CITAT (Överbölingen @ 17-01-2010, 16:05)

Så skogsbonde jag är så upplever jag inte att regeringen flörtar med mig. Snarare tvärt om. När de sänker min pension.
De första sidorna i den här tråden verkade tillhöra en kul debatt. Sedan har den lämnat kvalitetsstadiet på många håll. Skall spara den här tråden och försöka göra lite statistik av den när allt har normaliserats. Men det är ett drygt jobb med så många inlägg och så få deltagare. Svårast blir att kategorisera alla omtagningar. Och hur gör jag med personliga påhopp? Skall de ha en särskild kategori? Jag tar gärna emot tips gällande statistik. Men det kan vi ta i en annan tråd. Den som har idéer kan väl stara en "långtrådsstatistiktråd"
I morgon skall jag spåra av terrängen i Överböle och se vad som har hänt i markerna. Grannen har en rysk stövare och en karelsk björnhund som han vill prova på lo. De är duktiga på älg, och karelaren är dessutom pigg på björn. Förmodligen provar jag lite hare med taxen om det är omkring 5 grader. Det har varit för kallt i snart en månad nu.
Nu är det snart tidig middag för hustruns kör skall ha konsert i kväll och sedan åker vi till dalen mellan bergen.
Du har helt klart glimten i ögat och är en av de få som skriver ett inlägg utan citat eller länk i en helt sanslös tråd.
Håller med dig om att det från början var en "kul" tråd men att den sedan utvecklats till att mest bestå av pajkastning/förtal.
Att det är så få deltagare beror ju på att så fort någon skriver något negativt om vargen får de veta att "flytta om du är rädd!"
Tror att få är rädda för friska vargar, men att många tycker att det är obehagligt om det stryker omkring några få individer som dras till människor och tamboskap
Har läst de flesta av inläggen men aldrig någon länk så jag vet inte om Ni tagit upp de vargar som förutom de jägarna fick ta på licens - de, eller den, som det var skyddsjakt på eftersom den tog så mycket tamboskap. Såg bara en liten notis i en lokaltidning.
I Stockholm, Örebro och andra större städer har man manifestation för att klaga på vargjakten - i områden där man har problem med vargar som tar tamboskap, där har man andra sortes möten