Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svårast och lättaste
          Powerowic
          Inlägg 04-11-2009, 11:38
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 389
          Medlem nr: 3 489

CITAT (RitRat @ 04-11-2009, 09:49) *
          Mina segaste har varit och är paradisträd, flasklilja och garderobsblomma.
          De frodas vad jag än gör med dem. Omöjliga att ta ihjäl med torka eller kyla.
          Övervattna har jag förstås inte testat.

De svåra, de som har dött för mig alltså, har varit så många att jag inte orkar skriva en lista... Kan jag säga: alla övriga?? laugh.gif

tom en garderobsblomma har dött, förmodligen övervattning. flaskliljan har klarat att stå 3-4 meter in i rummmet och inte mer än vatten varannan månad på sommaren så den är nog bland de bästa, paradisträdet är också en het kandidat, det är hittills den enda som klarar 1 månad på sommaren utan vatten utan att bladen blir tunnare

kamelhårskalanchoe har jag gett både torksymptom och övervattning, samma gäller flasklilja, men de har hängt med i snart 10 år

Citera
          RitRat
          Inlägg 04-11-2009, 12:32
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

Just när jag skulle skriva "flasklilja" här, så kom jag ihåg att jag glömt min 15 år gamla lilja på en hög hylla på altanen, där jag ställde den i juni. Det har alltså varit frostnätter i mer än en månad, även minusgrader på dagarna i korta perioder. För det mesta kring 2-6 grader dock.

Den är som vanligt!! Ljusgrön fin nyväxt i toppen. En trotjänare! Nu är den inomhus, inte så bra miljö... rumstemperatur och nära ett element. Men den klarar sig.

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera
          PRATKVARN
          Inlägg 04-11-2009, 13:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 19 077

Har svärmorstunga, (sanserveria), inköpt i början på 1960-talet, de är tåliga och så blommar de. Blomman är vitaktig, luktar mycket gott.

Orkideer, klarar jag inte av, Kroton har jag sedan 13 år tillbaka, Kroton tappar annars alla bladen, men inte den jag har.

Saint Paula, den är lätt, har också haft dem sedan 1960-talet, lätta att ta sticklingar på, att ha krukväxter som man inte lyckas med, är tråkigt.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 15:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon