Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

90 sidor V  « < 32 33 34 35 36 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 1600 jägare har, anmält sig till vargjakten
          dahla
          Inlägg 03-01-2010, 19:50
          Länk hit: #661

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (Jonny @ 03-01-2010, 19:35) *
          kan väl till deras försvar säga att det finns lika goda kålsupare på bägge sidor...altså oförstående jägare som har en nolltolerans som är tillika lika förkastlig.....fakta borde diskuteras.

Absolut!

Jag drar inte alla över samma kant... önskar dock att viljan att söka kunskap i ämnet vore högre än att hänvisa till aftonbladet's debattpanel...

Jag kan absolut inte allt och kommer aldrig bli fullärd och jag kommer alltid ha respekt för dom som har forskarjobb hos naturvårdsverket... jag skulle gärna jobba där med dom här frågorna för att få än mer kunskap i ämnet.

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 19:54
          Länk hit: #662

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

Bifogad fil  hjaltemodiga_jagare_blodtorstiga_vargar.gif ( 142.39k ) Antal nedladdningar: 39

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          dahla
          Inlägg 03-01-2010, 19:56
          Länk hit: #663

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 03-01-2010, 19:45) *
          Sak samma - man har anmällt till Eu men vad spelar det för roll när vargarna redan är döda?

Ja,man gjore samma sak i Finland för något år sedan men enligt EU så var det helt rätt med vargjakt... den svenska vargjakten bygger på exakt samma principer så en anmälan borde vara meningslös. Politikerna kanske litar mer på vargforskarna än på de som lämnade in protesterna...

CITAT (herkules @ 03-01-2010, 19:54) *
          Bifogad fil  hjaltemodiga_jagare_blodtorstiga_vargar.gif ( 142.39k ) Antal nedladdningar: 39

Du vinner ju inga debattpoäng med fånerier i den formen.

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 19:57
          Länk hit: #664

Medlem
          Antal inlägg: 255
          Medlem nr: 295

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 19:50) *
          Absolut!

Jag drar inte alla över samma kant... önskar dock att viljan att söka kunskap i ämnet vore högre än att hänvisa till aftonbladet's debattpanel...

Jag kan absolut inte allt och kommer aldrig bli fullärd och jag kommer alltid ha respekt för dom som har forskarjobb hos naturvårdsverket... jag skulle gärna jobba där med dom här frågorna för att få än mer kunskap i ämnet.

Just precis.....Jag har i snart 15 år spårat Lo och Varg..all tid är ideell...hur mycket tid jag har lagt ned har jag ingen aning om...det lustiga är att här så framstår man som en lustmördare och en som raserar hela det civilicerade samhället och när jag är på möten och/eller träffar jägare med nolltolerans så framstår jag som vargkramare rotfl.gif .......om man bara kunde acceptera båda sidor...och se att ett bevarande av vargstammen kan fungera på trots av alla olikheter faktisk kan fungera....

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 19:57
          Länk hit: #665

Medlem

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 19:56) *
          /../
          Du vinner ju inga debattpoäng med fånerier i den formen.

säger du det så..

--------------------

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 20:00
          Länk hit: #666

Medlem

Helt förkastlig bild,,,,,,,,,,,,,,,ser du inte själv???????....Borde vara förbjudet......Pälsen är ju helt sönderskjuten...fy skäms på en sådan fin trofé tongue.gif

Citera
          vitavargen
          Inlägg 03-01-2010, 20:03
          Länk hit: #667

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

Den var bra men den ociviliserade antika mentaliteten som jakt medför syns inte klart och tydligt

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 20:03
          Länk hit: #668

Medlem

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 19:56) *
          Ja,man gjore samma sak i Finland för något år sedan men enligt EU så var det helt rätt med vargjakt... den svenska vargjakten bygger på exakt samma principer så en anmälan borde vara meningslös. Politikerna kanske litar mer på vargforskarna än på de som lämnade in protesterna...

därför är vargjakten anmäld:
          För att jakt ska tillåtas krävs en så kallad ”gynnsam bevarande status”, alltså att vargstammen är livskraftig. Det vet regeringen inte om den är. Det säger sig självt att 210 individer inte räcker.

--------------------

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 20:05
          Länk hit: #669

Medlem

CITAT (herkules @ 03-01-2010, 20:03) *
          därför är vargjakten anmäld:
          För att jakt ska tillåtas krävs en så kallad ”gynnsam bevarande status”, alltså att vargstammen är livskraftig. Det vet regeringen inte om den är. Det säger sig självt att 210 individer inte räcker.

Det säger sig själv....så du menar att du har mera kunnskap om det räcker eller inte än forskarna på Skandulv????Kan ni inte bara erkänna att ni tapte slaget om jakt eller inte och snabba er att ta jägarexamen så får ni vara med på det roliga?

Redigerat av Jonny: 03-01-2010, 20:06

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 03-01-2010, 20:05
          Länk hit: #670

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

fin bild!!
          och träffar mitt i prick!

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 20:10
          Länk hit: #671

Medlem

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 19:03) *
          Absolut inte!

Om du inte har fattat det så VILL jag att vi ska ha varg i HELA Sverige... dock inte enbart i fyra län...

Men för att få en snabbare spridning till hela Sverige så måste vargen få jagas på de orter där den ställer till problem för ortsbefolkningen.

men då blir de ju inte fler utan färre, hur ska de då kunna sprida sig? och undvika inavel.

CITAT (Nauti @ 03-01-2010, 19:32) *
          Skulle inte förvåna mig det minsta. Sedan skulle man väl kunna påstå att det är jägarnas fel ändå, som inte håller koll på sina hundar om det nu sker en incident med en varg? Dessutom är väl jakthundar tränade till att provocera?

jaja, det där är bara jäkla trams, de får väl ränna efter hunden i lina, jagar med löshund gör man inte i vargland.

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 03-01-2010, 20:10
          Länk hit: #672

Medlem

CITAT (Jonny @ 03-01-2010, 19:57) *
          Just precis.....Jag har i snart 15 år spårat Lo och Varg..all tid är ideell...hur mycket tid jag har lagt ned har jag ingen aning om...det lustiga är att här så framstår man som en lustmördare och en som raserar hela det civilicerade samhället och när jag är på möten och/eller träffar jägare med nolltolerans så framstår jag som vargkramare rotfl.gif .......om man bara kunde acceptera båda sidor...och se att ett bevarande av vargstammen kan fungera på trots av alla olikheter faktisk kan fungera....

Jadu... förra året ringde markägaren där jag jagar... en personbil hade kört på ett rådjur och båda bakbenen var av men djuret levde. Markägaren var bortrest över dagen så han bad mig ta hand om det påkörda djuret. Jag var i närheten och var på olycksplatsen 5 minuter senare... när jag kommer fram står där en gammal folkvagnsbuss med en stor dekal i bakrutan "KÖTT ÄR MORD" vilket fick mig att småle lite... jag pratar med en hysterisk ägare och hans flickvän som storbölar... jag blir också lessen när djur får lida så jag plockar fram en fällkniv som jag oftast har med mig och ber dom se bort ifall dom tycker det är obehagligt. Jag sticker djuret i hjärtat och några sekunder senare tystnar djuret som tidigare skrek av ren och skär skräck och smärta.

När jag är färdig frågar människan hur jag har mage att döda djuret!?!?!?! Dom tyckte på allvar att någon myndighet skulle rycka ut för att sätta tillbaka benen på rådjuret och se till så det återigen kunde leva fritt...

Efter 20 minuter började dom två förstå att jägare faktiskt behövs och dom till och tackade för hjälpen... men till en början var dom på vippen att bli våldsamma... det kunde lika gärna ha stått "KUNSKAP ÄR MACKT" (med ck) på dekalen smile.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 03-01-2010, 20:12
          Länk hit: #673

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (sparvuggla @ 03-01-2010, 20:05) *
          fin bild!!
          och träffar mitt i prick!

Tänk vad olika vi tycker, fast Ni andra har säkert andra tankar om vargjakten än mig, när jag ser herkules bild mår jag illa och tänker på de ildåd som hände i tyskland under andra väldskriget fast Ni tycker tydligen att vargjakten är jämförbart.

Håller med om att man kanske på vissa ställen var lite väl jaktgalna men att sätta en liknelse mellan vargjakten och Hitlers utrotning är lite väl långsökt, fast jag la kanske in något jag inte borde gjort i bilden

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 20:13
          Länk hit: #674

Medlem

CITAT (Jonny @ 03-01-2010, 20:05) *
          Det säger sig själv....så du menar att du har mera kunnskap om det räcker eller inte än forskarna på Skandulv????Kan ni inte bara erkänna att ni tapte slaget om jakt eller inte och snabba er att ta jägarexamen så får ni vara med på det roliga?

1) nej, jag har ingen kunskap, detta är grunden till eu-anmälan
          2) att döda är förkastligt, inte roligt

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 03-01-2010, 20:14
          Länk hit: #675

Medlem

CITAT (herkules @ 03-01-2010, 20:10) *
          men då blir de ju inte fler utan färre, hur ska de då kunna sprida sig? och undvika inavel.

Men snälla du... inser du inte att vi trots en avskjutning på 10% har en ökning av mer än 25%?

Ofin fråga kanske men helt ärlig, går du i grundskolan eller är du vuxen?

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 20:16
          Länk hit: #676

Medlem

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 20:10) *
          Jadu... förra året ringde markägaren där jag jagar... en personbil hade kört på ett rådjur och båda bakbenen var av men djuret levde. Markägaren var bortrest över dagen så han bad mig ta hand om det påkörda djuret. Jag var i närheten och var på olycksplatsen 5 minuter senare... när jag kommer fram står där en gammal folkvagnsbuss med en stor dekal i bakrutan "KÖTT ÄR MORD" vilket fick mig att småle lite... jag pratar med en hysterisk ägare och hans flickvän som storbölar... jag blir också lessen när djur får lida så jag plockar fram en fällkniv som jag oftast har med mig och ber dom se bort ifall dom tycker det är obehagligt. Jag sticker djuret i hjärtat och några sekunder senare tystnar djuret som tidigare skrek av ren och skär skräck och smärta.

När jag är färdig frågar människan hur jag har mage att döda djuret!?!?!?! Dom tyckte på allvar att någon myndighet skulle rycka ut för att sätta tillbaka benen på rådjuret och se till så det återigen kunde leva fritt...

Efter 20 minuter började dom två förstå att jägare faktiskt behövs och dom till och tackade för hjälpen... men till en början var dom på vippen att bli våldsamma... det kunde lika gärna ha stått "KUNSKAP ÄR MACKT" (med ck) på dekalen smile.gif

jag tror inte att det finns någon i den här tråden, spelar ingen roll vems "sida" man står på, som har något emot viltvård. det är tvunget att avliva trafikskadade djur. samma med skabbrävar.

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 20:14) *
          Men snälla du... inser du inte att vi trots en avskjutning på 10% har en ökning av mer än 25%?
          Ofin fråga kanske men helt ärlig, går du i grundskolan eller är du vuxen?

skola?

det finns drygt 200 vargar, ni vill skjuta många fler och så ska de ut i landet, hur i helvete ska de kunna bli fler?

Redigerat av herkules: 03-01-2010, 20:17

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 03-01-2010, 20:18
          Länk hit: #677

Medlem

CITAT (herkules @ 03-01-2010, 20:13) *
          1) nej, jag har ingen kunskap, detta är grunden till eu-anmälan
          2) att döda är förkastligt, inte roligt

Är du totalvegan så du inte äter kött av något slag Herkules?

Citera
          herkules
          Inlägg 03-01-2010, 20:23
          Länk hit: #678

Medlem

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 20:18) *
          Är du totalvegan så du inte äter kött av något slag Herkules?

nej jag är inte vegan, jag blundar när jag äter

jag vill förtydliga mig lite, att döda för nöjes skull är förkastligt.

--------------------

Citera
          Nauti
          Inlägg 03-01-2010, 20:29
          Länk hit: #679

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (dahla @ 03-01-2010, 20:10) *
          Det var väl inte så underligt att tänka så egentligen. Hade samma sak skett en människa hade ju absolut inte den naturliga reaktionen varit att döda den. Det kanske inte är realistiskt men det vore väl ett bättre alternativ än att avliva djuret?

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-01-2010, 20:30
          Länk hit: #680

Medlem

CITAT (herkules @ 03-01-2010, 20:23) *
          nej jag är inte vegan, jag blundar när jag äter

jag vill förtydliga mig lite, att döda för nöjes skull är förkastligt.

Du måste inte äta kött! Enkelt förklarad låter du andra vara bödelen för att kunna smörja kråsen med döda djur.......ungefär så låter det när en jaktmotståndare ska krydda sina meningar,,,,

Redigerat av Jonny: 03-01-2010, 20:33

Citera

90 sidor V  « < 32 33 34 35 36 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 17:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon