kan berätta att detta var flera år sedan och att sonen mår bra nu.

Vi är många här på forumet som tänker på dig och din vän. trostar.gif

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 07-10-2009, 13:24
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Tänker på dig och din vän, Motti. Skickar styrkekramar till er bägge.
          Bara att du finns till för din vän gör mycket, vet det av egen erfarenhet. För snart ett år sen var ju
          jag i den situationen att varje litet samtal eller hälsning gjorde att jag orkade med min långa
          sjukhusvistelse.
          Riktiga vänner behöver inte säga så mycket, bara finnas till.

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          TheLan
          Inlägg 07-10-2009, 14:15
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Sitter här själv med tårar i ögonen efter att ha läst igenom inläggen och precis som Solstorm skriver så kan man behöva någon som gråter med en och inte drar sig undan, inte försöker analysera och prata medicin och sånt. Det är i alla fall vad jag har saknat många gånger under den tiden jag har varit/är sjuk. Så gråt med henne, du är ändå ett stöd bara genom att vara där och visa att du inte drar dig undan för det är något som väldigt ofta händer när någon blir sjuk. Sjukdomar och kriser i livet visar vilka ens riktigt vänner är.

Kämpa på Motti! smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 09-10-2009, 00:30
          Länk hit: #37

Medlem

Det är tungt och rent ut sakt för jävligt !Men hur har hon det ?ändu värre, hela hennes liv rasade i torsdags och nu ska hon ta sig ur det en gång till efter sju år, med cellgifter och allt ,sen ska hennes man rida igenom det plus hennes barn och barnbarn och så lilla jag,det är som de säger !när man drabbas av cancer så är det inte bara just den personen det drabbar ,utan all runt om kring barn släkt och vänner det är förödande om man inte bestämer sig för att va stark och tänka :det här ska vi klara av ta mig fan.Konstigt att man får så mycket stöd och värme av människor man aldrig möt smiley_small_hug.gif Ibland behöver man också tala till människor man aldrig möt för att få en slags objektiv bedömning! som här i småprat blush.gif Tänk att bara kunna logga in här och öppna sig och få så mycket tillbaks kram1.gif

Citera
          Irene_L
          Inlägg 09-10-2009, 08:00
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Skickar en stooor styrkekram till dig och din vän!
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          MariaS
          Inlägg 09-10-2009, 09:20
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

smiley_small_hug.gif

Citera
          xlxl67
          Inlägg 09-10-2009, 12:02
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Hoppas hon kan hålla modet uppe tillsammans med er vänner, familj, bekanta. Hon har ju helt klart en fantastisk vän i dig. Hur skall man göra i en sådan situation? Att hålla ihop o leva i nuet. Koppla bort alla måsten och planera och bara se till att man mår bra här o nu kanske...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 15:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon