Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409
CITAT (Magdis @ 10-11-2009, 15:11)
Trist att det ska vara så Skogstroll Det är nog väldigt olika på både var i landet man bor och vilken arbetsplats man är på. På mitt lilla sjukhus hälsar alla på varann när man möts och alla hejjar och pratar med städerskan när hon kommer till avdelningen. På större sjukhus tror jag dock inte att alla hälsar på varann. Här hälsar de flesta på varann när man möts på stan också vare sig man känner varann eller ej.
...ja det är nog ett stockholmssyndrom, så fort jag kommer hem så hälsar alla plötsligt på varann antingen man känner dem eller inte... i tunnelbanan är man bara som en svettig flipperkula bland alla knuffande innerstadsbufflar
Medlem
Antal inlägg: 611
Medlem nr: 6 380
CITAT (skogstroll @ 10-11-2009, 15:22)
...ja det är nog ett stockholmssyndrom, så fort jag kommer hem så hälsar alla plötsligt på varann antingen man känner dem eller inte... i tunnelbanan är man bara som en svettig flipperkula bland alla knuffande innerstadsbufflar
Fast så illa är det inte överallt ens här i Stockholmsområdet! Där jag jobbar pratar och skämtar vi alltid med våra jättetrevliga städare och vi hälsar alltid i trappuppgången och hissen när vi möter personer från andra företag som sitter i huset.
På stora arbetsplatser kan det vara opersonligt och där hälsar man kanske inte på alla, vad vet jag? Har inte varit på ett sånt ställe sen jag jobbade på Saab, och det är snart 20 år sen. Vi är inte fler på mitt jobb än att jag kan slå gubbarna i arslet med en pärm om de inte hejar. Men en del mänskor kan vara rent oförskämda också, då spelar det ingen roll hur käck och trevlig man är¨. En grannkärring två villor bort är sån, gud vet vad jag gjort henne, jag har ingenting med dem att göra alls, men hon har tydligen bara bestämt sig. Annars tycker man att hon borde känna igen mej efter 12 år.
Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409
nja så många är vi inte på arbetsplatsen, och för övrigt en konservativ miljö... sen har jag vart här i 15 år så till slut tröttnar man på att vänta på poletter... blir bara irriterad ibland när de med flit låter bli att hälsa