CITAT (Snöflinga @ 16-11-2009, 17:28)

Nu vet jag lite mer och tänker byta till Gmail.
Så man kan alltså inte ta bort Outlook E. utan den står där och samlar på sig en massa

-post ..
"Stintan" du skrev att ibland tömmer du allt ... hur gör du då? Som det är nu så sitter jag och trycker på "spärra avsändaren" och "ta bort" och det är inte gjort i ett nafs
Förresten var tar allt vägen? Försvinner det in i datorn och tar opp viktigt utrymme ... nej detta är nog kanske mer en fråga för "Jag undrar"tråden

Outlook Express är ju ett E-postprogram som du har kopplat ett eller flera e-mailadresser till. Det är ju inte själva Outlook Express som gör att du får skräppost utan din e-mailadress. Om du inte vill använda Outlook längre så kan du avmarkera din mailadress i programmet då kommer det ju inget dit. Fast det kan nog vara bra att ha det kvar åtminstone under en övergångsperiod. Om du går in under verktyg/ konton så ser du vad du kan göra. Titta också under verktyg/alternativ/säkerhet och kolla så att du har högsta säkerhet ikryssat. Du kan säkert avinstallera det också men det är som sagt dumt om du skulle ångra dig. Byter du till Gmail så får du väl en ny maildress. Tar du bort Outlooken kommer ingen att kunna skicka till din gamla adress. Sen måste du ju tänka på att oavsett vad du har för mailadress/mailprogram så kommer du att få en massa skräppost om du lämnar ut adressen till olika ställen på internet. Ett bra virusprogram är ett måste.
Tömmer hela inkorgen eller vilken mapp man vill genom att gå in på redigera/markera allt - redigera/ta bort
Finns det några viktiga mail jag vill spara så flyttar jag dom först till en mapp jag gjort för "sparat".