Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  « < 58 59 60 61 62 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett liv som gris, till er som är övertygade om att alla svenska grisar mår bra
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2009, 15:06
          Länk hit: #1181

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (ängsvädd @ 31-12-2009, 14:39) *
          Kanske för att de blir straffade, men det vet de själva bäst av vilken anledning de inte träder fram.

Tyvärr finns det bara ett ord för detta: F E G T !

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-12-2009, 15:09
          Länk hit: #1182

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 15:06) *
          Jag tycker ordet "vettigt" beskriver det hela bättre.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Ralf
          Inlägg 31-12-2009, 15:10
          Länk hit: #1183

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (ängsvädd @ 31-12-2009, 14:39) *
          Kanske för att de blir straffade, men det vet de själva bäst av vilken anledning de inte träder fram.

Man kan ju göra anmällningar helt anonymt! Finns inget som helst hinder för det.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2009, 15:10
          Länk hit: #1184

Medlem

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:09) *
          Jag tycker ordet "vettigt" beskriver det hela bättre.

inte ens det - hur dumt som helst, iaf i min värld...

--------------------

zon 1

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-12-2009, 15:15
          Länk hit: #1185

Medlem

CITAT (Ralf @ 31-12-2009, 15:04) *
          Om du bara visste vad diverse handlare vet långt innan dom en händelse sker.
          och
          Vad jag har eller vet, det vet du mkt lite om.
          Jag har läst tillräckligt med samhällskunskap, företagsekonomi och marknadsföring för att vara medveten om hur mycket tid, energi och pengar företag lägger ner på att förstå marknaden och kunna förutse händelserna i förväg med så liten felmarginal som möjligt. Det är ändå alltid gissningar, de kan inte förutspå framtiden oavsett hur mycket tid, energi, pengar, kalkyler o.s.v. de har till sitt förfogande.

Jag vågar med all säkerhet påstå att du inte har förmågan att se in i framtiden eller att med 100%:ig säkerhet kunna förutspå vad som händer på marknaden vid den väldigt orealistiska händelsen att alla blir veganer över en natt.

CITAT (Ralf @ 31-12-2009, 15:10) *
          Man kan ju göra anmällningar helt anonymt! Finns inget som helst hinder för det.
          Gårdarna är ju redan polisanmälda?

CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 15:10) *
          inte ens det - hur dumt som helst, iaf i min värld...
          Ja, för i en liknande situation skulle du säkerligen träda fram och riskera ett straff och att hamna i polisregistret helt utan någonting att vinna på det hela? Syftet är som sagt redan uppnått.

Redigerat av Nauti: 31-12-2009, 15:15

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 31-12-2009, 15:17
          Länk hit: #1186

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:02) *
          ............Vi har sett filmen, vi har reagerat, vi har ändrat inställning, deras syfte är redan uppnått och de har ingenting att vinna på att bli straffade för de brott de begått för att informera det svenska folket om grisarnas situation.

Varför har du då suttit här i nästan 60 sidor och tjatat dig varm för deras försvar om allt redan var klappat och klart???
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-12-2009, 15:17
          Länk hit: #1187

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 15:06) *

Exakt!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Ralf
          Inlägg 31-12-2009, 15:18
          Länk hit: #1188

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:15) *
          Jag har läst tillräckligt med samhällskunskap, företagsekonomi och marknadsföring för att vara medveten om hur mycket tid, energi och pengar företag lägger ner på att förstå marknaden och kunna förutse händelserna i förväg med så liten felmarginal som möjligt. Det är ändå alltid gissningar, de kan inte förutspå framtiden oavsett hur mycket tid, energi, pengar, kalkyler o.s.v. de har till sitt förfogande.

Vad duktig du är!

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 31-12-2009, 15:25
          Länk hit: #1189

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (*Stintan* @ 31-12-2009, 14:57) *
          ....
          Djuren är alltså inte mer värda än att man är rädd för att bli straffad blink.gif

Jag vet inte vad anledningen är att de inte träder fram . vi ska nog inte dra några egna slutsatser.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-12-2009, 15:26
          Länk hit: #1190

Medlem

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:15) *
          Gårdarna är ju redan polisanmälda?

Ja, för i en liknande situation skulle du säkerligen träda fram och riskera ett straff och att hamna i polisregistret helt utan någonting att vinna på det hela? Syftet är som sagt redan uppnått.

Fegheten gör ju att de djurägare som aktivisterna påstår vanvårdat sina djur inte kan straffas. Bevis och vittnesmål saknas ju så polisen måste lägga ner utredningarna. Hur kan då syftet vara uppnått? Om nu uppmärksamhet var det enda syftet så hade de kunnat ske på laglig väg. Jag ser ingen trovärdighet i aktivisternas agerande eftersom de inte vågar stå för vad de gjort.

--------------------

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-12-2009, 15:36
          Länk hit: #1191

Medlem

CITAT (Ralf @ 31-12-2009, 15:18) *
          Vad duktig du är!
          Du vet lika väl som jag att det inte var min poäng. Men jag kan ju nämna det när du försöker förlöjliga mig på det där viset och få det att låta som att jag är för dum för att förstå någonting så simpelt.

CITAT (*Stintan* @ 31-12-2009, 15:26) *
          Fegheten gör ju att de djurägare som aktivisterna påstår vanvårdat sina djur inte kan straffas. Bevis och vittnesmål saknas ju så polisen måste lägga ner utredningarna. Hur kan då syftet vara uppnått? Om nu uppmärksamhet var det enda syftet så hade de kunnat ske på laglig väg. Jag ser ingen trovärdighet i aktivisternas agerande eftersom de inte vågar stå för vad de gjort.
          De har redan straffats, både genom att allmänheten fått reda på vilka grisfarmare som misskött sig och att folk valt att konsumera alternativen i stället. Dessutom kommer dessa grisfarmare förhoppningsvis att ha ögonen på sig i framtiden och att inspektionerna blir tätare. Men jag kan hålla med om att det vore trevligt om de straffades hårdare än så.

Varför har du fått för dig att polisanmälningarna var själva huvudsyftet och inte att informera allmänheten om grisarnas situation?

Hur hade de på samma sätt kunnat få samma medieuppmärksamet utan att bryta mot lagen? Det finns förmodligen fler sätt, detta är ett av dem och det är effektivt.

De vågar stå för vad de gjort, men de är inga idioter. Bara en idiot skulle gå ut med det och riskera straff när syftet är uppnått och de inte har någonting att vinna på det. Dessutom tappade de väl trovärdigheten hos dig mycket tidigare än så.

Redigerat av Nauti: 31-12-2009, 15:39

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2009, 15:38
          Länk hit: #1192

Medlem

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:36) *
          De vågar stå för vad de gjort, men de är inga idioter. Bara en idiot skulle gå ut med det och riskera straff när syftet är uppnått och de inte har någonting att vinna på det. Dessutom tappade de väl trovärdigheten hos dig mycket tidigare än så.

Laglydiga medborgare är alltså idioter? thumbdown.gif

--------------------

zon 1

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 31-12-2009, 15:44
          Länk hit: #1193

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Jag fattar inte varför de inte ska ha rätt att anmäla gårdarna anonymt - den rätten har ju alla andra! Kanske andra människor nu har polisanmält gårdarna anonymt? Om de blir straffade så tror jag att de har svårare att hjälpa andra djur, de kommer att få hårdare bevakning kanske.

Och det viktiga är ju att vanvården har avslöjats - nu är de vanvårdande djurägarna avslöjade - det innebär att det är lätt för inspektörerna att besöka just dessa och anmäla dem.

CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 15:38) *

Så tolkar jag inte alls nautis uttalande. Just i detta fall skulle det försvåra för djurrättsaktivisternas fortsatta kamp för djuren om de blir straffade och bevakade. Djurskyddsinspektörerna kan själva besöka de vanvårdande gårdarna och göra anmälan - det viktigaste var att vanvårdarna avslöjades och får ögonen på sig. Säkert har flera människor anmält dessa gårdar anonymt - en rättighet man faktiskt har!

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-12-2009, 15:45
          Länk hit: #1194

Medlem

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:36) *
          Du vet lika väl som jag att det inte var min poäng. Men jag kan ju nämna det när du försöker förlöjliga mig på det där viset och få det att låta som att jag är för dum för att förstå någonting så simpelt.

De har redan straffats, både genom att allmänheten fått reda på vilka grisfarmare som misskött sig och att folk valt att konsumera alternativen i stället. Dessutom kommer dessa grisfarmare förhoppningsvis att ha ögonen på sig i framtiden och att inspektionerna blir tätare.

Varför har du fått för dig att polisanmälningarna var själva huvudsyftet och inte att informera allmänheten om grisarnas situation?

Hur hade de på samma sätt kunnat få samma medieuppmärksamet utan att bryta mot lagen? Det finns förmodligen fler sätt, detta är ett av dem och det är effektivt.

Så det är ett sånt rättssamhälle vi ska ha tycker du? Vad är nästa steg? Aktivistera hänger upp grisfarmarna på torget till allmän beskådan och därmed är straffet avtjänat (bådas).

--------------------

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-12-2009, 15:50
          Länk hit: #1195

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 15:38) *
          Hur stor andel av Sveriges befolkning skulle frivilligt gå och anmäla sig för ett planerat brott de begått av en anledning och kommit undan samt uppnått syftet med?

Det innebär ju inte att det inte är bra att följa lagen, i 99,9% av fallen är det förmodligen det, men det finns fall där det snarare vore fel att inte bryta mot lagen. I sådana här fall måste någon ta ansvaret och om inte de som har ansvaret gör det får någon annan göra det, jag anser att de gjorde helt rätt i att bryta mot lagen i det här fallet. Varför? Jo, för att det ledde till minskat lidande för djuren, precis som lagar och regler gör eller åtminstone skall göra.

CITAT (*Stintan* @ 31-12-2009, 15:45) *
          Så det är ett sånt rättssamhälle vi ska ha tycker du? Vad är nästa steg? Aktivistera hänger upp grisfarmarna på torget till allmän beskådan och därmed är straffet avtjänat (bådas).
          Allting är inte svart eller vitt. I det här fallet tycker jag att det är helt rätt och visst vore det bra om de blev dömda i rätten också men jag tror inte de som begick brottet/brotten är beredda att offra sig för det och det ser jag ingenting konstigt med. Förmodligen skulle ingen av oss agerat annorlunda i en liknande situation.

Redigerat av Nauti: 31-12-2009, 15:51

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2009, 15:52
          Länk hit: #1196

Medlem

Vi har alltså ett antal personer här på Odla som anser att man inte bör ta sitt samhälleliga ansvar i förhållande till lagstiftning och rättsliga prövningar. Jag hade förstått synsättet om det gällde männsikoliv i en brutal diktatur. Men här lever vi i endemokratisk rättsstat. Ska vi bidra till att underminera den? Dessutom tror jag inte ett ögonblick att man vägarar vittna för djurkampens skull. Tyvärr är nog det nog mer viljan att springa omkring och vara "fräck aktivist", utan att ta några konsekvenser, som styr....

--------------------

zon 1

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-12-2009, 15:58
          Länk hit: #1197

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 15:52) *
          Vi har alltså ett antal personer här på Odla som anser att man inte bör ta sitt samhälleliga ansvar i förhållande till lagstiftning och rättsliga prövningar. Jag hade förstått synsättet om det gällde männsikoliv i en brutal diktatur. Men här lever vi i endemokratisk rättsstat. Ska vi bidra till att underminera den? Dessutom tror jag inte ett ögonblick att man vägarar vittna för djurkampens skull. Tyvärr är nog det nog mer viljan att springa omkring och vara "fräck aktivist", utan att ta några konsekvenser, som styr....
          Jo, men man skall inte blint följa lagen utan tänka på vilka konsekvenserna är. Exemplet som jag tidigare tog upp i tråden om att det är olagligt att bära byxor i Frankrike, tycker du att man blint skall följa den lagen också trots att det inte har några negativa konsekvenser att bära byxor? Jag anser att det är rättfärdigat att bryta mot lagen om man tar hänsyn till konsekvenserna och är säker på att det leder till lycka och njutning eller minskad olycka och lidande. Det ser jag inte som ett hot mot demokratin och om alla tänkte så skulle varken lagar, regler eller något rättsväsende ens behövas.

Du får tro vad du vill, vad jag vet är att de kämpar för djurens rättigheter och välmående, det är tillräckligt för mig. Sedan får de använda sig av vilka metoder de vill så länge ingen lider av det förutom från de som orsakat lidandet i första hand.

Redigerat av Nauti: 31-12-2009, 15:59

--------------------

Citera
          farbror Bosse
          Inlägg 31-12-2009, 16:01
          Länk hit: #1198

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 22 512

Jag är glad att du finns Nauti och jag är glad att du sprider dina åsikter utan att ha någon som helst självbevarelsedrift. Jag är glad att det finns människor som har så breda kunskaper som du och sprider dem till oss andra så vi också får veta dina kunskaper.
          Det bästa med dig är att du står fast vid dina kunskaper och inte låter dig förblindas av andras fakta som framförs mot dina åsikter i flera trådar. Fortsätt Rakryggad!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2009, 16:03
          Länk hit: #1199

Medlem

CITAT (Nauti @ 31-12-2009, 15:58) *
          Jo, men man skall inte blint följa lagen utan tänka på vilka konsekvenserna är. Exemplet som jag tidigare tog upp i tråden om att det är olagligt att bära byxor i Frankrike, tycker du att man blint skall följa den lagen också trots att det inte har några negativa konsekvenser att bära byxor? Jag anser att det är rättfärdigat att bryta mot lagen om man tar hänsyn till konsekvenserna och är säker på att det leder till lycka och njutning eller minskad olycka och lidande. Det ser jag inte som ett hot mot demokratin och om alla tänkte så skulle varken lagar, regler eller något rättsväsende ens behövas.

Du får tro vad du vill, vad jag vet är att de kämpar för djurens rättigheter och välmående, det är tillräckligt för mig. Sedan får de använda sig av vilka metoder de vill så länge ingen lider av det förutom från de som orsakat lidandet i första hand.

Om alla satte sig över lagen utifrån sina egna utgångspunkter, så hade vi inget samhäller - bara kaos!

--------------------

zon 1

Citera
          vitavargen
          Inlägg 31-12-2009, 16:12
          Länk hit: #1200

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

Vi läser ett krav här som går ut på att djurrättsaktivisterna skulla gett sig till känna.

Det påminner mig om ett citat från Winston Churchill. Han sa: Stor Britanien kommer att kämpa emot Nazisterna tills den sista bloddroppen i indiers kropp.

Tänk på att människor ska riskera sin säkerhet. Och kravet ställs av de som är emot djurrättsaktivisternas kampanj.

Redigerat av vitavargen: 31-12-2009, 16:13

Citera

71 sidor V  « < 58 59 60 61 62 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 00:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon