CITAT (blomkronan @ 22-11-2009, 21:32)

Jag blev så förtjust i detta lilla djur att jag startade en uppfödning och åkte runt på utställningar.
inga bilder ??
roligt att läsa om dina råttor.
jag har aldrig fått ungar, även om jag kom på ett par ''hålla på'' så blev det inget av det. kanske var tur ändå för vet inte om jag hade kunnat ta hand om dom.
jag har med märkt på dom andra när någon gått bort i gruppen att dom har mått sämre, eller iallafall har det känns så.
CITAT (Meriona @ 23-11-2009, 12:46)

så chips och fiskpinnar var inte ovanligt att jag hittade under huvudkuddenså skulle jag rensa i en garderob. Längst inne i hörnet hittade jag nästan en hel påse Bridgeblandning. Jag som anklagat min pojkvän för att vara en glufs!

åhhh vilket gulligt beteende, mina hade jag lösa i rummet så dom hade ju inte så mycket mat att ta med. men kläder sparng dom iväg och gömde likaså papper och böcker och suddigummi gillade dom skartp. det är kanske en negatiov sak att mina gillade gnaga på allt. har fortfrande kvar lakan som är råttgnagda på.
även då jag gav dom mycket att boa i så ville dom ändå upp i min säng och bädda där.
CITAT (Myosotis @ 23-11-2009, 14:08)

Den översta med vit prick...

ja hon var en härlig råtta, tyvärr en av dom mindre tama.
Redigerat av flaxss: 23-11-2009, 14:10