Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har fått en lägenhet!
          Wilmer
          Inlägg 26-10-2009, 11:18
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Elle, föer o sticklingar kommer på posten om du nu mot all förmodan skulle behöva laugh.gif bravo.gif

Tur i allafall att Nin inte bor så långt bort...

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          netaave
          Inlägg 30-10-2009, 16:38
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Utdrag ur min blogg igår

"Idag har jag sett den
          Idag var vi till Elles lägenhet, den är jättesöt. Precis lagom för henne. Väldigt slitet men hon ska ju få renoverat smile.gif
          Vi ska också fråga hon som bott där innan om vi kan få köpa hennes tvättmaskin för det är precis en sån som hon ska ha wink.gif

Himla gott om förvaring för att vara en etta, och 2 dubbla och ett enkelt köksöverskåp. 2 enkla och en lådhurts under + diskbänksskåpet. Spis med 3 plattor och fläkt. Var en pelare med kyl o frys, så då behövs inte vår extrafrys heller. Städskåp i köket.
          Linneskåp och en dubbel och 2 enkla garderober i hallen. Är också ett litet prång där hatthyllan sitter där hon, om vi skaffar en kortare hatthylla kan ha lite saker stå om man sätter dit några hyllor och ett draperi. Hon har ju några extra hopfällbara stolar som kan stå där också.

Uteplatsen var mycket större än vad man kunde föreställa sig, och en av buskarna är borttagna i ena ändan så man kan sätta dit en liten trappavsats så hon kan komma ut och lägga sig på gräsmattan utanför om hon vill.
          Det fanns eluttag ute också så hon kan fixa sig nåt mysigt som lyser därute till jul. Hon kan också sätta lite lökar i framkanten av häcken in mot altanen. På tisd ska hon få åka in och välja färg och tapeter. Områdesvärden trodde renoveringen skulle ta ca 2 veckor så då kan hon ju flytta in runt lucia om hon vill.

Elle hittade kökshandukar för 1.50 styck på Ikea sen, lite tunna tyckte jag men hon kan ju alltid ha dom som bakdukar. Vi såg också ett så smart rivjärn där det satt ett litet rivjärn i locket, där själva locket fungerade som uppsamlare och sen var det en knopp på locket så det kändes bra och stadigt att hålla i det. Dessutom var det inte runt eller fyrkantigt, utan mer ovalt liksom. Var en löstagbar botten på det också. Ska banne mig köpa det till mig själv också tror jag wink.gif 59 pengar.

Bifogad bild

Ja det blev väl en del annat i lite hushållsredskap för henne också sen tittade vi på startboxen, så det blir nog en sån i julklapp sen, med nån extra kastrull som komplement.

--------------------

Citera
          smörblomma
          Inlägg 30-10-2009, 18:21
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

Din dotter är vuxen Hur roligt är det för vuxen kvinna att mamma berättar om allt för hela världen. Visa lite respekt för dotter! Detta läser inte bara medlemmar. Gör inte dotter till åtlöje berätta om billiga handukar och allt hon köper

Citera
          netaave
          Inlägg 30-10-2009, 22:50
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (smörblomma @ 30-10-2009, 18:21) *
          Din dotter är vuxen Hur roligt är det för vuxen kvinna att mamma berättar om allt för hela världen. Visa lite respekt för dotter! Detta läser inte bara medlemmar. Gör inte dotter till åtlöje berätta om billiga handukar och allt hon köper

Och vi bara skrattar åt dig båda två, det var det löjligaste inlägg jag sett på länge. Naturligtvis vet jag att det är ok när jag skriver nåt, jag har mål i mun. Skulle aldrig skriva vare sig i bloggen eller här om inte hon sagt ok.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-10-2009, 23:27
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Fast du kan väl låta Elle berätta själv istället för det tycker åtminstone jag skulle vara roligare.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netaave
          Inlägg 30-10-2009, 23:43
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-10-2009, 23:27) *
          Fast du kan väl låta Elle berätta själv istället för det tycker åtminstone jag skulle vara roligare.

Men nu ville hon att jag skulle kopiera in från bloggen för hon inte ville skriva själv smile.gif hon har så mkt annat nu tycker hon.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2009, 00:23
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ahaa smile.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netaave
          Inlägg 31-10-2009, 00:26
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 31-10-2009, 00:23) *
          Ahaa smile.gif

Hon har jämt göra med Ikea homeplanner nu wink.gif möblerar för fullt

--------------------

Citera
          elleave
          Inlägg 31-10-2009, 00:29
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 662
          Medlem nr: 4 441

Jag höll på med homeplanner igår och försökte få det att stämma. Därför bad jag mamma skriva lite, det finns nog grejjer att skriva om så det räcker till oss båda smile.gif

Tex var jag himla nöjd när jag kom hem från en tur i stan förra fredagen. Först var jag på öb och fick en låda 16-delars poslin, 3 st ovala gratängformar, 1 stor plus 4 små suffléformar och 1 knäckebrödsburk för 298:- Sen va jag till giganten och köpte ett philips "frukostsett", dvs vattenkokare, kaffebryggare och brödrost för 495:- smile.gif

Glas och muggar har jag, men ni får gärna komma med tips! Känns som det äe flera miljoner saker jag behöver biggrin.gif

--------------------

Min hemsida... - Skriv gärna i gästboken!

