CITAT (herkules @ 25-11-2009, 08:51)

det är helt otroligt att folk kan försvara sitt billiga grisköttsätande med att det djurrättsalliansen gjorde var olagligt.
personligen tror jag att de missförhållanden som dokumenterats bara är en liten del av alll djurmisshandel som förekommer i sverige.
det ligger alldeles för mycket pengar i köttbranschen för att folk ska bry sig om djuren.
så fortsätt ni och tugga er grisfabriksskinka, hoppas den smakar bra.

Det är ingen som försvarar sitt grisköttätande med att djurrättsalliansen gjorde fel. Det bedrövliga är att inte djurskyddsinspektörerna räcker till och gör det jobb dom ska d.v.s åker runt och kollar upp att djurägare sköter sina djur enligt lagen.
Jag ser ingen som helst anledning till att försvara mitt köttätande. Jag är nämligen allätare men vill ha mitt kött från välskötta djur. Det är bedrövligt med vanvård av djur och sådant borde naturligtvis inte få förekomma. Men två fel gör inte ett rätt så när djurrättsalliansen tar lagen i egna händer så reagerar jag starkt. Tillträde till djurstallar får inte ske på det vis som gjorts. Vem vet vad det kan föra med sig i förlängningen om folk bara knallar rakt in i smyg. I värsta fall kan människor bära med sig smitta eller ställa till annat elände.