| |
|
  |
Ett liv som gris, till er som är övertygade om att alla svenska grisar mår bra |
|
|
|
|
25-11-2009, 07:23
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Nauti @ 24-11-2009, 22:34)  Ja, det är ju huvudsaken, att du tycker att det är gott. Att det kan bidra till sådant lidande som man kan se exempel på i filmen har ju ingenting med någonting att göra. Alla skall göra som det passar dem själva utan att tänka på andra. Vilken värld det skulle vara  Sluta upp att moralisera!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 07:35
|

Medlem
Antal inlägg: 620
Medlem nr: 9 917

|
CITAT (Aqvakul @ 25-11-2009, 07:23)  Sluta upp att moralisera!  Önsketänkande!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 08:02
|

Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626

|
CITAT (pejori @ 24-11-2009, 23:57)  Nä..Det är ett otyg med obehöriga i stallarna. Dom kan ju komma dagtid och titta... Folk ska hålla sig hemma på nätterna så djuren får sova..  Mm, stackars de där djuren. Det var nog det värsta som kunde hända dem, att de fick en natts ostörd sömn  Det måste ju nästan liknas vid en katastrof med tanke på deras i övrigt sunda och naturliga livsstil. Om du nu inte enbart syftade på hästarna, för i det här fallet tycker jag givetvis att det var helt rätt gjort av dem. CITAT (Aqvakul @ 25-11-2009, 07:23)  Sluta upp att moralisera!  Fast du hör väl hur sjukligt egoistiskt det låter? Det är nästan så att man tror att hon skriver det enbart i syfte att provocera, för mig är det helt sjukt att man ens kan tänka i de banorna.
Redigerat av Nauti: 25-11-2009, 08:07
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 08:08
|

Medlem

|
CITAT (Rose @ 25-11-2009, 07:35)  Önsketänkande!  Som jag se det så moraliserar jag inte. Men ja, det är önsketänkande för både er och mig att jag skulle sluta
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 08:13
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Här är ett vanligt juornalistreportage från en av dom utpekade bönderna: GP. Med tanke på vem som gjort det avslöjande reportaget så kan man utgå från att det är en ren partsinlaga som bara tar upp det värsta. Dessutom finns det stor risk för fejk, allt är tillåtet i vissa kretsar. Syftet är ju att tvinga på folk veganism. Att det kommer nu vid juletid är ingen tillfällighet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 08:24
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2009, 08:13)  Här är ett vanligt juornalistreportage från en av dom utpekade bönderna: GP. Med tanke på vem som gjort det avslöjande reportaget så kan man utgå från att det är en ren partsinlaga som bara tar upp det värsta. Dessutom finns det stor risk för fejk, allt är tillåtet i vissa kretsar. Syftet är ju att tvinga på folk veganism. Att det kommer nu vid juletid är ingen tillfällighet. Även om de tog upp de värsta fallen så är det fortfarande lika hemskt att det existerar och att man inte vet om köttet i butiken kommer från en sådan här gård eller inte. Att filmerna är autentiska och att det är de gårdar de påstår att det är har ju redan bekräftats. Att tvinga på någon veganism är knappast vad de försöker göra, men de visar upp en väldigt god anledning till att bli vegan däremot. Att det kommer till jul är såklart ingen slump nej, deras mål är att minska djurens lidande och vilken tidpunkt skulle vara bättre rent strategiskt för att minska grisarnas lidande än nu? CITAT (Rose @ 25-11-2009, 08:20)  "Djurrättsalliansen försvarar intrången med att ändamålet helgar medlen."  Ja, det kan du väl knappast påstå var fel i det här fallet? Eller du kanske tycker att det här är en helt okej behandling av djur som skall få fortsätta existera utan att någon kritiserar det?
Redigerat av Nauti: 25-11-2009, 08:24
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 08:40
|

Medlem

|
Nauti, läste du reportaget jag länkade till i GP? Det talar om en annan verklighet. Lite lustigt att du skriver att det inte är en tillfällighet att det kommer till Jul, det var en flane som sa i TV att det VAR en tillfällighet.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 08:51
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
det är helt otroligt att folk kan försvara sitt billiga grisköttsätande med att det djurrättsalliansen gjorde var olagligt. personligen tror jag att de missförhållanden som dokumenterats bara är en liten del av alll djurmisshandel som förekommer i sverige. det ligger alldeles för mycket pengar i köttbranschen för att folk ska bry sig om djuren. så fortsätt ni och tugga er grisfabriksskinka, hoppas den smakar bra.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
25-11-2009, 08:53
|
Gäster

|
Något falsarium är inte filmerna, Ekot har granskat dem och fastslår att de är äkta.
I går morse besökte en veterinär gården i Flen där den omtalade filmen gjordes, ett flertal grisar fick omgående avlivas då de var i så dåligt skick. Att det är grov vanvård och djurplågeri det handlar om får nog anses vara bekräftat.
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
25-11-2009, 08:59
|
Gäster

|
CITAT (herkules @ 25-11-2009, 08:51)  personligen tror jag att de missförhållanden som dokumenterats bara är en liten del av alll djurmisshandel som förekommer i sverige. det ligger alldeles för mycket pengar i köttbranschen för att folk ska bry sig om djuren. Tänk, det tror jag också och har trott länge. Dethär är inga undantag. Kommer ni ihåg fåglarna som plockades levande? Då kanske ni minns undanflykterna också...Ikeas standardsvar.."vi har så många underleverantörer så vi kan omöjligt hålla koll på alla" ....läser just nu "Sanningen om IKEA" och där hävdar författaren att IKEA mycket väl visste om plockningen av dun från levande fåglar. Varför?....joo, dunet är så mycket billigare då fåglarna plockas ett flertal gånger innan de avlivas.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:04
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
Jag måste säga att jag på sista tiden sen några månader helt tappat sugen efter fläskkött. I alla fall skinka, kotletter, filé osv.
Synd om stackars griseknoarna som ska ha det så hemskt och det bidrar bara till min motvilja. Kanske är bra att det händer nåt i den där branschen så kanske till slut inte de bra grisfarmarna behöver lida av de dåliga. Jag vet inte vad det är för fel på de som behandlar sina grisar på det där hemska sättet man kan inte ha någon känsla för djur alls. Kanske allt "griskött" borde vara vildsvin så de fick leva som de ville. Människan gör det för lätt för sig tror jag med uppfödningar mm.
Redigerat av skogstroll: 25-11-2009, 09:05
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:05
|

Medlem

|
Självklart finns det misshörhållanden och det skall åtgärdas, dock inte av lagbrytande djurrättsfanatiker. Alla kan fiffla, det finns garanterat KRAV-odlare som använder konstgödning och Roundup när det går.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:12
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
två fel gör aldrig ett rätt, även om kravodlare använder ditten och datten så rättfärdigar inte det på något sätt att köttbönder beter sig som praktarslen.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:21
|
Medlem
Antal inlägg: 131
Medlem nr: 12 710

|
Jag har svårt att tro att filmen skulle vara äkta (citat)Ekot har granskat dem och fastslår att de är äkta.????? Det var inte länge sedan som hela journalistkåren blev lurad av en ballongflygande pojke. när jag hörde den "söta" bakgrundsmusiken i reportaget frågade jag mig vem som var avsändaren. Om några veckor så kommer vi att få veta vad som verkligen hände, men då är det inte en lika stor nyhet.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:29
|

Medlem
Antal inlägg: 297
Medlem nr: 986

|
Gossen Ruda[quote]Självklart finns det misshörhållanden och det skall åtgärdas, dock inte av lagbrytande djurrättsfanatiker. Alla kan fiffla, det finns garanterat KRAV-odlare som använder konstgödning och Roundup när det går. [quote]
Vad jag förstår så varken kan eller har dessa "lagbrytande djurrättsfanatiker" försökt att åtgärda missförhållandena.
De pekar ju bara på ett problem. Åtgärderna måste komma från andra håll typ rättsstaten.
När det gäller kommentarer typ "sluta moralisera" så kan jag bara konstatera att det kommer från sådana som oftast spalt upp och spalt ned älskar att moralisera.
Stå på Dig Nauti !!!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:33
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2009, 08:13)  Här är ett vanligt juornalistreportage från en av dom utpekade bönderna: GP. Med tanke på vem som gjort det avslöjande reportaget så kan man utgå från att det är en ren partsinlaga som bara tar upp det värsta. Dessutom finns det stor risk för fejk, allt är tillåtet i vissa kretsar. Syftet är ju att tvinga på folk veganism. Att det kommer nu vid juletid är ingen tillfällighet. En djurskyddsinspektör sa att tyvärr ser det ut så här på flera gårdar. Varför det får pågå vet jag inte - är det det att djurskyddsinspektörerna inte vågar anmäla vissa av rädsla för att bli av med sitt jobb? CITAT (elvisjö @ 25-11-2009, 09:21)  Jag har svårt att tro att filmen skulle vara äkta (citat)Ekot har granskat dem och fastslår att de är äkta.????? Det var inte länge sedan som hela journalistkåren blev lurad av en ballongflygande pojke. när jag hörde den "söta" bakgrundsmusiken i reportaget frågade jag mig vem som var avsändaren. Om några veckor så kommer vi att få veta vad som verkligen hände, men då är det inte en lika stor nyhet. Filmen ÄR äkta. De åkte ju dit och kollade om det stämde IRL. Det var precis så djävligt. Flera grisar fick avlivas.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
25-11-2009, 09:34
|
Gäster

|
CITAT (elvisjö @ 25-11-2009, 09:21)  Jag har svårt att tro att filmen skulle vara äkta (citat)Ekot har granskat dem och fastslår att de är äkta.????? Det var inte länge sedan som hela journalistkåren blev lurad av en ballongflygande pojke. när jag hörde den "söta" bakgrundsmusiken i reportaget frågade jag mig vem som var avsändaren. Om några veckor så kommer vi att få veta vad som verkligen hände, men då är det inte en lika stor nyhet. I så fall var den veterinär som igår besökte gården och bekräftade eländet också "på låtsas" ....han intervjuades i lokalradion och berättade om att han fått avliva grisar pga att de var så sjuka/skadade. Miljön var under all kritik.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:38
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Nauti @ 25-11-2009, 08:02)  Fast du hör väl hur sjukligt egoistiskt det låter? Det är nästan så att man tror att hon skriver det enbart i syfte att provocera, för mig är det helt sjukt att man ens kan tänka i de banorna. Jag vet att du tycker det. Nöj dig med det! Du vinner inget på att idiotförklara människor.
Redigerat av Aqvakul: 25-11-2009, 09:39
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2009, 09:42
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Nån som vet hur många gårdar som fick besök av Djurrättsalliansen? Hur många av dom fick godkänt?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|