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-10-2009, 09:29
          Länk hit: #50

Gäster

CITAT (elleave @ 31-10-2009, 00:29) *
          Jag höll på med homeplanner igår och försökte få det att stämma. Därför bad jag mamma skriva lite, det finns nog grejjer att skriva om så det räcker till oss båda smile.gif

Tex var jag himla nöjd när jag kom hem från en tur i stan förra fredagen. Först var jag på öb och fick en låda 16-delars poslin, 3 st ovala gratängformar, 1 stor plus 4 små suffléformar och 1 knäckebrödsburk för 298:- Sen va jag till giganten och köpte ett philips "frukostsett", dvs vattenkokare, kaffebryggare och brödrost för 495:- smile.gif

Glas och muggar har jag, men ni får gärna komma med tips! Känns som det äe flera miljoner saker jag behöver biggrin.gif

Du får önska dig lite också, säkerligen får du inflyttningspresenter. Så behöver du inte köpa allt själv. Julen kommer snart också, tomten kanske har något i säcken? flirting.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 31-10-2009, 20:29
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej
          Har du inte något loppis eller RödaKorset i närheten som säljer nytt o begagnat. Man kan hitta hur mycket som helst till en billig penning om man kollar på sådana ställen. Ikea är inte alltid det billigaste alternativet.
          Köp inte på dig för mycket på en gång för man kommer på i efterhand vad man saknar. Ett startkitt är nog det som man behöver och sedan kan man komplettera efter hand när man växt in i rollen som egetboende har.
          Lycka till!!!!!!

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 31-10-2009, 20:42
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Inga från Närke @ 31-10-2009, 20:29) *
          Hej
          Har du inte något loppis eller RödaKorset i närheten som säljer nytt o begagnat. Man kan hitta hur mycket som helst till en billig penning om man kollar på sådana ställen. Ikea är inte alltid det billigaste alternativet.
          Köp inte på dig för mycket på en gång för man kommer på i efterhand vad man saknar. Ett startkitt är nog det som man behöver och sedan kan man komplettera efter hand när man växt in i rollen som egetboende har.
          Lycka till!!!!!!

Det håller jag verkligen med om - på second hand kan man göra otroliga fynd biggrin.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          elleave
          Inlägg 31-10-2009, 22:29
          Länk hit: #53

Medlem

Jo jag ska önska mig lite saker, både i inflyttningspressent, julklapp och födelsedagspresent biggrin.gif Sen har jag fått erbjudanden om att åka hem till mormor bla och leta lite oxå rolleyes.gif

Secondhand är oxå ett jättebra tips, finns ganska många sånna ställen häromkring smile.gif

--------------------

Citera
          ylvahi
          Inlägg 01-11-2009, 00:14
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 10 191

Sonen flyttade i september och fick en vit skinnsoffa för 200 kr på röda korset sen var han iväg på ett annat ställe och fick tag i en video för 75 kr för den han hade gick sönder. Det behöver ju inte vara nytt och dyrt
          Han fick pengar till nya kängor, men han skulle gå på second hand iallafall.

--------------------

Citera
          Rose
          Inlägg 01-11-2009, 00:38
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Fast vill man köpa nytt så ska man få göra det utan att ges dåligt samvete för det. wink.gif

--------------------

Citera
          ylvahi
          Inlägg 01-11-2009, 00:40
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 10 191

CITAT (Rose @ 01-11-2009, 00:38) *
          Fast vill man köpa nytt så ska man få göra det utan att ges dåligt samvete för det. wink.gif

Håller med helt och hållet. Men en del vill ju inte det

--------------------

Citera
          Calypso_bulbosa
          Inlägg 01-11-2009, 23:39
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 047
          Medlem nr: 14 567

Ett megastort grattis,elle!!! yes.gif bravo.gif kompiskram.gif

--------------------
          ~~~~~~~~~~~~~~ a glorious disarray ~~~~~~~~~~~~~~

¨ zon 3~4 ¨

Citera
          elleave
          Inlägg 03-11-2009, 19:52
          Länk hit: #58

Medlem

Har varit in och valt tapeter, golv, köksluckor, handtag och bänkskivor idag, jättekul men svårt! I köket blev det platinagrå luckor, svarta handtag, vit-marmorliknade bänkskiva och vit tapet med pärlemo/silver fyrkanter (beroende på vinkel). I hallen blev det en vit tapet med små blå rosenkvistar och i rummet en rosa med små vita hjärtan med kanske 20-25 cm mellanrum och mörkt trälaminat i hela lägenheten smile.gif

Va till en teliabutik och försökte beställa telefon, men det gick inte. Däremot hade jag ett pressentkort där, så jag passade på att skaffa en bärbar telefon smile.gif

Men först var jag på ikea och köpte bestick (erbjudande den här v)sen lyckades det följa med lite burkar och grytlappar oxå giggle.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-11-2009, 19:58
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Härligt Elle att det börjar hända saker. Det kommer att bli urtjusigt när det är klart... tummenupp.gif

Redigerat av Aqvakul: 03-11-2009, 20:26

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          zissi
          Inlägg 03-11-2009, 20:03
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Vad roligt det låter elleave!

blomma.gif En inflyttningsblomma kommer här!

Det är precis 30 år sedan jag flyttade till min första egna lya (en etta förstås) och kommer ihåg hur roligt jag tyckte det var att planera, handla, få saker från gamla släktingar, inreda och få det så mysigt som möjligt.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon