CITAT (LasseB @ 22-10-2009, 18:29)

Vill minnas att när zebralagen infördes för gående så ÖKADE olyckorna på övergångsställena p.g.a den falska trygghet som de gående invaggats i
En lag kan aldrig vara min airbag
Precis.
Var idag ute med lilla bilen och vet att ett övergångställe, kommer precis utanför "min affär"
Det kom ett gäng gåendes brevid, på gångbanan och dom svänger tvärt ut på övergångsstället.
Jag har en halvmeter på mig att tvärnita, eller köra på dom.
Jag fick gira över refugen och smällde ett däck på köpet.
Fick världens utskällning för att " vi har företräde på övergångstället" tyckte den, som gick ut en halvmeter före min bil.
"visst sa jag, om du åtminstånde hade vett på, att visa att du ville över" men inte f*n gav hon sig, trots att jag påpekade att det finns något som heter bromssträcka och att sekundbromsning inte fungerar på 70-sträcka.
Kärringen gav sig inte, utan skrek om att jag nästan kölrt på henne och då ran det berömda pejjansinnet över och jag ringde lokalpolis.
polis komma pronto. (jag är av olika anledningar, ökänd hos lokal polis) så dom komma pronto och berättade för ilsken tant att "visst, du har företräde på övergångsställe, men inte precis i samma sekund du svänger ut. Du måste kolla var närmaste bil finns innan du går ut i gatan"
Damen i fråga tyckte att alla ska tvärnita på millimetern, för hon vet minsan vad som gäller.
Jag kör vidare med minibil och är glad att jag missade en zebra idag.
Ska jag nu börja ha koll på både zebrakärringar och cykelhulliganer, så lär jag lämna in körkortet.
Jag tror mer på att, cyklister och fotgängare på samma spår (övergångsställen) med ansvar för avstånd.!!!!
(företräde betyder inte just i samma sekund)