Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Mail
          Alba
          Inlägg 10-10-2009, 18:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

När jag mailar till ägaren av en hemsida (tex) trycker jag bara på en knapp mail eller kontakt aller vad det nu brukar stå på hemsidan.
          Då poppar det bara upp ett mail där jag kan skriva mitt meddelande och där mottagarens mailadress redan finns ifylld.
          Men jag ser inte från vilket av mina mailadresser meddelandet går......jag har flera mailadresser.

Hur gör jag för att en viss mailadress av mina mailadresser ska stå som avsändare ?

Jag har Hot Mail (om det nu har någon betydelse)

Bifogad bild

Citera
          KURT
          Inlägg 10-10-2009, 19:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Om du har flera Hotmail-konton, så kommer du komma till det du är inloggad i. Sedan kan man i Windows bestämma vilket mail program som skall öppnas när man klickar på en mail adress:

http://www.freeemailtutorials.com/microsof...indowsVista.cwd

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-10-2009, 19:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Du menar att du har flera hotmailkonton som till samma mailprogram? Isåfall ska du ju kunna välja från vilket av dina konton du önskar skicka mailet. Det ser ut på din bild som att det är Windows Live Mail du ska skicka ifrån. Då kan du öppna det mailprogrammet och gå in under verktyg och sedan konton. Där ser du vilken av dina mailadresser du angett som standard. Då är det den som ditt mail skickas ifrån.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 10-10-2009, 19:20
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 132
          Medlem nr: 6 842

Jag (visserligen Mac-ägare) trodde inte att någon mailadress överhuvudtaget används som avsändare. Detta skulle vara ett sätt att nå företag, myndigheter etc. utan något eget abonnemang, t ex från bibliotekets dator. Sedan kan man i texten ange snigelpostadress, telefonnummer eller eventuell e-post som man vill få svaret till.

Citera
          Alba
          Inlägg 10-10-2009, 19:31
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 10-10-2009, 20:15) *
          Du menar att du har flera hotmailkonton som till samma mailprogram? Isåfall ska du ju kunna välja från vilket av dina konton du önskar skicka mailet. Det ser ut på din bild som att det är Windows Live Mail du ska skicka ifrån. Då kan du öppna det mailprogrammet och gå in under verktyg och sedan konton. Där ser du vilken av dina mailadresser du angett som standard. Då är det den som ditt mail skickas ifrån.

Det innebär alltså att jag ska ändra där varje gång jag inte vill att mitt standardmail ska användas.

CITAT (RibesRubusVitis @ 10-10-2009, 20:20) *
          Jag (visserligen Mac-ägare) trodde inte att någon mailadress överhuvudtaget används som avsändare. Detta skulle vara ett sätt att nå företag, myndigheter etc. utan något eget abonnemang, t ex från bibliotekets dator. Sedan kan man i texten ange snigelpostadress, telefonnummer eller eventuell e-post som man vill få svaret till.

Aha.......kanske det är så.......kanske inte min avs. mailadress syns i dessa fall.

CITAT (KURT @ 10-10-2009, 20:09) *
          Om du har flera Hotmail-konton, så kommer du komma till det du är inloggad i. Sedan kan man i Windows bestämma vilket mail program som skall öppnas när man klickar på en mail adress:

http://www.freeemailtutorials.com/microsof...indowsVista.cwd

Även här fatttar jag det som om jag måste göra denna ändring för varje gång jag skickar ett mail via tex en hemsida.

Men om nu RibesRubusVitis har rätt så behöver jag ju inte fundera på detta längre.

Citera
          Hej igen
          Inlägg 10-10-2009, 20:08
          Länk hit: #6

Gäster

Det är den mailadressen du har i din Outlook express eller i Vista ... Windows mail
          som alla sådana mail skickas ifrån. Så har iaf jag förstå¨tt det ... har testat någr ggr och det stämde.

Citera
          Alba
          Inlägg 10-10-2009, 20:34
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Hej igen @ 10-10-2009, 21:08) *
          Det är den mailadressen du har i din Outlook express eller i Vista ... Windows mail
          som alla sådana mail skickas ifrån. Så har iaf jag förstå¨tt det ... har testat någr ggr och det stämde.

