CITAT (*Stintan* @ 10-10-2009, 20:15)

Du menar att du har flera hotmailkonton som till samma mailprogram? Isåfall ska du ju kunna välja från vilket av dina konton du önskar skicka mailet. Det ser ut på din bild som att det är Windows Live Mail du ska skicka ifrån. Då kan du öppna det mailprogrammet och gå in under verktyg och sedan konton. Där ser du vilken av dina mailadresser du angett som standard. Då är det den som ditt mail skickas ifrån.
Det innebär alltså att jag ska ändra där varje gång jag inte vill att mitt standardmail ska användas.
CITAT (RibesRubusVitis @ 10-10-2009, 20:20)

Jag (visserligen Mac-ägare) trodde inte att någon mailadress överhuvudtaget används som avsändare. Detta skulle vara ett sätt att nå företag, myndigheter etc. utan något eget abonnemang, t ex från bibliotekets dator. Sedan kan man i texten ange snigelpostadress, telefonnummer eller eventuell e-post som man vill få svaret till.
Aha.......kanske det är så.......kanske inte min avs. mailadress syns i dessa fall.
CITAT (KURT @ 10-10-2009, 20:09)

Om du har flera Hotmail-konton, så kommer du komma till det du är inloggad i. Sedan kan man i Windows bestämma vilket mail program som skall öppnas när man klickar på en mail adress:
http://www.freeemailtutorials.com/microsof...indowsVista.cwdÄven här fatttar jag det som om jag måste göra denna ändring för varje gång jag skickar ett mail via tex en hemsida.
Men om nu RibesRubusVitis har rätt så behöver jag ju inte fundera på detta längre.