CITAT (zissi @ 03-12-2009, 22:00)

Vilket jobb du lagt ner på din kära lott

och du har ju redan flera godbitar där såg jag i albumet
Ohh, vad mycket kul du har framför dig. Förstår att du längtar. Har du inga gamla frökataloger du kan gotta dig i under tiden?

ja det var ju brottom.... Jag gick på som en tok

flera kollonister kom fram medans jag grävde, och var nyfikna på den "nya" -Vet du om att det är vinter??? sa dom
Frökatalogerna är min "lunchlektur" och "kvällslektur" ett par beställningar har kommit redan (med godkännande från min man

)
CITAT (Peztis @ 03-12-2009, 22:30)

Vet du, de säger att det ska bli mildare igen så vi kanske får möjlighet att fixa lite till!
Potatis som inte tas upp ruttnar ju MEN det beror nog också på hur långt ned de ligger i jorden för jag har flera gånger fått potatis som kommit upp året efter då jag missat dem vid uppgrävning. Surprise-surprise!
Rotfrukter kan man ju förvara i stuka ute så viss kyla klarar de ju.
Hmmmm... kan du inte försnillra 200:- ur matkassa och köpa fyra trall?
Lastpallar funkar ju men då får du nog ta och slipa dem först och sedan behandla dem för annars mår de nog rätt dåligt fort. Har du målarfärg el olja hemma? Annars måste du ju köpa det, liksom...
I morse när jag titta ut..... var frosten borta

det kan bli några timmars jobb på lotten i helgen.
Försnilla matpengar, det gör inte jag!

..... målarfärg och olja står i förådet det är inköpt till altan.... ett par liter kan ju dunsta
Det är bra att veta att potatisen rutnar

CITAT (Wilmer @ 03-12-2009, 23:40)

Ja, och lika fort VARJE ÅR så vänj dig... Jag har hackat upp dahliorna med pannlampa när kölden fullkomligt "vräkt ner" heeelt oväntat typ innan jul (i slutet av okt iallafall).
Man glömmer bort hur det är.... men iår la jag märke till det mera!! bara för jag håller på som jag gör

Kul att få lite filback

min man håller inte med er

han har ännu inte förståt det roliga med att odla, men det kommer...

han tycker ju om att laga mat... och nästa år kan han plocka vad han vill