Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

90 sidor V  « < 29 30 31 32 33 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 1600 jägare har, anmält sig till vargjakten
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 15:00
          Länk hit: #601

Medlem
          Antal inlägg: 255
          Medlem nr: 295

Vill ni läsa och ta del i den infon som finnes så ser ni att det knappast är någon viltart i Sverige som följs så noga som Vargen......
          http://skandulv.nina.no/skandulv%20new/Pub...pp-2008-09b.pdf

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 03-01-2010, 15:06
          Länk hit: #602

Gäster

CITAT (Jonny @ 03-01-2010, 14:52) *
          Jaha....smart tänkt :-| .......Det kvarstår ju att man bör inte skydda sin hund....för statistiken tillsäger att risken för att den dödas av trafiken är betydligt större...Bruk inga flytväster i båt för trafiken dödar flera så statistiken säger att du kommer att krocka på vägen hem före du drunkar i båten.......Hittar du nått sakligt resonemang i detta????
          Är det snack någon urlakning av mångfalden för att man tar bort 27 st Vargar??????

Nu är det ju du som resonerar dumt...det är jägarna själva som dödar och skadar sina hundar men gärna skyller på vargen.

På en dag har man slaktat 10% av vargstammen - säger det dig något alls? ....jag tror dethär får mycket större konsekvenser än vad du för tillfället kan överblicka. Reaktionerna är väldigt starka, inte bara i Sverige och jag tror att Sverige förlorat i trovärdighet.

Det finns många rovdjur i världen som alla är värda att skydda - hur skall vårt land någonsin kunna återupprätta någon trovärdighet när det gäller bilogisk mångfald i andra delar av världen?

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 15:19
          Länk hit: #603

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 03-01-2010, 15:06) *
          Nu är det ju du som resonerar dumt...det är jägarna själva som dödar och skadar sina hundar men gärna skyller på vargen.

På en dag har man slaktat 10% av vargstammen - säger det dig något alls? ....jag tror dethär får mycket större konsekvenser än vad du för tillfället kan överblicka. Reaktionerna är väldigt starka, inte bara i Sverige och jag tror att Sverige förlorat i trovärdighet.

Det finns många rovdjur i världen som alla är värda att skydda - hur skall vårt land någonsin kunna återupprätta någon trovärdighet när det gäller bilogisk mångfald i andra delar av världen?

Så vi skadar och skjuter våra hundar och lägger skulden på vargen???...Jag tror inte du är helt frisk ......10% javist..och en tillväxt på minst 30%,,,vad blir det i slutändan??????...Nu kom litt av ditt poeng..det är rovdjuren som ska skyddas...ta gärna med Snöleoparden i resonemanget...så vi får en saklig debatt.. unsure.gif ...Som tur är ska jag strax åka till Polen...en ren nöjesresa där jag ska jaga Vildsvin och Hjort....Fast misströsta inte...jag hinner hem tills Lodjursjakten börjar tongue.gif

Redigerat av Jonny: 03-01-2010, 15:22

Citera
          Nauti
          Inlägg 03-01-2010, 15:19
          Länk hit: #604

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Jaha....smart tänkt :-| .......Det kvarstår ju att man bör inte skydda sin hund....för statistiken tillsäger att risken för att den dödas av trafiken är betydligt större...Bruk inga flytväster i båt för trafiken dödar flera så statistiken säger att du kommer att krocka på vägen hem före du drunkar i båten.......Hittar du nått sakligt resonemang i detta????
          Givetvis får man skydda sin hund. Men det kan man göra genom någonting som heter koppel, stängsel o.s.v. Att utrota en art för att skydd sin hund låter litet väl extremt.

Om ens hund blir tagen av en varg så var det väl oturligt och jag förstår att tankarna på att döda vargen kan uppstå vid tillfället. Däremot ser jag inte varför man skulle vilja döda en art preventivt för att skydda sina husdjur. Sedan får ju inte offren bestämma straffet på gärningsmännen heller utan det gör någon oberoende. Så därför tycker jag inte att drabbade, jägare eller folk med ekonomiskt intresse i att det blir färre vargar får vara med och bestämma hur många vargar vi skall ha här i Sverige.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 15:24
          Länk hit: #605

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 03-01-2010, 13:52) *
          Enbart på den makt dom har över oss som befolkar resten av landet. Det verkar ju som dom vill göra det till en djurpark för sin egen rekreation

ja tänk sen när glesbygdsstödet dras in också, då blir det djurparker och turism för hela landsbygden.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 15:26
          Länk hit: #606

Medlem

CITAT (Nauti @ 03-01-2010, 15:19) *
          Givetvis får man skydda sin hund. Men det kan man göra genom någonting som heter koppel, stängsel o.s.v. Att utrota en art för att skydd sin hund låter litet väl extremt.

Om ens hund blir tagen av en varg så var det väl oturligt och jag förstår att tankarna på att döda vargen kan uppstå vid tillfället. Däremot ser jag inte varför man skulle vilja döda en art preventivt för att skydda sina husdjur. Sedan får ju inte offren bestämma straffet på gärningsmännen heller utan det gör någon oberoende. Så därför tycker jag inte att drabbade, jägare eller folk med ekonomiskt intresse i att det blir färre vargar får vara med och bestämma hur många vargar vi skall ha här i Sverige.

Utrota??????

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 03-01-2010, 15:27
          Länk hit: #607

Gäster

CITAT (Jonny @ 03-01-2010, 15:19) *
          .Jag tror inte du är helt frisk ......

..och där försvann mitt intresse att öht diskutera vidare med dig....

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 15:32
          Länk hit: #608

Medlem

CITAT (Nauti @ 03-01-2010, 15:19) *
          /..../
          Om ens hund blir tagen av en varg så var det väl oturligt och jag förstår att tankarna på att döda vargen kan uppstå vid tillfället.
          /..../

jagar man med lös hund är det smällar man får ta.
          jag skulle kunna dö för mina hundar men aldrig döda och då har jag faktiskt fått en hund fullständigt söndersliten (inte av varg men en annan hund, typ samma)

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-01-2010, 15:35
          Länk hit: #609

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Är det snack någon urlakning av mångfalden för att man tar bort 27 st Vargar??????

Om man skjuter av mer än 10% av stammen olch dessutom har en ohejdad tjuvjakt "skjut, tig och gräv" så är det givetvis negativt för en population när man uppger att tillväxten är 14% och minst 10% förmodligen 15% skjuts bort.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 15:40
          Länk hit: #610

Medlem

CITAT (Markus_H @ 03-01-2010, 15:35) *
          Om man skjuter av mer än 10% av stammen olch dessutom har en ohejdad tjuvjakt "skjut, tig och gräv" så är det givetvis negativt för en population när man uppger att tillväxten är 14% och minst 10% förmodligen 15% skjuts bort.

Vart hitttade du bevisen för tjuvjakten?? och vart står det att tillväxten är 14%??? Minst 23 föryngrigrar i år...Hur många valpar blir det???....

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-01-2010, 16:04
          Länk hit: #611

Medlem

CITAT (Jonny @ 03-01-2010, 15:40) *
          Vart hitttade du bevisen för tjuvjakten?? och vart står det att tillväxten är 14%??? Minst 23 föryngrigrar i år...Hur många valpar blir det???....

14% var den siffra jag såg i någon tidningsartikel som det var länkat till. Att det sker en omfattande tjuvjakt är väl allmänt känt eftersom det knappt sker någon invandring av varg. Härom året jagade man och stressade ihjäl en varg med snöskoter i Norrland och det talas i jägarkretsar om att "skjut och gräv". Jag har mött jägare på nätet som hoppas att det sker i det fördolda eftersom de inte har fått jaga innan.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          vitavargen
          Inlägg 03-01-2010, 16:07
          Länk hit: #612

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (herkules @ 03-01-2010, 11:57) *
          japp, heder åt alla riktiga jägare som igår satt hemma och skämdes över sina "kollegor" i jägarkåren!

Undrar om det finns såna "riktiga jägare"?

För det var väl inte bara vargen som skjöts på igår, utan det var civilisationen som siktaden. För det finns en liten grupp i Sverige som får en kick av att skjuta andra. Den regeringen som sa ja till att beskjuta civilisationen borde man ställa till svars.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 03-01-2010, 16:27
          Länk hit: #613

Medlem

Nu börjar myndigheter och jägare hitta på bakomliggande oresaker till tjuvjäkten. Systemet sägs det att det är fel på:
          http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375047.ab

Citera
          Bettis
          Inlägg 03-01-2010, 16:37
          Länk hit: #614

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (vitavargen @ 03-01-2010, 16:07) *

För det var väl inte bara vargen som skjöts på igår, utan det var civilisationen som siktaden. För det finns en liten grupp i Sverige som får en kick av att skjuta andra. Den regeringen som sa ja till att beskjuta civilisationen borde man ställa till svars.

Både jag och gubben satt hemma och vi är jägare båda två, här skjuts ingen varg!!

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-01-2010, 16:39
          Länk hit: #615

Medlem

I vargområden utsätts jaktdebattörer för hot och sabotage http://nwt.se/filipstad/article638635.ece crying.gif Otäcka krafter som ligger bakom vargjakten...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          vitavargen
          Inlägg 03-01-2010, 16:45
          Länk hit: #616

Medlem

CITAT (Markus_H @ 03-01-2010, 16:39) *
          I vargområden utsätts jaktdebattörer för hot och sabotage http://nwt.se/filipstad/article638635.ece crying.gif Otäcka krafter som ligger bakom vargjakten...

Ja!

En gång till säger det jag sagt att igår siktades på civilisationen, som innebär en väldigt större fält än bara där vargen bor. Nya trender blir mode med detta och de trenderna borde vi börja bekämpa.

Men denna regering och dess beslut är det första som borde ifrågasättas. För de har hjälpt till och odlat förhistoriska vanor.

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 16:49
          Länk hit: #617

Medlem

CITAT (Bettis @ 03-01-2010, 16:37) *
          Både jag och gubben satt hemma och vi är jägare båda två, här skjuts ingen varg!!

smiley_small_hug.gif

CITAT (vitavargen @ 03-01-2010, 16:07) *

jadå, det var ganska många ur Sveriges jägarkår som i går satt hemma och ruskade på huvudet åt idiotin. de som skjuter för köttet bland annat(sen kan man ju diskutera om det är nödvändigt men det är en annan diskussion)

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 03-01-2010, 17:28
          Länk hit: #618

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6373732.ab

Är det "dom riktiga jägare" som sysslar med hot skadegörelse å trakasserier??

OM inte, tycker jag det är dags för dom att ryta till jägarförbundet å slänga ut packet.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 03-01-2010, 17:38
          Länk hit: #619

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

Och det mest komiska är att just dessa personer gråter sen i media när ett jakttorn brunnit ner........

Citera
          dahla
          Inlägg 03-01-2010, 17:57
          Länk hit: #620

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (vitavargen @ 03-01-2010, 16:45) *
          Men denna regering och dess beslut är det första som borde ifrågasättas. För de har hjälpt till och odlat förhistoriska vanor.

Du vet att det var S och MP som bestämde att det maximala antalet vargar i Sverige ska vara 210 vargar och 20 föryngringar va?

Till och med miljöpartiet förstod det här med varg...

Det här med demokrati är svårt... vissa saker ska man rösta lokalt om och vissa saker globalt. Hur mycket man än värnar om än det ena eller det andra så måste man ha förståelse för dom som lever på landet och upplever vargen som ett problem.

Ingenstans hör jag röster om att man i Stockhom, Göteborg eller Malmö vill skapa vargrevir på orten... varför inte? Varför är inte folkmassorna ut och ber om att få varg utplanterad i sin närmiljö där dom då kan få se dom vilda djuren? Varför ska vargen endast finnas i några få län?

Ni som bor i nån stad, vad gör ni för att få varg på er ort?

Redigerat av dahla: 03-01-2010, 17:58

Citera

90 sidor V  « < 29 30 31 32 33 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 15:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon