CITAT (*Stintan* @ 28-11-2009, 00:39)

Bra förklaring??? Bortförklaring kallar jag sånt för. Om man nu värnar så om djuren ska man väl anmäla vanvård direkt och inte låta det gå 1-2 år.
du får kalla det precis vad du vill.
hon gav bra förklaringar till varför det tog 2 år för dem att få ihop allt materiel.
ju mer man har på fötterna under en längre tid, desto bättre håller det hos polis och domstolar, så enkelt är det.
vad skulle hänt om de gått till polisen när de filmat första gristortyrcentret?
jo, polisen skulle ringt någon inspektör som skulle ringt och sagt att nu kommer vi ut och kollar er, vi har fått en anmälan.
bättre då faktiskt att samla på sig materiel så man kan klämma åt hela jävla köttcirkusen kan jag tycka, att slå upp det stort i tidningar precis inför jul måste ju vara precis den käftsmäll alla dessa grisbönder behövde, nu blir det inga julklappar i år bara för att girigheten har fått tala.
de som filmade hade iaf samvete nog att må dåligt för att de lät grisarna vara vilket de som äger grisstallarna och de som jobbar där bevisligen inte hade/har.
tyvärr är det ju så att ändamålen får helga medlen ibland.
man kan kalla det politik också om man vill, det är typ samma.
CITAT (*Stintan* @ 28-11-2009, 00:48)

Trams. Skulle det vara orsaken så ger jag inte mycket för djurrättsalliansen. Hur kan man kalla sig djurvän om man inte anmäler missförhållanden/djurplågeri så fort man ser det?
därför att det lönar sig inte att anmäla direkt, hur kan det vara så svårt att begripa?
om du ser grannen klappa på sin hund en gång så går du till snuten - händer det något?
nä.
om du ser grannen klappa på sin hund 5 gånger och du dessutom filmar skiten, händer det något då?
ja förmodligen.