Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > fågel på kolonilott
          KRT
          Inlägg 04-11-2009, 11:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Myosotis @ 04-11-2009, 11:50) *
          Det är sant, jag la också märke till enstaka grå fjädrar på hjässan men utgick bara ifrån att det var en hona. Lite typiskt att man sällan tittar noga på gråsparvar. Det skulle underlätta om man visste när bilden är tagen. Hjälp, vad ringrostig jag känner mig när det gäller ålders-/könsbestämning.
          Sen är det ju faktiskt så att fåglar är individer och kan avvika från normen. Jag har ringmärkt fåglar som inte gick att könsbestämma trots att man haft dem i handen, bra ljus, tillgång till all möjlig litteratur och flera experter osv. Det är bara att ta många bilder och släppa fågeln. Minns bl.a. en mittemellantörnskata som förmodligen var en mycket gammal hona.

Och glöm inte - det förekommer hybrider!!! Inte vanligt kanske, men det förekommer smile.gif. Och andra konstigheter också, glömmer aldrig koltrasten jag såg för tre år sedan - den var kritvit, dock inte albino smile.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-08-2025, 12:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon