Nu kan vi titta lite i backspegeln och fundera på vilka rosor vi blev nöjda med, skriv lite om era erfarenheter, roligt att läsa från olika delar av landet och visa bilder på era älsklingar !
Här i Västerås var sommaren blöt, en massa regn föll och svartfläcks sjukan var inte nådig, så denna sommar blev en prövning för rosorna. I vintras var det barkfläcksjukan som härjade och en massa säckar gick till Återbruket i vår. Jag har inte köpt några rabattrosor i sommar, mycket ovanligt ( bara 2 Nostalgie i höst ) Däremot har jag satt många pioner och perenner i år. Jag har klippt ner en massa rosor hårt, grävt bort och slängt rosor som jag tröttnat på.
Här kommer några rosor från sommaren som jag blev så nöjd med

David Thompson, Kanadaros, rugosa. Ingen sjukdom där inte.

Sarah Van Fleet, lika frisk rugosa

Eglantyne, Austinros, köpte 2 st förra sommaren och jag gillar växtkraften ca 1.5 m. Ena föräldern är Mary Rose ( min älsklingsros ) Frisk och doftar gott, klarade vintern galant.

Little Gem, mossros med stark doft, fick lite svartfläck men är annars bara så ljuvlig.

Freja Balsgårdsros och Constance Spry, alltid friska och växte in i varandra i sommar.

Goldener Olymp, ny klätterros i vår, ljuvlig och inte en fläck av något elände