|
elleave
21-10-2009, 13:59
Ja nu har jag hittat en egen liten lägenhet, så nu ska jag flytta hemifrån En jättesöt liten 1a med riktigt kök, och en liten uteplats, inte så långt ifrån mamma och pappa.  Här är min uteplats: uteplats.jpg
netaave
21-10-2009, 14:05
 Nejdå så klart jag är glad för hennes skull, och vi planerar och möblerar för fullt nu
Grattis!!
När blir det inflyttningferre?
emmas matte
21-10-2009, 14:10
 GRATTIS till eget boende
ängsvädd
21-10-2009, 14:13
Det låter toppen - grattis
Biggan_
21-10-2009, 14:18
Grattis Elle! Så roligt att få något eget!
Meriona
21-10-2009, 14:39
Men ååååh vad kul! Det ser jättetrevligt ut!
*Stintan*
21-10-2009, 14:53
Grattis vad kul! Den där lilla uteplatsen gör mig riktigt avundsjuk
Irene_L
21-10-2009, 15:28
Vad kul, Elle! Grattis!!
 Härligt!! Det ser ju helt perfekt ut med uteplats och allt. Var ska ninis bo nu då
Aqvakul
21-10-2009, 15:46
Grattis Elle! Första egna bostaden - det är stort det...
skogstroll
21-10-2009, 15:51
CITAT (elleave @ 21-10-2009, 14:59)  Ja nu har jag hittat en egen liten lägenhet, så nu ska jag flytta hemifrån En jättesöt liten 1a med riktigt kök, och en liten uteplats, inte så långt ifrån mamma och pappa.  oj vad kul!!! det är en speciell känsla. Så hade jag det också. Första tiden "joggade" jag hem till mamma och pappa för det kändes lite ensamt. Kul då kanske du kan ha en liten trädgård
vad härligt, grattis!
Inga från Närke
21-10-2009, 15:59
CITAT (elleave @ 21-10-2009, 14:59)  Ja nu har jag hittat en egen liten lägenhet, så nu ska jag flytta hemifrån En jättesöt liten 1a med riktigt kök, och en liten uteplats, inte så långt ifrån mamma och pappa.  GRATTIS till din lägenhet. Vad kul och spännande det ska bli eller hur. Bra att det är riktigt kök du som tycker om att baka och sedan bjuda hem mor o far på kaffe. Till nästa vår och sommar blir det blommor för hela slanten kan jag tänka mig i din lilla uteplats. Lycka till!!!!
ninnisky
21-10-2009, 16:39
Grattis till ditt nya boende
Lady Hamilton
21-10-2009, 16:49
Grattis Elle till din första lägenhet.....så roligt. Synd avstånden är så stora annars hade jag tittat in på en kopp kaffe.
[attachment=43524:Blommor.gif]
Gudrun i Göteborg
21-10-2009, 17:12
Jättestort GRATTIS Elle Nu kan du ha dina fina smycken överallt ju
Sussie F-Flower
21-10-2009, 17:29
Grattis till din egna lägenhet! Du kommer säkert att trivas för du verkar vara så pysslig av dig  , så du kan nog få till det mesta i ett hem... Nu kan du både "silvra" och driva upp växter så mycket du vill! Vi får väl se fler bilder...? Efter att du har flyttat in kanske?
Rosmarin
21-10-2009, 17:43
Grattis till lägenheten!!!
Grattis till ditt eget lilla krypin
Aqvakul
21-10-2009, 18:34
När blir inflyttningsfesten?
Sussie F-Flower
21-10-2009, 19:00
netaave
21-10-2009, 20:27
quote name='Sussie F-Flower' post='1107024' date='21-10-2009, 20:00']-Vaaa??? Är ni dotter...... ...och Mor...????  [/quote] Ja vi är ju det  [attachment=43531:Spelmansv_gen.bmp] Detta är inte hennes lägenhet men så här ser det ut på andra sidan. Vi kommer bo i varsin ända av byn, men vi är väl där på 5 min iaf med bilen. Det som är bra är att det är egen ingång, inga trappa som på bilden bara en liten upphöjning framför dörren. Hon kan ha blommor och möbler på båda sidor, både vid entrén och sen på altan förstås, blir nog en pallkrage eller tre där om jag känner henne rätt  Sen skulle ju det bli kanonfint med nåt som klättrar på väggen på altanen. Får inte in bilden
Meriona
21-10-2009, 20:32
Hur himla snyggt som helst, tänk att få ett sånt första boende!  Mammsen hoppas jag hjälper till i lagom mån, men såvitt jag förstått så är det just så! Hoppas att grannarna är trevliga också! Annars jäklar kommer det ett ångande lok från Trollhättan och läxar upp dem!  Jag såg bilden Neta när jag klickade på länken....
Sussie F-Flower
21-10-2009, 20:32
CITAT (netaave @ 21-10-2009, 21:27)  quote name='Sussie F-Flower' post='1107024' date='21-10-2009, 20:00']-Vaaa??? Är ni dotter...... ...och Mor...???? Ja vi är ju det [attachment=43531:Spelmansv_gen.bmp] Detta är inte hennes lägenhet men så här ser det ut på andra sidan. Vi kommer bo i varsin ända av byn, men vi är väl där på 5 min iaf med bilen. Det som är bra är att det är egen ingång, inga trappa som på bilden bara en liten upphöjning framför dörren. Hon kan ha blommor och möbler på båda sidor, både vid entrén och sen på altan förstås, blir nog en pallkrage eller tre där om jag känner henne rätt  Sen skulle ju det bli kanonfint med nåt som klättrar på väggen på altanen. ÅÅhhhhh, vad gulligt!
netaave
21-10-2009, 20:33
CITAT (Meriona @ 21-10-2009, 21:32)  Hur himla snyggt som helst, tänk att få ett sånt första boende! Mammsen hoppas jag hjälper till i lagom mån, men såvitt jag förstått så är det just så! Hoppas att grannarna är trevliga också! Annars jäklar kommer det ett ångande lok från Trollhättan och läxar upp dem!  Jag såg bilden Neta när jag klickade på länken.... Hmmm... det lär om inte annat hon se till
Meriona
21-10-2009, 20:36
CITAT (netaave @ 21-10-2009, 21:33)  Hmmm... det lär om inte annat hon se till  Ja men visst är det svårt? Jösses jag får nog knyta knut på mig själv när min son ska flytta, eller gräva ner mig rent av...
elleave
21-10-2009, 20:39
Tack alla! Har lite dåliga mobilbilder som det ser ut nu, men jag ska ta riktiga bilder sen Inflyttningsfesten blir nog 2a advent om vi har tur, beroende på när de kan börja rusta... Har kollat idag och jag får va med och välja färger! ::happy Ninen däremot blir nog kvar hemma
netaave
21-10-2009, 20:46
CITAT (elleave @ 21-10-2009, 21:39)  Tack alla! Har lite dåliga mobilbilder som det ser ut nu, men jag ska ta riktiga bilder sen Inflyttningsfesten blir nog 2a advent om vi har tur, beroende på när de kan börja rusta... Har kollat idag och jag får va med och välja färger! ::happy Ninen däremot blir nog kvar hemma  Hon kan ju hälsa på ibland  du får ha en bur hos dig också men hon är för gammal för att flyttas nu dessutom är hon ju din systers också CITAT (Meriona @ 21-10-2009, 21:36)  Ja men visst är det svårt? Jösses jag får nog knyta knut på mig själv när min son ska flytta, eller gräva ner mig rent av...  Vi gör listor, kollar kataloger, och spånar som 17  men detta är inte alls som när sonen flyttade, hon bollar mer med mig än han gjorde  Vi gjorde förresten en lista idag om vad man måste ha hemma i allt från specerier till diskmedel o sånt, jösses va den blev lång  har en känsla av att vi kommer på mer efter vägen också
Meriona
21-10-2009, 20:46
Det var synd att inte inflyttningen var på julafton för då åker vi upp till Arlanda och sätter oss på ett tråkigt hotellrum... Hoppas iallafall att du får en trevlig tillställning och att du trivs i din lägenhet. Tänk jag bodde inte själv förrän jag var 32 år! Jag flyttade direkt in till en pojkvän och ut efter skilsmässan. Gissa om jag var nervös! Men det gick ju bra det med...  DU är mycket modigare!
elleave
21-10-2009, 21:31
Här kan ni få se planritningen iaf, stämmer nästan: planr2.jpg
blomkronan
21-10-2009, 21:54
Grattis elleave  verkligen en så fin "första" bostad... (det kommer ju bli flera med åren  ) Perfekt med uteplats  jo du kan sitta hela vintern och planera hur du ska ha det En en gång GRATTIS
Men så roligt Elle, Grattis och lycka till med din alldeles egna lilla lya!
Sussie F-Flower
21-10-2009, 22:53
CITAT (elleave @ 21-10-2009, 21:39)  Tack alla! Ninen däremot blir nog kvar hemma  Vad är det? Hunden...?  KA-Ninen så klart????
elleave
21-10-2009, 23:18
Japp, kaninen, min bäbis: P6070205_mod.jpg
Chamomille
22-10-2009, 03:49
CITAT (Sussie F-Flower @ 21-10-2009, 20:00)  Meh.... Hänger du inte med.... Grattis till lägenheten
Alphaville
23-10-2009, 21:10
Grattis till lägenheten!
Verkligen roligt Elle! Grattis!
Sussie F-Flower
24-10-2009, 10:14
Elle, föer o sticklingar kommer på posten om du nu mot all förmodan skulle behöva Tur i allafall att Nin inte bor så långt bort...
netaave
30-10-2009, 16:38
Utdrag ur min blogg igår " Idag har jag sett denIdag var vi till Elles lägenhet, den är jättesöt. Precis lagom för henne. Väldigt slitet men hon ska ju få renoverat  Vi ska också fråga hon som bott där innan om vi kan få köpa hennes tvättmaskin för det är precis en sån som hon ska ha  Himla gott om förvaring för att vara en etta, och 2 dubbla och ett enkelt köksöverskåp. 2 enkla och en lådhurts under + diskbänksskåpet. Spis med 3 plattor och fläkt. Var en pelare med kyl o frys, så då behövs inte vår extrafrys heller. Städskåp i köket. Linneskåp och en dubbel och 2 enkla garderober i hallen. Är också ett litet prång där hatthyllan sitter där hon, om vi skaffar en kortare hatthylla kan ha lite saker stå om man sätter dit några hyllor och ett draperi. Hon har ju några extra hopfällbara stolar som kan stå där också. Uteplatsen var mycket större än vad man kunde föreställa sig, och en av buskarna är borttagna i ena ändan så man kan sätta dit en liten trappavsats så hon kan komma ut och lägga sig på gräsmattan utanför om hon vill. Det fanns eluttag ute också så hon kan fixa sig nåt mysigt som lyser därute till jul. Hon kan också sätta lite lökar i framkanten av häcken in mot altanen. På tisd ska hon få åka in och välja färg och tapeter. Områdesvärden trodde renoveringen skulle ta ca 2 veckor så då kan hon ju flytta in runt lucia om hon vill. Elle hittade kökshandukar för 1.50 styck på Ikea sen, lite tunna tyckte jag men hon kan ju alltid ha dom som bakdukar. Vi såg också ett så smart rivjärn där det satt ett litet rivjärn i locket, där själva locket fungerade som uppsamlare och sen var det en knopp på locket så det kändes bra och stadigt att hålla i det. Dessutom var det inte runt eller fyrkantigt, utan mer ovalt liksom. Var en löstagbar botten på det också. Ska banne mig köpa det till mig själv också tror jag  59 pengar. [attachment=43874:rivj_rn.jpg] Ja det blev väl en del annat i lite hushållsredskap för henne också sen tittade vi på startboxen, så det blir nog en sån i julklapp sen, med nån extra kastrull som komplement.
smörblomma
30-10-2009, 18:21
Din dotter är vuxen Hur roligt är det för vuxen kvinna att mamma berättar om allt för hela världen. Visa lite respekt för dotter! Detta läser inte bara medlemmar. Gör inte dotter till åtlöje berätta om billiga handukar och allt hon köper
netaave
30-10-2009, 22:50
CITAT (smörblomma @ 30-10-2009, 18:21)  Din dotter är vuxen Hur roligt är det för vuxen kvinna att mamma berättar om allt för hela världen. Visa lite respekt för dotter! Detta läser inte bara medlemmar. Gör inte dotter till åtlöje berätta om billiga handukar och allt hon köper Och vi bara skrattar åt dig båda två, det var det löjligaste inlägg jag sett på länge. Naturligtvis vet jag att det är ok när jag skriver nåt, jag har mål i mun. Skulle aldrig skriva vare sig i bloggen eller här om inte hon sagt ok.
*Stintan*
30-10-2009, 23:27
Fast du kan väl låta Elle berätta själv istället för det tycker åtminstone jag skulle vara roligare.
netaave
30-10-2009, 23:43
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2009, 23:27)  Fast du kan väl låta Elle berätta själv istället för det tycker åtminstone jag skulle vara roligare. Men nu ville hon att jag skulle kopiera in från bloggen för hon inte ville skriva själv  hon har så mkt annat nu tycker hon.
*Stintan*
31-10-2009, 00:23
Ahaa
netaave
31-10-2009, 00:26
CITAT (*Stintan* @ 31-10-2009, 00:23)  Ahaa  Hon har jämt göra med Ikea homeplanner nu  möblerar för fullt
elleave
31-10-2009, 00:29
Jag höll på med homeplanner igår och försökte få det att stämma. Därför bad jag mamma skriva lite, det finns nog grejjer att skriva om så det räcker till oss båda  Tex var jag himla nöjd när jag kom hem från en tur i stan förra fredagen. Först var jag på öb och fick en låda 16-delars poslin, 3 st ovala gratängformar, 1 stor plus 4 små suffléformar och 1 knäckebrödsburk för 298:- Sen va jag till giganten och köpte ett philips "frukostsett", dvs vattenkokare, kaffebryggare och brödrost för 495:-  Glas och muggar har jag, men ni får gärna komma med tips! Känns som det äe flera miljoner saker jag behöver
Meriona
31-10-2009, 09:29
CITAT (elleave @ 31-10-2009, 00:29)  Jag höll på med homeplanner igår och försökte få det att stämma. Därför bad jag mamma skriva lite, det finns nog grejjer att skriva om så det räcker till oss båda  Tex var jag himla nöjd när jag kom hem från en tur i stan förra fredagen. Först var jag på öb och fick en låda 16-delars poslin, 3 st ovala gratängformar, 1 stor plus 4 små suffléformar och 1 knäckebrödsburk för 298:- Sen va jag till giganten och köpte ett philips "frukostsett", dvs vattenkokare, kaffebryggare och brödrost för 495:-  Glas och muggar har jag, men ni får gärna komma med tips! Känns som det äe flera miljoner saker jag behöver  Du får önska dig lite också, säkerligen får du inflyttningspresenter. Så behöver du inte köpa allt själv. Julen kommer snart också, tomten kanske har något i säcken?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|