Nu blev det komplicerat. Jag använder endast Hotmail.
          Outlook express finns ju i datorn men går inte använda pga jag inte regat. där antar jag.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 10-10-2009, 20:37
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Alba @ 10-10-2009, 21:34) *
          Nu blev det komplicerat. Jag använder endast Hotmail.
          Outlook express finns ju i datorn men går inte använda pga jag inte regat. där antar jag.

Jag vet inte hur det funkar med hotmail. Jag har bara en hotmailadress. Kan du inte logga in på den mejladress vu vill använda eller blir det krångligt?

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Alba
          Inlägg 10-10-2009, 20:44
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 10-10-2009, 21:37) *
          Jag vet inte hur det funkar med hotmail. Jag har bara en hotmailadress. Kan du inte logga in på den mejladress vu vill använda eller blir det krångligt?

Det jag menar är att jag bara klickar via någons hemsida tex och fyller i formuläret där....som är ett mail som poppar upp som ser helt annorlunda ut än det jag har i hotmail......beroende på vad mott. har antar jag.
          Jag öppnar aldrig mitt mail via hotmail.

Jag antar att det är så som Kurt och Stintan skrev att jag vid varje tillfälle där jag vill att mailet ska gå från en viss mailadress måste ändra i min profil .

Just nu känner jag mig så trött så jag ska nog sova på saken. I morgon kanske allt klarnar för mig.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-10-2009, 23:39
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Såklart att din mailadress visas för den du skickar till annars kan dom ju inte svara dig. Det är väl därför man ofta har mer än en mailadress. En till lite mer privata mail och en "slaskadress". Har du Vista så funkar inte Outlook Express utan man har då istället Windows mail eller som i det här fallet Windows Live Mail eftersom det är en hotmailadress(jag tycker det ser ut så på bilden iallafall).

Alba om du kollar i mailprogrammet som jag skrev ovan under verktyg/konton så ska du där kunna se alla dina konton (mailadresser). Då kan du där ändra om du vill att någon av dina andra adresser ska användas som avsändare genom att markera den som standard. Det är alltså standardadressen som mottagaren ser.

Du kan ju också gå omvägen och kopiera och klistra in mottagaradressen i ett nytt mail i ditt mailprogram som om du skrev ett vanligt mail till någon. Då kanske du ser på mailet vilken av dina adresser du använder och får illafall ändra på samma sätt om det är en annan adress du vill att dom ska se.

Hehe märks kanske att klockan är sen.

Redigerat av *Stintan*: 10-10-2009, 23:52

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Alba
          Inlägg 11-10-2009, 09:24
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 11-10-2009, 00:39) *
          Såklart att din mailadress visas för den du skickar till annars kan dom ju inte svara dig. Det är väl därför man ofta har mer än en mailadress. En till lite mer privata mail och en "slaskadress". Har du Vista så funkar inte Outlook Express utan man har då istället Windows mail eller som i det här fallet Windows Live Mail eftersom det är en hotmailadress(jag tycker det ser ut så på bilden iallafall).

Alba om du kollar i mailprogrammet som jag skrev ovan under verktyg/konton så ska du där kunna se alla dina konton (mailadresser). Då kan du där ändra om du vill att någon av dina andra adresser ska användas som avsändare genom att markera den som standard. Det är alltså standardadressen som mottagaren ser.

Du kan ju också gå omvägen och kopiera och klistra in mottagaradressen i ett nytt mail i ditt mailprogram som om du skrev ett vanligt mail till någon. Då kanske du ser på mailet vilken av dina adresser du använder och får illafall ändra på samma sätt om det är en annan adress du vill att dom ska se.

Hehe märks kanske att klockan är sen.

Trots att klockan var sen då du skrev förstår jag precis hur du menar.
          Nu ska jag kolla dina tips.

thanks.gif till dig och till alla som hjälpt mig.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2025, 14:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon