Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför bloggar du?
          Piccante
          Inlägg 01-11-2009, 22:45
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (netaave @ 31-10-2009, 01:33) *
          Ja fast har man en sån sida som C har så är man känd iaf, och om man dessutom figurerar i 13 tidningar ute i landet wink.gif så kom vi överens om att det gjorde varken från eller till.
          Tänkte mera på sånt mer privat man kanske behöver "ventilera" man måste ju ändå anstränga sig lite för att få alla uppgifter. Och i bloggen står inga namn eller så. Här o på Dbd är vi ändå kända med våra namn sen lång tid tillbaka.

Tyvärr så behöver man inte anstränga sig alls för att få tag på uppgifter om någon. vi hade en sådan tråd på odla för ett tag sedan där en användare visade hur lätt man hittar personuppgifter och adresser utifrån ett minimum av uppgifter.

Nu har jag aldrig fattat hur man ser hur många registrerade det finns på odla men det rör väl sig om över 10000 nu? och minst lika många läser säkert på forumet varje dag. läser man i din profil och klickar på dina länkar så hittar man tillräckligt med information.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          pejori
          Inlägg 01-11-2009, 22:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Markus_H @ 01-11-2009, 22:45) *
          Tyvärr så behöver man inte anstränga sig alls för att få tag på uppgifter om någon. vi hade en sådan tråd på odla för ett tag sedan där en användare visade hur lätt man hittar personuppgifter och adresser utifrån ett minimum av uppgifter.

Nu har jag aldrig fattat hur man ser hur många registrerade det finns på odla men det rör väl sig om över 10000 nu? och minst lika många läser säkert på forumet varje dag. läser man i din profil och klickar på dina länkar så hittar man tillräckligt med information.

Kolla senast registrerade medlemmens medlemsnummer och dra av några tusen för dubbla medlemsskap så får man ihop i runda slängar 20 000 -fear-.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Hej igen
          Inlägg 01-11-2009, 22:55
          Länk hit: #23

Gäster

CITAT (Markus_H @ 01-11-2009, 22:45) *

tummenupp.gif
          Förstår inte heller hur man kan se alla data ... Men...
          förstår man inte att hela världen kan läsa det man skriver om sina familjemedlemmar mm ... då ska man inte blogga ... såvida man inte är införstådd med och är villig att dela allt till ALLA.

Hittade dit via länken och blir bestört ... Hur är man funtad då man lämnar ut sin fam på detta viset!!??

Citera
          netaave
          Inlägg 02-11-2009, 01:31
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Hej igen @ 01-11-2009, 22:55) *
          tummenupp.gif
          Förstår inte heller hur man kan se alla data ... Men...
          förstår man inte att hela världen kan läsa det man skriver om sina familjemedlemmar mm ... då ska man inte blogga ... såvida man inte är införstådd med och är villig att dela allt till ALLA.

Hittade dit via länken och blir bestört ... Hur är man funtad då man lämnar ut sin fam på detta viset!!??

Vilken tur då att du har valet att låta bli att läsa, men det valde du tydligen inte. Min blogg är min och där skriver jag om vad jag vill. Passar det inte att läsa så låter man bli så enkelt är det.

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 02-11-2009, 16:27
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Bloggen är din och du skriver vad du vill men nog måste jag erkänna att jag blev besviken när du skriver om kärringar på Odla........vi är många som är "kärringar" här.

Redigerat av Alba: 02-11-2009, 16:28

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-11-2009, 16:38
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Alba @ 02-11-2009, 16:27) *
          Bloggen är din och du skriver vad du vill men nog måste jag erkänna att jag blev besviken när du skriver om kärringar på Odla........vi är många som är "kärringar" här.

Även som "gubbstrutt" känner man sig lite uthängd faktiskt angry.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-11-2009, 17:45
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Bloggar inte och kommer aldrig att göra men min dotter har en blogg som hon senast använt som reseblogg när hon var i Italien på ett volontärjobb i tre veckor. Det var jättekul att läsa och så skriver hon väldigt bra, nästan som kåseri och inget direkt utlämnande. Jag kollar ett par andra bloggar också och dom är också mer som funderingar, tankar och kåserier. Jag gillar när det är välformulerat och bra skrivet vilket det sällan är i dagboksbloggar. Den typen av bloggar där folk lämnar ut sina nära och kära gillar jag inte, dom ger ingenting bara en obehagskänsla.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 20:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon