Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rått-tråden-2009, Vill ni diskutera tamråttor?
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 22-11-2009, 16:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Hej hej

hittade ingen tråd om råttor, så tänkte jag gör en.

jag tycker råttor är en av dom trevligaste husdjur man kan ha, roliga och gulliga och kramgoa och smarta JA ALLT.

min historia både bra och dåliga saker.

min första tamråtta fick jag och mamma av pappa det var en dumbo nakenråtta, helt underbar och jag blev helt kär i den. den var dock inte helt naken hade några vita tussar här och där (såg mer ut som en kinesisk nakenhund). och så DESSA dumbo öron.

sedan köpte mamma en brun vildfärgad hona och jag en äldre rex hane som var grå/brun en riktig klumpeduns han var en stor och rejäl råtthane kändes ibland som en liten hund och är en av dom tjockaste och största jag haft/sett. jag var faktiskt lite rädd för han första veckan. men det ändrades sen.

vid detta laget hade vi 3st naken råttan och en hona och så rexhanen. tyvärr så kom rexhanen och nakenråttan i slagsmål så nakenråttan fick en djupt sår på sidan och han gick inte att rädda. rexhanen dog sedan av ålder.

därefter blev det en råtta som jag döpte till Sniff en svart/grå/vit färgad råtta en hane. även han helt underbar. och så en brun rått hane väldigt gullig men väldigt liten (snorkas hette han).

kvar nu mammas hona och mina två hanar.

Sniff dog sen av en böld tyvärr. därefter köpte jag en choklad brun dumbo råtta även han blev en väldigt liten råtta. på slutet blev han mentalt sjuk och väldigt frånstötande och aggressiv så pappa avlidande han, och det var det värsta som hänt under min ''rått tid'' och än idag blir jag ledsen över det. det var en väldigt dramatiks död. även om han var aggressiv och inte fungerade ihop varken med andra råttor eller oss så gillade jag ändå han väldigt mycket och ville inte att han skulle avlivas.

sedan mina sista 3råttor köpte jag väldigt unga och jag försökte få dom tama, men dom blev aldrig riktigt tama så jag hade väldiga problem med dom. dom ville aldrig var i buren och ville inte busa och var väldigt människorädda och när dom väl var inne i buren gjorde dom allt för att komma därifrån och förde ett himla oväsen. och det var inte lätt för mig att ha dom. samtididgt hade jag mycket studier och praktik och annat som tog tid så det blev mindre tid över till råttorna så jag bestämnde mig för att ge bort både bur och tillbehör och alla råttböcker och råttorna till en tjej som hade sett annonsen och ville ha dom. ledsamt men jag kände att det var bättre att göra mig av med dom än att dom inte mår bra hos mig. jag tror och hoppas dom fick ett bra liv hos henne. intrycket jag fick av hon var att hon var en stor djurvän.

tyvärr har jag inga bilder på mina då dom finns i min gamla data som inte fungerar. och mina äldsta rått bilder är sedan längre borta av kraschade datorer.

visa bilder och berätta för mig jag fullkomligt älskar råttor och jag kommer garanterat att skaffa det igen någongång.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 10:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon