CITAT (dahla @ 04-01-2010, 14:04)

Vad får dig att tycka att dom som nu jagade inte hade rätt erfarenhet av jakt då?
Om du kontaktar SVA så kan du säkert redan nu få veta hur det står till med den saken... alla vargar som skjuts eller hittas döda lämnas ju för obduktion hos SVA.
Du tror väl inte att det är nån jägare som har hittat på det här med genetiska defekter?

eftersom det tydligen varit kaosartat i vissa jaktlag med hysteriska människor som sprungit omkring, eftersom annat folk i skogen blivit hotade av jägare med bössor och därför att de skadeskjutit varg = inga riktiga jägare och definitivt inga vargrännare.
jadå, självklart kommer sva få påtryckningar vad det gäller obduktionsrapporterna, de kommer finnas, om inte i tidningar så iaf på internet.
jag tror mycket om jägare, bland annat så tror jag att detta med genetiken fått alldeles för stora propotioner hos människor som förmodligen delar dna med resten av byn.
det finns väl ingen som inte vet att inavel är av ondo men jag finner ingen som helst anledning till att det skulle dödas urskiljningslöst, trodde faktiskt i min enfald att de sjukaste djuren skulle bort. det är så det brukar gå till när inte naturen rättar till sina misstag av sig självt.
Redigerat av herkules: 04-01-2010, 14:34