Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  « < 36 37 38 39 40 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett liv som gris, till er som är övertygade om att alla svenska grisar mår bra
          Nauti
          Inlägg 06-12-2009, 10:55
          Länk hit: #741

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (*Stintan* @ 06-12-2009, 10:46) *
          Vad får dig att tro det. Tror knappast att det finns människor som önskar att djuren haft det dåligt.
          Jag har faktiskt hört en hel del direkt säga att de inte bryr sig i djurens välmående så länge köttet smakar gott och/eller är billigt. I provocerande syfte efter att ha fått reda på att jag är vegan har även en del sagt att de hoppas att djuret lidit och att de tänker äta dubbelt så mycket och liknande barnsligheter. Det är många som skiter helt fullständigt i hur djuren har det.

Att gå till affären och handla enbart utefter pris är i mina ögon att inte alls bry sig i djurens välmående. Det finns många bra skäl till att lägga ner tid och energi på att konsumera mer medvetet.

Redigerat av Nauti: 06-12-2009, 10:56

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          herkules
          Inlägg 06-12-2009, 10:58
          Länk hit: #742

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 10:54) *
          Lite OT (men själva ämnet har ju ältats ett antal omgångar nu): Du har naturligtvis all rätt att uttrycka dina åsikter.
          Men som påpekats tidigare, så motverkar du nog tyvärr ditt eget syfte genom att megafonlikt upprepa samma slagord om och om igen.
          Du hade säkert kunnat påverka mer genom att försöka föra ett lyhört samtal. Jag tror inte heller att du ska vara så säker på att du alltid kommer att tycka så här. "Sanningar" brukar förändras över tiden.

alla läser vi olika och för mig har det varit ett rent nöje att läsa vad nauti skriver, i den här tråden och i andra.
          har inte haft några som helst problem med megafonliknande uttalanden eller liknande, har öht inte sett dem.
          jag förmodar att du enbart skriver om hur du upplevt hans inlägg i debatten.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Nauti
          Inlägg 06-12-2009, 10:59
          Länk hit: #743

Medlem

CITAT (pejori @ 06-12-2009, 10:50) *
          Det blir dom säkert som slädhundar eller fotbollsspelare...(med tanke på ditt tidigare svar).
          Javisst, det var det jag också tänkte när jag skrev det fullt seriösa inlägget smile.gif

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-12-2009, 11:02
          Länk hit: #744

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 06-12-2009, 10:58) *
          alla läser vi olika och för mig har det varit ett rent nöje att läsa vad nauti skriver, i den här tråden och i andra.
          har inte haft några som helst problem med megafonliknande uttalanden eller liknande, har öht inte sett dem.
          jag förmodar att du enbart skriver om hur du upplevt hans inlägg i debatten.

Självfallet är det min egen uppfattning jag torgför...

...men det har faktiskt framkommit att t.o.m. en odlait som håller med nauti i sak, tycker att han argumenterar på ett destruktivt sätt..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Nauti
          Inlägg 06-12-2009, 11:06
          Länk hit: #745

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 06-12-2009, 10:54) *
          Lite OT (men själva ämnet har ju ältats ett antal omgångar nu): Du har naturligtvis all rätt att uttrycka dina åsikter.
          Men som påpekats tidigare, så motverkar du nog tyvärr ditt eget syfte genom att megafonlikt upprepa samma slagord om och om igen.
          Du hade säkert kunnat påverka mer genom att försöka föra ett lyhört samtal. Jag tror inte heller att du ska vara så säker på att du alltid kommer att tycka så här. Tvärsäkra "sanningar" brukar förändras över tiden.
          Ja, jag borde få uttrycka mina åsikter precis som alla andra och jag lyssnar till dem även om jag inte håller med. Om jag inte håller med har jag ju även precis samma rätt att ge mina åsikter om någon annans åsikter precis som de gör och har rätten till att göra med mina.

De metoder jag använder är nog inte så effektiva som de skulle kunna vara, det beror nog till stor del på att jag känslomässigt reagerar ganska starkt på sådant här och skriver mer utefter det än med tanke på hur jag på bästa sätt kan påverka. Någon beskrev det som ett ungdomligt och oerfaret sätt att agera, men av mina erfarenheter av det här forumet och med tanke på medelåldern här så kan jag knappast hålla med om den ungdomliga delen i det påståendet i alla fall. Vad gäller erfarenhet kommer det med tiden förutsatt att man håller på med det man vill ha erfarenhet av.

Vad gäller tvärsäkra sanningar så kan jag inte tänka mig att jag plötsligt skulle få för mig att börja äta kött och inte bry mig i djurens välmående. Att åsikter kan förändras vet jag och det har de gjort för mig av flera anledningar. Om man läser veganism-tråden kan man redan där ganska tydligt se att jag förändrats såväl vad gäller metoder som åsikter. Däremot är det alltid djurens välmående jag har i fokus och så känner jag mig säker på att det kommer att förbli även om jag förändras som person.

Redigerat av Nauti: 06-12-2009, 11:09

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 06-12-2009, 11:13
          Länk hit: #746

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 10:59) *
          Javisst, det var det jag också tänkte när jag skrev det fullt seriösa inlägget smile.gif

Det är sådant som gör dej ytterst trovärdig, och det enda du uppnår är att skräma bort medlemmar som tröttnar på tjaffset i varje tråd. tummenupp.gif

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 11:06) *
          Ja, jag borde få uttrycka mina åsikter precis som alla andra och jag lyssnar till dem även om jag inte håller med. /..../

Det är just precis det, du inte gör.
          Du fortsätter bara ditt predikande, och löjliggör andras åsikter...

(fortfarande fotboll och släde)

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-12-2009, 11:15
          Länk hit: #747

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 10:55) *
          Jag har faktiskt hört en hel del direkt säga att de inte bryr sig i djurens välmående så länge köttet smakar gott och/eller är billigt. I provocerande syfte efter att ha fått reda på att jag är vegan har även en del sagt att de hoppas att djuret lidit och att de tänker äta dubbelt så mycket och liknande barnsligheter. Det är många som skiter helt fullständigt i hur djuren har det.

Att gå till affären och handla enbart utefter pris är i mina ögon att inte alls bry sig i djurens välmående. Det finns många bra skäl till att lägga ner tid och energi på att konsumera mer medvetet.

Det är väl ändå skillnad på att inte bry sig och att önska!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rose
          Inlägg 06-12-2009, 11:16
          Länk hit: #748

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (pejori @ 06-12-2009, 11:13) *
          tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Nauti
          Inlägg 06-12-2009, 11:34
          Länk hit: #749

Medlem

CITAT (pejori @ 06-12-2009, 11:13) *
          Det kanske är mitt sätt att bemöta åsikterna som får dig att tro det, men jag läser trots allt allting ni skriver och svarar på det. Vissa åsikter förtjänar att diskuteras seriöst medan andra är så löjliga att de förlöjligar sig själva, ibland utan och ibland med min hjälp tongue.gif

CITAT (*Stintan* @ 06-12-2009, 11:15) *
          Det är väl ändå skillnad på att inte bry sig och att önska!
          Ja, det är det. Att önska någonting sådant är ju bara sjukligt, men det är ändå inte ovanligt, speciellt inte hos barn och ungdomar.

Att inte bry sig däremot är ju att vara en del av problemet i stället för en del av lösningen. Är det inte bra att sträva mot en förbättring? Att då få folk att inse problemet och uppmuntra dem till att vara en katalysator i stället för att vara en bromskloss?

CITAT (Rose @ 06-12-2009, 11:16) *
          tummenupp.gif

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          PX-21
          Inlägg 06-12-2009, 11:44
          Länk hit: #750

Medlem
          Antal inlägg: 427
          Medlem nr: 26 451

Snart skall man på julbord ...jag kom då att tänka på att man tvångsmatar sig själv när man bjuds..(.som tråkigt nog bönderna gör med våra gäss ...fattas bara tratten ...Fast gratis är ju gott....ät med måtta det blir billigare veckan därpå yaay.gif

Mvh

Citera
          pejori
          Inlägg 06-12-2009, 11:51
          Länk hit: #751

Medlem

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 11:34) *
          /::::/
          Att inte bry sig däremot är ju att vara en del av problemet i stället för en del av lösningen
          ./..../

tummenupp.gif

Då kan vi konstatera att alla på odla bryr sig så du behöver inte predika mera!!!!! bravo.gif

CITAT (PX-21 @ 06-12-2009, 11:44) *
          /.../..
          Som tråkigt nog bönderna gör med våra gäss ...fattas bara tratten .../.../
          Mvh

Det talas det inte mycket om inte, vad som görs med gäss, för att få fram fin gåslever och snabbt växande fåglar... nono.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Rose
          Inlägg 06-12-2009, 11:53
          Länk hit: #752

Medlem

CITAT (pejori @ 06-12-2009, 11:51) *
          Då kan vi konstatera att alla på odla bryr sig så du behöver inte predika mera!!!!! bravo.gif

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Nauti
          Inlägg 06-12-2009, 11:58
          Länk hit: #753

Medlem

Skulle det i sådana fall finnas en tråd om var man köper det billigaste köttet? Eller folk som reagerar på nyheter som dessa genom att stoppa huvudet i sanden? Eller sådana som helt öppet säger att de vet att djur lider i dagens djurhållning men anser det viktigare att äta gott? Eller folk som direkt efter en sådan här nyhet skryter över att de tänker fortsätta äta kött som vanligt?

CITAT (Rose @ 06-12-2009, 11:53) *
          tummenupp.gif

tummenupp.gif Bra jobbat Rose!

Redigerat av Nauti: 06-12-2009, 11:59

--------------------

Citera
          pejori
          Länk hit: #754

Medlem

Det kanske är mitt sätt att bemöta åsikterna som får dig att tro det, men jag läser trots allt allting ni skriver och svarar på det. Vissa åsikter förtjänar att diskuteras seriöst medan andra är så löjliga att de förlöjligar sig själva, ibland utan och ibland med min hjälp tongue.gif

Ja, det är det. Att önska någonting sådant är ju bara sjukligt, men det är ändå inte ovanligt, speciellt inte hos barn och ungdomar.

Att inte bry sig däremot är ju att vara en del av problemet i stället för en del av lösningen. Är det inte bra att sträva mot en förbättring? Att då få folk att inse problemet och uppmuntra dem till att vara en katalysator i stället för att vara en bromskloss?

tummenupp.gif

Citerar ditt inlägg i dagens ros-tråden

"sköt dej själv och skit i andra"

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Rose
          Länk hit: #755

Medlem

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 11:58) *
          tummenupp.gif Bra jobbat Rose!
          tummenupp.gif

--------------------

Citera
          PX-21
          Inlägg 06-12-2009, 12:01
          Länk hit: #756

Medlem
          Antal inlägg: 427
          Medlem nr: 26 451

Har faktiskt aldrig ätit gåslever ..halva magen brukar bestå av rödbetssallad tyvärr?..Man borde satsa på dyrare grejjer när det för en gångs skull bjuds... yaay.gif

Mvh

Citera
          pejori
          Inlägg 06-12-2009, 12:06
          Länk hit: #757

Medlem

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 10:55) *
          Jag har faktiskt hört en hel del direkt säga att de inte bryr sig i djurens välmående så länge köttet smakar gott och/eller är billigt. I provocerande syfte efter att ha fått reda på att jag är vegan /::::/

Kan det bero på, att dom precis som du gör, raljerar och ironiserar, för ditt tröttsamma sätt att propagera på????

CITAT (PX-21 @ 06-12-2009, 12:01) *
          Har faktiskt aldrig ätit gåslever ..halva magen brukar bestå av rödbetssallad tyvärr?..Man borde satsa på dyrare grejjer när det för en gångs skull bjuds...

Mvh

Gåslever är svindyrt, och framställs med ytterst plågsamma metoder... nono.gif
          Det är något som verkligen borde uppmärksammas mera... ranting.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-12-2009, 12:13
          Länk hit: #758

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Oj oj vet inte vad du har för erfarenheter av barn och ungdomar men jag skulle vilja påstå motsatsen d.v.s. att det är ytterst ovanligt att barn skulle önska djur illa.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 06-12-2009, 12:19
          Länk hit: #759

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Hmmm - varför finns det då en tråd om billigaste köttet? g.gif

Vore mycket konstigt am det bara skulle finnas medlemmar på odla som bryr sig om hur slaktdjuren har det när det inte är så i verkligheten.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Anma
          Inlägg 06-12-2009, 12:25
          Länk hit: #760

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Nauti @ 06-12-2009, 10:25) *
          /.../ Jag kommer att fortsätta tills djuren får den behandling de förtjänar och slutar ses på som produkter med en avkastning och ett pengavärde. Jag vill att djur skall ses och behandlas som de levande kännande individer de faktiskt är./---/

Då får du hålla på till dödagar, eller snarare världens undergång, för detta kommer aldrig att ske. För att inte en enda köttbonde har sina djur för att det är roligt. De har sina djur för att få en inkomst. Oavsett hur väl de behandlar sina djur. Tror du på fullaste allvar att en bonde har en ekologisk gård enbart för att vara ekologisk? Även om vinsten blir noll? Du är bra naiv du i så fall.

Citera

71 sidor V  « < 36 37 38 39 40 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 23:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon