Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ecoplug, Är så arg på vägverket. Nu blev det bara knas med asparna
          Anki
          Inlägg 01-11-2009, 19:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 407

Ringde vägverket i somras och bad dem ta ner 3-4 aspar vid vägen utanför vår trädgård. Vi ville få in ljus i trädgården och slippa rotskott.
          I fredags vaknade jag av motorsågar och vägverket var här och tog ner dem. De skulle ringa innan de skulle komma och de gjorde de inte. Hade ett hopp om att de skulle ta ner dem när det fortfarande var löv kvar på träden för att slippa den invasion jag kommer få med aspskott i vår när dessa stackars aspar inte har någonstans att göra av all sin sav som de dragit ner i rotsystemet.
          Men som sagt de hörde de aldrig av sig så jag kunde säga till dem att vänta till nästa sommar.
          Nu skulle jag fixa dessa aspar med Ecoplug och fick i panik åka och köpa i fredags men skulle inte ha möjlighet förrän idag att sätta i dem!
          Så när jag skulle läsa innehållsförteckningen såg jag att jag inte hade den storleken på borr och allt var stängt så jag bad svärmor och svärfar om de hade någon borr. De hade de och skulle lämna dem till min gubbe i hans butik och han kom hem med den kl 1 i natt och jag fick se den i morse. Jag tänkte inte på det men jag tror det är en metallborr och det fungerade inte bra. Den borrade ingenting och det började brinna i stubben.
          Stubbarna hade blivit jättestora eftersom de hade sågat halva som vanligt och halva hade de gjort som en kil för att få den falla åt rätt håll antagligen så nu måste jag nog ha tre gånger fler pluggar än vad jag köpte.

I dag tog tiden slut för att kunna sätta i dem. 2 dagar efter avvverkning.....
          Någon som vet om det går att göra det senare och vad jag ska använda för borr för att göra hålen?

/ANki

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 11:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon