Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett liv som gris, till er som är övertygade om att alla svenska grisar mår bra
          Monaxe
          Inlägg 25-11-2009, 23:55
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

...

Redigerat av Monaxe: 26-11-2009, 09:40

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Berith
          Inlägg 26-11-2009, 06:56
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (ängsvädd @ 25-11-2009, 15:45) *
          Nej, det intresserar mig inte heller. Det är sakfrågan som gäller för mig. Jag tycker det var så otroligt bra av dem att lyfta fram dessa djurskyddsbrott.

Ok. Ja jag skulle aldrig kunna gå med i en grupp där medelåldern på medlemmarna ligger på 'osnuten 14-åring'.

Undrar varför det aldrig syns eller hörs några medelålders protesterare? Eller har ni sett nån framträda i TV dom senaste dagarna, eller prata i radio?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-11-2009, 07:30
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag gick in på Djurrättsalliansens hemsida för att kolla vad grupopen har för mål:

Det var faktiskt lite otydligt, men i slutet av sin presentation säger man bl.a.

"Idén bakom djurrättsalliansen är väldigt enkel. Vi anser att djur ska vara fria från förtryck. Samtidigt som du läser det här så dödas tusentals djur i slakterier, på pälsdjursfarmer och i djurförsökslaboratorier."

Sen kommer slutklämmen:

"Djurrättsalliansen är en öppen djurrättsgrupp, men vi har även valt att ge vårt moraliska stöd till grupper som Djurens Befrielsefront som under icke-våldsprinciper bryter sig in i laboratorier, hönserier och pälsdjursfarmer och befriar djur från grymheterna som pågår där."

Bra att man avslöjar att djur mår dåligt! Men man gör det inte för att djuren ska få det bättre, utan för att man helt vill avskaffa all boskapsskötsel. Detta minskar omekligen trovärdigheten i aktionen. Liksom att avslöjandet sker precis inför julen, så att branchen ska lida mesta möjliga skada.

Redigerat av Aqvakul: 26-11-2009, 07:30

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-11-2009, 08:35
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om jag har förstått Nauti rätt så lider en gris eller en ko enormt även om den har gott om plats, mat och omvårdnad bara för att den föds upp till slakt. Om den däremot strövar fritt i naturen utsatt för väder och vind, stickande och blodsugande insekter, rovdjur, svälter på vintern, går ner sig i kärr eller bryter benen och ligger och självdör så lider den ändå inte. Jag håller inte med. Sluttjafsat från mig här och nu.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 26-11-2009, 09:09
          Länk hit: #185

Gäster

CITAT (ängsvädd @ 25-11-2009, 19:58) *
          Jag har sett rapporter om att köttproduktion är mycket mer energikrävande än växtproduktion. Jag har läst att mycket nötkreatur inte är bra för klimatet pga metangasen de avger.

Metangasen är nog inte den största boven i sammanhanget.

Ökad animalieproduktion kräver ökade betesmarker för mat till djuren. Skogen är vår viktigaste kolsänka och inte minst regnskogen som skövlas för att ge plats för djur - och foderproduktion.

Framställning av foder till djuren kräver på många håll konstbevattning vilket i sig är en stor miljöbov. Mycket av fodret odlas med hjälp av konstgödsel som är energikrävande och förbrukar ändliga resurser.

Enorma mängder soja importeras där övervägande delen går till djurfoder.

http://www.webfinanser.com/nyheter/161458/...-stor-miljobov/

Citera
          pejori
          Inlägg 26-11-2009, 09:09
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Gossen Ruda @ 26-11-2009, 08:35) *
          Om jag har förstått Nauti rätt så lider en gris eller en ko enormt även om den har gott om plats, mat och omvårdnad bara för att den föds upp till slakt. /..../

Med andra ord, djuren lider för att dom är djur tydligen... giggle.gif
          Om man sedan tar bort all boskap (matdjur) och enbart lever på vegankost, så kan man undra vad man ska gödsla odlingarna med.
          Djurs avfall är gödsel och om den sedan avger metangas, så är det inte den stora boven i dramat.
          Det är all skit vi mäniskor lämnar efter oss i avfall och annat.

Börja med att gå dit du ska, och undvik att ha möbler hemma, så vi sparar på skogen.
          Gå barfota, så vi slipper konstmaterial som förstör miljön...
          Undvik att värma upp bostäderna, så älvar sparas och oljeförbrukningen blir noll, allt för miljön.

Så för guds skull, inrätta edens lustgård, där vi käkar gräs och går nakna, samt undviker att skita... crazy.gif

Herre gud, jag tror fanatismen inte tänker längre än vad näsan räcker. slap.gif

Redigerat av pejori: 26-11-2009, 09:10

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Rose
          Inlägg 26-11-2009, 09:50
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Gossen Ruda @ 26-11-2009, 08:35) *
          Om jag har förstått Nauti rätt så lider en gris eller en ko enormt även om den har gott om plats, mat och omvårdnad bara för att den föds upp till slakt. Om den däremot strövar fritt i naturen utsatt för väder och vind, stickande och blodsugande insekter, rovdjur, svälter på vintern, går ner sig i kärr eller bryter benen och ligger och självdör så lider den ändå inte. Jag håller inte med. Sluttjafsat från mig här och nu.

Fast djuret vet ju inte att det ska slaktas så det den inte vet lider den ju inte av. Det är ju så Nauti brukar resonera. Barn på bilder som pedofiler sitter och spelar fickpingis till vet ju inte om det och därmed lider de inte och därför är det inget fel, enligt Nauti.

Tänk ibland tror jag Nauti bara är här och driver med oss allihopa. g.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 26-11-2009, 09:53
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

vi är skyldiga djuren allt, utan djur vore vi människor ingenting.
          att det då ska vara så jävla svårt att behandla dem bra under den tid de lever?
          det finns folk som gillar att plåga djur, det finns folk som inte bryr sig ett vitten om något annat än sig själv och så finns då de här grisbönderna som bara vill tjäna pengar.
          de här djurskyddlagarna vi har kan vi ju stoppa upp någonstans eftersom de inte efterlevs, varför ha ett kontrollorgan som inte fungerar? så kan vi ju sluta besiktiga bilar, kolla så att tågen är hela, skita i att efterleva hygienregler på sjukhus (nåja, det gör ju redan i viss mån) osv, gör allt som görs mot djuren mot människor så blev det väl liv i skällan.
          allt detta bara för att fläskfilén ska kosta 79 kr kilot.
          helt jävla sanslöst.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 26-11-2009, 09:57
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (Rose @ 26-11-2009, 09:50) *
          Fast djuret vet ju inte att det ska slaktas så det den inte vet lider den ju inte av. Det är ju så Nauti brukar resonera. Barn på bilder som pedofiler sitter och spelar fickpingis till vet ju inte om det och därmed lider de inte och därför är det inget fel, enligt Nauti.

Tänk ibland tror jag Nauti bara är här och driver med oss allihopa. g.gif

Det tror jag inte, men Nauti tror på det som passar hans ideal bäst för tillfället tummenupp.gif

Han kan ju börja med att kasta ut sin energikrävande och strålande dator, för att värna om miljön... whistling.gif

CITAT (herkules @ 26-11-2009, 09:53) *
          vi är skyldiga djuren allt, utan djur vore vi människor ingenting.
          att det då ska vara så jävla svårt att behandla dem bra under den tid de lever?
          det finns folk som gillar att plåga djur, det finns folk som inte bryr sig ett vitten om något annat än sig själv och så finns då de här grisbönderna som bara vill tjäna pengar.
          de här djurskyddlagarna vi har kan vi ju stoppa upp någonstans eftersom de inte efterlevs, varför ha ett kontrollorgan som inte fungerar? så kan vi ju sluta besiktiga bilar, kolla så att tågen är hela, skita i att efterleva hygienregler på sjukhus (nåja, det gör ju redan i viss mån) osv, gör allt som görs mot djuren mot människor så blev det väl liv i skällan.
          allt detta bara för att fläskfilén ska kosta 79 kr kilot.
          helt jävla sanslöst.

Japp... Och ska vi komma någonstans när det gäller djurhållningen, så bör det inrättas särskilda djurpoliser, som bara har till uppgift att enbart se till att djuren mår bra. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-11-2009, 10:22
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 06:56) *
          Ok. Ja jag skulle aldrig kunna gå med i en grupp där medelåldern på medlemmarna ligger på 'osnuten 14-åring'.

Undrar varför det aldrig syns eller hörs några medelålders protesterare? Eller har ni sett nån framträda i TV dom senaste dagarna, eller prata i radio?

Vi har blivit för avtrubbade och trötta. Tur att ungdomarna finns yahoo.gif

CITAT (gnon49 @ 25-11-2009, 23:24) *
          Ja inte föder vi upp grisar eller nötkreatur för att ha som gosedjur i finsoffan. Att slakta djur är inte att nervärdera djur. Dom föds upp enbart för att ge oss kött, mjölk, ägg och t.om smink(tror jag). Djuren skall ha det bra den tid dom lever. Att ha den inställningen, det är att vara djurvän. Och jag är den djurvän av stora mått. Slakt är inget grymt om det görs rätt o riktigt. I Naturen kan däremot "slakt" vara grymt o utdraget. Men sånt är livet.

tummenupp.gif

CITAT (gnon49 @ 25-11-2009, 23:30) *
          Dom enda som inte är bra för klimatet är människan, fast vi skyller på dom stackars kossorna. Hehe

Det är ju vi som föder upp dem och kan påverka deras antal. Men jag håller med om att människan är boven i klimatförändringen.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          pejori
          Inlägg 26-11-2009, 10:26
          Länk hit: #191

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 26-11-2009, 10:22) *

tummenupp.gif

Det är ju vi som föder upp dem och kan påverka deras antal. Men jag håller med om att människan är boven i klimatförändringen.

Oja. Visst är vi det.
          Speciellt när vi utrotar alla djurarter som är "obekväma" för oss och därmed rubbar den naturliga balansen. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Berith
          Inlägg 26-11-2009, 10:30
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 26-11-2009, 10:22) *

Knappast.

Men vart tar dom vägen sen? Dom inbrottsbenägna ungdomarna... Vad händer med dom när dom blir över 15? Eller 20? Dör dom ut av näringsbrist?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 26-11-2009, 10:42
          Länk hit: #193

Gäster

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 10:30) *
          Knappast.

Men vart tar dom vägen sen? Dom inbrottsbenägna ungdomarna... Vad händer med dom när dom blir över 15? Eller 20? Dör dom ut av näringsbrist?

Men det vet du väl....det är framtidens makthavare inom politiken,näringslivet, media mm. Dethär är ungdomar som vågar engagera sig, som bryr sig om vad som händer i samhället och istället för att spela dataspel solokvist lär sig hur man organiserar, kommunicerar och samarbetar om olika frågor.

De kommer att utbilda sig för att även i framtiden vara med och påverka, var så säker.

Se bara på 60- och 70 talets revolutionärer, många, många av dem kom att få höga samhällspositioner.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-11-2009, 10:53
          Länk hit: #194

Medlem

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 10:30) *
          Knappast.

Dom tog sig inte in i låsta utrymmen. Dom gjorde ju ingen åverkan eller befriade djuren. Jag tycker de var fantastiska yahoo.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 26-11-2009, 11:06
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 26-11-2009, 10:53) *
          Dom tog sig inte in i låsta utrymmen. Dom gjorde ju ingen åverkan eller befriade djuren. Jag tycker de var fantastiska yahoo.gif

Så du tycker det är helt ok om nån okänd objuden person går in i ditt hem bara för att kolla läget? Där ser man.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 26-11-2009, 11:10
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 11:06) *
          Så du tycker det är helt ok om nån okänd objuden person går in i ditt hem bara för att kolla läget? Där ser man.

berit - skit ner dig!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Ralf
          Inlägg 26-11-2009, 11:12
          Länk hit: #197

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (ängsvädd @ 26-11-2009, 10:53) *

olagligt gå in i privata enskilda olåsta utrymmen.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Berith
          Inlägg 26-11-2009, 11:30
          Länk hit: #198

Medlem

CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 11:12) *
          olagligt gå in i privata enskilda olåsta utrymmen.

Ja visst är det så.

Det är ju ingen hemlighet här att Mimmi/ängsvädd har fåglar i bur - hur ställer Djurrättsalliansen sej till det? Vill dom ha såna medlemmar?

Och hur skulle ängsvädd själv ställa sej till att få besök av objudna gäster som kollar hur fåglarna mår? yahoo.gif

--------------------

Citera
          Rose
          Inlägg 26-11-2009, 11:48
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 11:30) *
          Det är ju ingen hemlighet här att Mimmi/ängsvädd har fåglar i bur - hur ställer Djurrättsalliansen sej till det? Vill dom ha såna medlemmar?

Och hur skulle ängsvädd själv ställa sej till att få besök av objudna gäster som kollar hur fåglarna mår? yahoo.gif

Det är väl sånt som kallas dubbelmoral? angel_not.gif

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-11-2009, 11:57
          Länk hit: #200

Medlem

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 11:30) *
          Ja visst är det så.

De är så välkomna på besök biggrin.gif Mina 8 undulater och 2 katarinaparakiter har fått det MYCKET bättre än de haft det hos sina förra ägare då de suttit i minimala burar på ca 23x37 cm, ensamma, trots att de är flockdjur, UTAN NÅGON MÖJLIGHET ATT FLYGA. Alla utom en är omplaceringsfåglar från Blocket.

De bor i en inomhusbur som är 2m lång, 1,75 hög och 1 m bred med utgång till utomhusbur som är 5x3x3 m - de kan välja om de vill vara ute eller inte. Detta är skyhögt mycket bättre levnadsvillkor för fåglarna än vad djurskyddslagen L80 kräver. Det syns att de blommat upp och mår jättebra biggrin.gif

CITAT (Berith @ 26-11-2009, 11:06) *

Om de inte förstör något så är det OK om de gör det för djurens skull. Jag har rent mjöl i påsen till skillnad från vissa andra.

Redigerat av ängsvädd: 26-11-2009, 12:02

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera

71 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 06:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon