Ibland har man verkligen all anledning att ifrågasätta sej själv och inse att man egentligen bara är en hjärtlös galning. Trots att man är fullt medveten om att det borde vara totalt förbjudet att ens dra på smilbanden, så kan man ändå inte låta bli att skratta hysteriskt så fort man kommer att tänka på en viss händelse. Det hemska att det är likadant varje gång minnet poppar upp i skallen på en. Mitt bidrag:
Jag har visserligen bara fått det berättat för mej och var inte med själv men tur är väl det. Att få ett hysteriskt skrattanfall i den situationen vågar jag inte ens tänka på. Det är illa nog ändå. Dels jobbar jag i sjukvården och dessutom är jag själv HLR-instruktör och har verkligen all anledning att kunna se allvaret i det hela, ändå kan jag inte låta bli att bära mej åt så här...
En kollega på en annan avdelning berättade att en av deras patienter fick ett oväntat hjärtstopp ute i dagrummet när det serverades lunch. Där var fullt av patienter vid borden och det var trångt och svårt att få plats att ta hand om mannen. Tyvärr uppstod en viss kaos i situationen och man hade inte full koll i den allmäna röran på vem som gjorde vad, för att allt skulle gå så snabbt och effektivt som möjligt med omhädertagandet . Trots kontinuerlig utbildning och träning och att det egentligen borde sitta i ryggmärgen vad som ska göras, så får man alltid ett visst adrenalinpåslag som tyvärr kan spela en ett spratt. Av någon anledning missade man att få fram akutvagnen med all nödvändig utrustning direkt och rätt som det var röt någon ilsket rakt ut till första bästa "vitrock" att "HÄMTA VAGNEN FÖR TUSAN!". "Vitrocken" ifråga blev väl lite förskräckt av rytandet men pilade iväg snabbt som en vessla för att göra som hon blev tillsagd....men måste ha fått ett hjärnsläpp under vägen. Det enda hon hade i huvudet var att hon skulle hämta vagnen och hon slet till sej första bästa vagn hon träffade på och galloperade tillbaka med den....men det värsta var bara att det var STÄDVAGNEN hon fått tag på i brådskan!!! Man kan ju bara tänka sej hur de adrenalinstinna kollegorna måste reagerat när dom upptäckte misstaget....för att inte tala om de stackars chockade medpatienterna. Inte konstigt att förtroendet för sjukvården får sej en törn ibland när något sådant här händer. Inte blir det bättre av att den stackars mannen tyvärr inte klarade sej heller utan avled....ändå sitter jag här och kan inte låta bli att flina lite för mej själv nu också bara jag tänker på vilken syn det måste det varit..... FY FAN en sån människa man är!!!
Finns här några fler svagsinta som ger sej hän åt förbjudna skratt och som känner behov av att få lätta sitt hjärta?
--------------------
**Cacki z 3**
|