Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett liv som gris, till er som är övertygade om att alla svenska grisar mår bra
          Nauti
          Inlägg 24-11-2009, 17:22
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Gunilla T @ 24-11-2009, 17:14) *
          Vi behöver en fristående djurskyddsmyndighet som den som lades ner av alliansen - det var väl bland de första beslut som de fattade.
          Ja, tillsammans med att rösta ner ett förslag om förbättringar till en human djurhållning av minkar.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-11-2009, 17:22
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

-cry-.gif Stackars alla djur som behandlas som skit av oss människor, jag blir sååå förb...ad!

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-11-2009, 17:24
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gunilla T @ 24-11-2009, 17:14) *
          Vi behöver en fristående djurskyddsmyndighet som den som lades ner av alliansen

Absolut! tummenupp.gif yes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          elvisjö
          Inlägg 24-11-2009, 18:12
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 12 710

Priset är allenarådande.

När du som konsument väljer det som är billigast så går det inte spårlöst förbi.
          När grisar står trångt och har det jävligt så blir det billigt kött-
          När levande djur åker kors och tvärs över Europa så blir priset på lägre.

Citera
          zissi
          Inlägg 24-11-2009, 18:49
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Ush ja, mår så dåligt när djur behandlas illa. Har svårt att se inslagen på TV rtfm.gif sick.gif

Känns bra att vi äter mer och mer vegetariskt men sen måste det ju naturligtvis till större åtgärder för att djuren ska få en drägligare tillvaro sos.gif

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Nauti
          Inlägg 24-11-2009, 20:07
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (zissi @ 24-11-2009, 18:49) *
          Känns bra att vi äter mer och mer vegetariskt men sen måste det ju naturligtvis till större åtgärder för att djuren ska få en drägligare tillvaro sos.gif
          Där håller jag absolut inte med dig. Utan en efterfrågan finns heller inget utbud, i slutändan är det vi konsumenter som besitter makten. Däremot är det inte realistiskt att tro att alla skall bli veganer(även om jag ändå anser att det är det man i slutändan borde eftersträva) men vi måste få kött till mer utav en lyxprodukt och samtidigt få upp kvalitén på djurhållningen till den nivå att djuren får ett drägligt liv som du säger.

Redigerat av Nauti: 24-11-2009, 20:38

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-11-2009, 20:08
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Livet är grymt, sa grisen. Jag åt min kotlett med god aptit idag, trots "avslöjandet". Visst är det sjukt att djur behandlas illa, men det finns många andra som lever gott så det finns hopp. Tvärtemot Nauti m.fl. så anser jag att lösningen heter mer stordrift och industriell grisuppfödning, om jag fattat det rätt så var det mest smågårdar som misskött sig. Om djurskyddsinspektörerna har 10 stora uppfödare att se till är det bättre än 1000 små.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-11-2009, 20:13
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (elvisjö @ 24-11-2009, 18:12) *
          Priset är allenarådande.

När du som konsument väljer det som är billigast så går det inte spårlöst förbi.
          När grisar står trångt och har det jävligt så blir det billigt kött-
          När levande djur åker kors och tvärs över Europa så blir priset på lägre.

Egentligen kan det ju inte bli det. dör flera grisar än normalt så blir det ju en förlust.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 24-11-2009, 20:17
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Nauti @ 24-11-2009, 20:07) *
          Där håller jag absolut inte med dig. Utan en efterfrågan finns heller inget utbud, i slutändan är det vi konsumenter som besitter makten. Däremot är det inte realistiskt att tro att alla skall bli veganer(även om jag ändå anser att det är det man i slutändan borde eftersträva, men vi måste få kött till mer utav en lyxprodukt och samtidigt få upp kvalitén på djurhållningen till den nivå att djuren får ett drägligt liv som du säger.

Hur ska du ha det egentligen?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Nauti
          Inlägg 24-11-2009, 20:38
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Chamomille @ 24-11-2009, 20:17) *
          Hur ska du ha det egentligen?
          Vad menar du?

--------------------

Citera
          RitRat
          Inlägg 24-11-2009, 20:48
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

Just nu känns det extra-extra skönt att jag inte har köpt eller ätit köttprodukter på nästan 10 år. Att jag ibland äter lite ägg, fil eller joghurt är illa nog, produktionen av dem är inte heller etiskt korrekt. Vanlig mjölk använder jag inte.

Jag dömer ingens mathållning, var och en väljer själv efter sina värderingar. Dessa är väldigt olika.

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-11-2009, 20:59
          Länk hit: #32

Medlem

Bättre djurskydd, fler inspektioner - absolut

Däremot behöver man inte plötsligt bli vegetarian - det är helt normalt för homo sapiens att äta animalisk föda...

--------------------

zon 1

Citera
          Ralf
          Inlägg 24-11-2009, 21:01
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

En sak måste man ge grisuppfödarna ett stort beröm för. Dom måste ha en rasande bra pressavdelning. Detta avslöjande var dagens och kvällens huvudnyhet med specialtid på TV ikväll… ända tills Koeningsegg sade att SAAB-affären har spruckit.
          biggrin.gif

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 24-11-2009, 21:05
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Aqvakul @ 24-11-2009, 20:59) *
          Bättre djurskydd, fler inspektioner - absolut

Däremot behöver man inte plötsligt bli vegetarian - det är helt normalt för homo sapiens att äta animalisk föda...

Det är väl helt normalt för människan även att inte äta animalisk föda? Innan människan började jaga så samlade den in växter så vitt jag förstår. Vad jag förstår så klarar sig människan på en vegankost. Jag är inte så insatt i skillnaderna mellan olika typer av vegetarism. Människan har inga rovdjurständer iaf.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-11-2009, 21:14
          Länk hit: #35

Medlem

Inget tyder på att homo sapiens varit annat än allätare - under äldre stenålder var vår föda helt övervägande animalisk - sälkött, musslor, fisk, vilt mm

--------------------

zon 1

Citera
          RitRat
          Inlägg 24-11-2009, 21:36
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

CITAT (Aqvakul @ 24-11-2009, 21:14) *
          Inget tyder på att homo sapiens varit annat än allätare - under äldre stenålder var vår föda helt övervägande animalisk - sälkött, musslor, fisk, vilt mm

Ja, så är det kanske.... men eftersom det numera är möjligt att leva på vegetabilisk kost, så väljer jag att göra det. Vad förfäderna åt, bryr jag mig inte ett skvatt om.

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 24-11-2009, 21:38
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

...och så har "Drottningen av Djurskydd" visat sig i TV för att kommentera den aktuella frågan - Marit Paulsen, vem annars...? Det var längesedan hon hade skit under naglarna. Tiden har runnit ifrån henne, och det har skett mycket sedan hon bytte ut köksbordet på torpet mot vita dukar och servitörer i Brüssel.
          Vad har vi gjort för att förtjäna en sådan undanflyktare - hon har själv varit med om att skriva reglerna, säger hon, ungefär som att spika en spik i ett båtbygge, och sedan kalla sig båtbyggare. När så skeppet sjunker så är det inte hennes fel, det är de andras spikar som var sneda och dåliga. Herrejösses!

Citera
          Motti
          Inlägg 24-11-2009, 21:41
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ganska löjligt system vi har nu !djurinspektören ringer och talar om när han kommer angry.gif så djurägaren har alla chanser att städa upp innan inspektionen !det är ju för F:n inte klokt.missköter man sina djur ska man inte ha en chans att sopa undan spåren efter sig och sina missdåd.Samma gäller Häsovårdsnämden !de ringer några dagar innan och talar om att de ska komma på inspektion,det är skrattretande ju laugh.gif Ja jag vet eftersom jag haft eget företag i många år.
          Håller med Maria .S vi ska ha Djurpolis i sverige med hårda straff för dom som misshandlar sina djur ,dryga böter och fängelse precis som i USA Sydafrika Australien och England!alla i djurskyddet här i Sverige säger att de inte har resuser att åka runt !men vad ska vi do med dom till ?tanken var ju inte att de ska sitta på Jordbruksvärket och vända papper och inte ha någon som helst kontakt med djuren de handhar.
          Får en trekvarts gris på lördag men den grisen är uppvuxen på en liten gård och har haft det bra han fick leva till hundra kilo blush.gif Profiten har kört över våra husdjurs väl och ve !vi får väl höja våra röster och ställa krav.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-11-2009, 21:43
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (RitRat @ 24-11-2009, 21:36) *
          Ja, så är det kanske.... men eftersom det numera är möjligt att leva på vegetabilisk kost, så väljer jag att göra det. Vad förfäderna åt, bryr jag mig inte ett skvatt om.

Valet är fritt! kompiskram.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-11-2009, 21:47
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 24-11-2009, 21:41) *
          Ganska löjligt system vi har nu !djurinspektören ringer och talar om när han kommer angry.gif så djurägaren har alla chanser att städa upp innan inspektionen !det är ju för F:n inte klokt.missköter man sina djur ska man inte ha en chans att sopa undan spåren efter sig och sina missdåd.Samma gäller Häsovårdsnämden !de ringer några dagar innan och talar om att de ska komma på inspektion,det är skrattretande ju laugh.gif Ja jag vet eftersom jag haft eget företag i många år.
          Håller med Maria .S vi ska ha Djurpolis i sverige med hårda straff för dom som misshandlar sina djur ,dryga böter och fängelse precis som i USA Sydafrika Australien och England!alla i djurskyddet här i Sverige säger att de inte har resuser att åka runt !men vad ska vi do med dom till ?tanken var ju inte att de ska sitta på Jordbruksvärket och vända papper och inte ha någon som helst kontakt med djuren de handhar.
          Får en trekvarts gris på lördag men den grisen är uppvuxen på en liten gård och har haft det bra han fick leva till hundra kilo blush.gif Profiten har kört över våra husdjurs väl och ve !vi får väl höja våra röster och ställa krav.

Nu sitter inte djurskyddsinspektörer på jordbruksverket i Jönköping utan de sitter hos länsstyrelsen i respektive län. Att besök är föranmälda beror på att systemet bygger på egenkontroll. Djurägaren ska själv dokumentera uppgifter om djuren och måste kunna vara närvarande och visa upp dessa. Dessutom är det egenmäktigt förfarande att gå in i ett djurstall utan ägarens tillstånd.
          Djurpoliser har folk en övertro till men jag ser inte att de löser något problem då man måste jobba förebyggande och inte bara med blixtinsatser.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

71 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 02:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon