Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > När sa du tack senast?
          Monica M zon 4
          Inlägg 23-11-2009, 19:06
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Jag sa tack till maken för 5 minuter sen. Han hade fixat kvällsmatsmackorna åt sin hungriga fru. Tack för det!

Citera
          HelenJ
          Inlägg 23-11-2009, 19:16
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

Jag säger tack hela tiden till både kända och okända, och det har jag försökt lära mina barn (numera nästan vuxna) också. Att jag lyckats märkte jag häromdagen när jag pratade med sonen i telefon. När vi skulle avsluta sa han: "Tack och hej!" tongue.gif

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Motti
          Inlägg 23-11-2009, 20:48
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag säger alltid tack när det är befogat !håller med att många är dåliga på det nu för tiden men för mig ligger det i min fostran att tacka när någon ställt upp eller man får något,jag tackar gärna tillbaks med en liten sak tex ett skott från en blomma eller lite mat eller ett maile.Det jag märker är att barnbarnen sällan tackar när de får pressenter ,kanske det är tidens tand och att vi ta så mycket för givet confused.gif men det är ju ganska lätt att klämma ur sig ett tack tycker jag flirting.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 23-11-2009, 21:35
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 23-11-2009, 20:48) *
          ................................Det jag märker är att barnbarnen sällan tackar när de får pressenter...............

Har jag också märkt och det retar mig förfärligt. Har t.o.m. sagt till mina döttrar hur jag känner och den ena fastnade det hos så där tackar ungarna men den andra har inte poletten trillat ner hos....... Eftersom dom bor 40 mil bort skickas presenterna oftast per post och när jag ringer och grattar pratar dom glatt på och berättar om dagen. När jag frågar om presenten inte har kommit fram säger dom jodå det har den...... och fortsätter prata om annat. Då är jag färdig att explodera...... smile.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Wilmer
          Inlägg 23-11-2009, 21:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Margith @ 22-11-2009, 15:35) *
          Det verkar som om folk i min bekantskapskrets har strukit ordet "tack" ur ordlistan ranting.gif
          Jag behöver inte bekräftelse i alla möjliga och omöjliga sammanhang, men hur svårt är det att säga "tack" angry.gif
          Är det jag som är konstig som tycker att ett litet "tack" inte kostar speciellt mycket, men ger så mycket tillbaka confused.gif
          Den här funderingen är rent privat och har alltså absolut inget att göra med mina vänner på Odla tummenupp.gif

Därför frågar jag er:

När sa ni "tack" senast? (Ett tack till en Odlait räknas alltså inte laugh.gif )
          Och varför?
          Vad krävs för att ni ska komma på att säga "tack"?
          Eller är kanske "tack" ett ord som kommer spontant, utan större eftertanke?

Oj, jag tackar nog i tid och otid, jag blir så glad av att folk ger sin tid, information, är trevliga, ger mig växelpengarna tillbaka... Kanske mina föräldrar gjorde ett hyffsat jobb med uppfostran giggle.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Anma
          Inlägg 23-11-2009, 22:18
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ärligt talat var det där med tack inget som jag blev uppfostrad till, blev knappt uppfostrad alls om jag ska vara ärlig... Men folk blev det av mig ändå.
          Mitt tackande i tid och otid började när en person som gav mig en komplimang när jag var i 20 års åldern blev arg när jag sa nåt i stil med att "nää inte jag heller, det tycker jag inte" som svar på komplimangen. Personen bad mig helt enkelt att ta emot och säga tack bara, varken mer eller mindre och sluta se ner på mig själv, fast det sas med med många fler och mycket argare ord....
          Det tog faktiskt skruv. Sen bara av det började jag också tacka i andra sammanhang också. Sen när jag jobbade på ICA sa chefen att vi absolut inte fick säga varsågod som svar på ett tack, utan vi skulle säga tack tillbaka för att vi skulle vara tacksamma för att kunden handlade hos oss... så sen dess tycker jag att det är oartigt när kassapersonal säger varsågod och inte tack giggle.gif ... förutom på restaurang.

Fast jag vet att jag glömt att jag frågat nåt här på odla och därför inte tackat sen... sad.gif Så TACK alla som gett mig råd här genom åren. smile.gif

Redigerat av Anma: 23-11-2009, 22:20

Citera
          pejori
          Inlägg 23-11-2009, 23:34
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 23-11-2009, 22:18) *
          Ärligt talat var det där med tack inget som jag blev uppfostrad till, blev knappt uppfostrad alls om jag ska vara ärlig... Men folk blev det av mig ändå.
          Mitt tackande i tid och otid började när en person som gav mig en komplimang när jag var i 20 års åldern blev arg när jag sa nåt i stil med att "nää inte jag heller, det tycker jag inte" som svar på komplimangen. Personen bad mig helt enkelt att ta emot och säga tack bara, varken mer eller mindre och sluta se ner på mig själv, fast det sas med med många fler och mycket argare ord....
          Det tog faktiskt skruv. Sen bara av det började jag också tacka i andra sammanhang också. Sen när jag jobbade på ICA sa chefen att vi absolut inte fick säga varsågod som svar på ett tack, utan vi skulle säga tack tillbaka för att vi skulle vara tacksamma för att kunden handlade hos oss... så sen dess tycker jag att det är oartigt när kassapersonal säger varsågod och inte tack giggle.gif ... förutom på restaurang.

Fast jag vet att jag glömt att jag frågat nåt här på odla och därför inte tackat sen... sad.gif Så TACK alla som gett mig råd här genom åren. smile.gif

När det gäller odla, så säger jag tack en gång då tacket gäller ALLA svar... förutom när det kommer massor av tips som jag inte vetat om.
          Då kan det bli många tack.
          Annars är jag nog som dej Anma, och har med åren lärt mej att använda "tack för hjälpen" även om det "bara gällt att hitta till en vara i affären.
          Idag har jag andvänt den frasen massor av gånger, då det varit en "riktig pejjandag" slap.gif
          Tackar alltid i trafiken om någon är hjälpsam. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Uggi
          Inlägg 24-11-2009, 10:14
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Jag är noga med att säga "Tack för maten" till frugan, jag minns så väl när pappa sa tack för maten hemma det lät så fint. Jag tackar nog för övrigt rätt ofta.
          kram2.gif

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-11-2009, 10:25
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Säger tack hela tiden på jobbet även till sånt som andra borde tacka för. Kunde nog vara bättre på det hemma.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 18:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon