CITAT
Hur man kan kalla sig djurvän med en sådan syn begriper jag inte. För mig låter det mer som ett spel för gallerierna. Ser jag ett vanvårdat djur hos någon så anmäler jag det och följer upp så att min anmälan tas på allvar. Görs ingenting så anmäler jag inspektören för tjänstefel.
HMMM har Du verkligen gjort detta någon gång?
De flesta svenskar idag ja kanske 98% har ingen som helst kontakt med djurhållning och lantbruk.
Som jag sagt tidigare så är jag inte vegan men det är bra att några rör om i grytan. Majoriteten av konsumenterna skulle aldrig lyfta ett finger om inte några få satte igång det här rabaldret.
Jag tycker som jag sagt tidigare att det är OK att gå utanför lagen men då måste man ta konsekvenserna för detta och så skall "olydnad" inte vara anonym.
Låt nu den som vill anmäla aktivisterna göra detta och låt aktivisterna anmäla de bönder som man anser har begått fel och låt lagen ha sin gång. Har aktivisterna begått brott så ska de ta konsekvenserna för detta och har vissa bönder misskött sina djur så skall de naturligtvis ta konsekvenserna för detta.
Dock är jag helt övertygad om att en hel del grova felaktigheter förekommer inom den svenska djurhållningen.
Är det här så jävla egendomligt och konstigt för alla demokratiska medborgare i världens mest upplysta och humana samhälle.