Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

90 sidor V  « < 36 37 38 39 40 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 1600 jägare har, anmält sig till vargjakten
          dahla
          Inlägg 04-01-2010, 23:10
          Länk hit: #741

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (herkules @ 04-01-2010, 22:59) *
          nu är ju inte han allenarådande på vargfronten, det finns andra som säger annat.
          och nej, jag tänker inte ge dig några namn/bevis/fakta, du får söka själv.

Nej, det finns fler forskare men få som gjort lika mycket för att förbättra vargstammen i Sverige.

Du har väl hundar? Du har säkert sätt folk med schäfer med taskiga bakben... djuren haltar och lider men husse och matte envisas med att låta hunden fortsätta leva... rent djurplågeri i mina ögon. Det är lika illa att låta den hunden förs sina gener vidre... ändå sker det hela tiden. I mina ögon är det lika illa att krampaktigt försvara några få vargar med dåliga anlag när det finns 60 000 friska vargar i ryssland... känns den tanken bra?

CITAT (vitavargen @ 04-01-2010, 23:02) *
          Att vara forskare räcker inte. Han måste vara en seriös forskare också.

Många forskare får betalt för det de säger.

Menar Du på fullaste allvar att Olof Liberg inte är en seriös forskare???

Måste man jobba gratis för att vara seriös eller?

Ring till nån av Olofs arbetskamrater och kolla vad han har för bakgrund och utbildning...

http://vilt.ekol.slu.se/ShowPage.cfm?OrgenhetSida_ID=9973

Citera
          vitavargen
          Inlägg 04-01-2010, 23:10
          Länk hit: #742

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

Det är dax för en anmälan om djurplågeri, efter att två vargar har gått skadade i två dygn.

Redigerat av vitavargen: 04-01-2010, 23:11

Citera
          dahla
          Inlägg 04-01-2010, 23:14
          Länk hit: #743

Medlem

CITAT (vitavargen @ 04-01-2010, 23:10) *
          Det är dax för en anmälan om djurplågeri, efter att två vargar har gått skadade i två dygn.

Djurplågeri är i svensk rätt ett brott enligt 16 kap. 13 § brottsbalken, som innebär att någon uppsåtligen eller av grov oaktsamhet otillbörligen utsätter djur för lidande, exempelvis genom att djuret misshandlas, överansträngs eller vanvårdas.

Men du kan ju försöka få till en fällande dom i ärendet... skulle tro att länstyrelsen hade lämnat in en anmälan om dom ansåg att brott hade begåtts smile.gif

Citera
          vitavargen
          Inlägg 04-01-2010, 23:18
          Länk hit: #744

Medlem

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:14) *
          Djurplågeri är i svensk rätt ett brott enligt 16 kap. 13 § brottsbalken, som innebär att någon uppsåtligen eller av grov oaktsamhet otillbörligen utsätter djur för lidande, exempelvis genom att djuret misshandlas, överansträngs eller vanvårdas.

Men du kan ju försöka få till en fällande dom i ärendet... skulle tro att länstyrelsen hade lämnat in en anmälan om dom ansåg att brott hade begåtts smile.gif

Med så mycket hot som vargjägare riktat mot människor de senaste tiden, är det inte konstigt att tjänstemännen tänker på sina barn för att undvika att de blir skadeskjutna av dessa 12000 vargjägare.

Citera
          dahla
          Inlägg 04-01-2010, 23:25
          Länk hit: #745

Medlem

CITAT (vitavargen @ 04-01-2010, 23:18) *
          Med så mycket hot som vargjägare riktat mot människor de senaste tiden, är det inte konstigt att tjänstemännen tänker på sina barn för att undvika att de blir skadeskjutna av dessa 12000 vargjägare.

Jasså, jag har bara läst om en forskare som kännt sig hotad av tre bekanta till honom... men det var väl ett svartsjukedrama... fast jag förstår inte vad det har med vargjakten att göra...

Citera
          vitavargen
          Inlägg 04-01-2010, 23:30
          Länk hit: #746

Medlem

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:25) *
          Jasså, jag har bara läst om en forskare som kännt sig hotad av tre bekanta till honom... men det var väl ett svartsjukedrama... fast jag förstår inte vad det har med vargjakten att göra...

Vid flera tillfällen har vargjägare hotat spårare och tjänstemänn. Det står länkar i denna tråd också .

Den makten har inte vargjägare själva att hota statens representanter. Den makten har vargjägarna fått av Reinfeldts senaste beslut.

Redigerat av vitavargen: 04-01-2010, 23:37

Citera
          dahla
          Inlägg 04-01-2010, 23:46
          Länk hit: #747

Medlem

CITAT (vitavargen @ 04-01-2010, 23:30) *
          Vid flera tillfällen har vargjägare hotat spårare och tjänstemänn. Det står länkar i denna tråd också .

Den makten har inte vargjägare själva att hota statens representanter. Den makten har vargjägarna fått av Reinfeldts senaste beslut.

Nu har jag försökt finna dom länkarna två gånger utan att lyckas... vill du vara snäll och hjälpa mig?

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-01-2010, 23:50
          Länk hit: #748

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

SVT Play inslag om skadeskjutna vargar jag tycker inte det är godtagbart att 12000 inte kan sikta bättre utan skjuter bukskott ranting.gif rtfm.gif

Expressens vargenkät fyll gärna i den för att visa vad folk tycker om vargsla... jakt.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          herkules
          Inlägg 04-01-2010, 23:52
          Länk hit: #749

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:10) *
          /..../
          Du har väl hundar? Du har säkert sätt folk med schäfer med taskiga bakben... djuren haltar och lider men husse och matte envisas med att låta hunden fortsätta leva... rent djurplågeri i mina ögon. Det är lika illa att låta den hunden förs sina gener vidre... ändå sker det hela tiden. I mina ögon är det lika illa att krampaktigt försvara några få vargar med dåliga anlag när det finns 60 000 friska vargar i ryssland... känns den tanken bra?
          /..../

ja, jag har hundar, jag har även avlivat en hund pga kraftig hd. ja, det finns en herrejösses massa idioter som avlar på fel hundar.
          men de där friska vargarna ska ju inte importeras, de ska vandra av sig själva, de kommer till gränsen och där ryker de. någon tokig jägare eller renägare får syn på den så *pang* den är död.
          det som hände i helgen var inte rätt väg att gå, så är det bara. jakt för nöjes skull, för inte en promille av alla som var ute för att döda i helgen GJORDE DET FÖR VARGENS SKULL.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          vitavargen
          Inlägg 04-01-2010, 23:53
          Länk hit: #750

Medlem

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:46) *
          Nu har jag försökt finna dom länkarna två gånger utan att lyckas... vill du vara snäll och hjälpa mig?

Nu är det läggdax för mig.

Kanske imorron.

Citera
          herkules
          Inlägg 04-01-2010, 23:54
          Länk hit: #751

Medlem

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:14) *
          /.../

inte fan, hur tror du att de skulle kunna fälla en jägare, bevisa något? tss, löjligt, jaktlagen håller varandra om ryggen.

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 04-01-2010, 23:58
          Länk hit: #752

Medlem

CITAT (Markus_H @ 04-01-2010, 23:50) *
          SVT Play inslag om skadeskjutna vargar jag tycker inte det är godtagbart att 12000 inte kan sikta bättre utan skjuter bukskott ranting.gif rtfm.gif

Expressens vargenkät fyll gärna i den för att visa vad folk tycker om vargsla... jakt.

Det rör sig om en miss på några centimeter...

och det är väl på sin höjd 30 personer som har avlossat skott mot varg av dessa 12000 personer smile.gif

CITAT (herkules @ 04-01-2010, 23:52) *
          men de där friska vargarna ska ju inte importeras, de ska vandra av sig själva, de kommer till gränsen och där ryker de. någon tokig jägare eller renägare får syn på den så *pang* den är död.

Jo, det blir tydligen transport per bil...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-varg...ter_4036407.svd

Citera
          herkules
          Inlägg 04-01-2010, 23:59
          Länk hit: #753

Medlem

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:55) *
          Det rör sig om en miss på några centimeter...
          och det är väl på sin höjd 30 personer som har avlossat skott mot varg av dessa 12000 personer smile.gif

om centimetrar räknas för att ett djur inte ska behöva lida så är väl det inget att sitta och kasta över axeln?
          du gillar inte djur va?

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:58) *
          /..../
          Jo, det blir tydligen transport per bil...
          http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-varg...ter_4036407.svd

han carlgren sa ju nej till det...

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 04-01-2010, 23:59
          Länk hit: #754

Medlem

CITAT (herkules @ 04-01-2010, 23:54) *
          inte fan, hur tror du att de skulle kunna fälla en jägare, bevisa något? tss, löjligt, jaktlagen håller varandra om ryggen.

Du har sett filmen "Jägarna" och tror att det är så överallt eller? smile.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 05-01-2010, 00:02
          Länk hit: #755

Medlem

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:59) *
          Du har sett filmen "Jägarna" och tror att det är så överallt eller? smile.gif

nä, det har jag faktiskt inte men jag har hört hur det låter i jaktlag.

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 05-01-2010, 00:09
          Länk hit: #756

Medlem

CITAT (herkules @ 04-01-2010, 23:59) *
          om centimetrar räknas för att ett djur inte ska behöva lida så är väl det inget att sitta och kasta över axeln?
          du gillar inte djur va?
          han carlgren sa ju nej till det...

Misstag sker... det bara är så... läkare gör misstag... forskare gör misstag... är du ofelbar?

Jag har ägnat merparten av min fritid till viltvård i 30 år nu... de senaste fem åren har jag jagat. Uppvuxen med jagande och fiskande släktingar och grannar... markägaren var helgalen på mig... jag hade satt upp över 3500 fågelholkar i hans träd under några år... började när jag var i nioårsålder och höll på tills jag flyttade in till närmsta stad som 18-åring.

Jag vet inte hur många ton krossad havre och hö jag har kört ut med cykelkärra under dom åren... Jag stal saltstenar från bonden och satte ut till djuren i skogarna... whistling.gif

men nää... jag gillar ju inte djur alls...

CITAT (herkules @ 05-01-2010, 00:02) *
          nä, det har jag faktiskt inte men jag har hört hur det låter i jaktlag.

Ja,jag har hört att invandrare bryter upp parketten och odlar potatis i vardagsrummet... jag tror dock inte på det... det låter inte logiskt.

Citera
          herkules
          Inlägg 05-01-2010, 00:14
          Länk hit: #757

Medlem

CITAT (dahla @ 05-01-2010, 00:07) *
          Misstag sker... det bara är så... läkare gör misstag... forskare gör misstag... är du ofelbar?
          Jag har ägnat merparten av min fritid till viltvård i 30 år nu... de senaste fem åren har jag jagat. Uppvuxen med jagande och fiskande släktingar och grannar... markägaren var helgalen på mig... jag hade satt upp över 3500 fågelholkar i hans träd under några år... började när jag var i nioårsålder och höll på tills jag flyttade in till närmsta stad som 18-åring.
          Jag vet inte hur många ton krossad havre och hö jag har kört ut med cykelkärra under dom åren... Jag stal saltstenar från bonden och satte ut till djuren i skogarna... whistling.gif
          men nää... jag gillar ju inte djur alls...

jag bryr mig inte ett vitten om läkare eller andra gör misstag, nu pratar vi vargar och om nu den här jäkla jakten var för deras skull (haha) så får inga misstag ske.
          ok, du gillar djur. du gillar att döda dem också.
          din bag, jag kommer aldrig förstå det.

CITAT (dahla @ 05-01-2010, 00:09) *
          /.../
          Ja,jag har hört att invandrare bryter upp parketten och odlar potatis i vardagsrummet... jag tror dock inte på det... det låter inte logiskt.

jaja, tro vad du vill.

Redigerat av herkules: 05-01-2010, 00:12

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 05-01-2010, 00:31
          Länk hit: #758

Medlem

CITAT (herkules @ 05-01-2010, 00:14) *
          du gillar att döda dem också.

Du har inte en aning... över 12 000 skott avlossade jag förra året... på skjutbanan... där är det skitenkelt att göra allt rätt.... i skogen...med ett levande djur framför kikaren kommer kraven krypande... jag vill verkligen att djuret ska falla på platsen jag skjuter det på... ibland önskar jag att djuret kunde självdö framför näsan på mig innan jag hunnit skjuta... när skottet avlossas rycker det till i bössan... man ser inte djuret i kikarsiktet... man finner djuret som rusar iväg och som ser helt friskt ut....fan,fan FAN!!! Du anar inte vilka samvetskval och vilka tankar som rör sig i huvet på en då... men så efter 30 meter faller djuret och allt är över... men i truten på mig smakar det metall... pulsen ligger över 160bpm och känslorna svallar...

Att säga att jag gillar att döda är nog att ta i tror jag... men med tanke på hur mycket ätbart vilt vi har i landet och vilka problem det skulle bli i trafiken ifall vi inte tog tillvara på resurserna så tycker jag det är bättre att jag har samvetskval och mår illa strax efter skottet än att just det djuret blivit påkört av en bil...

Gå i mina skor några dagar och lär känna mig... du är välkommen ut i skogen med mig om du vill... jag lämnar bössorna hemma då smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-01-2010, 00:40
          Länk hit: #759

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (dahla @ 04-01-2010, 22:28) *
          Förklara för mig vad ni anser att en skadeskjutning är.

Även efter ett perfekt skott genom lungorna kan ett djur springa några hundra meter innan blodet till hjärnan tar slut. Djuret är ändå i princip dött...

Om ett skott avlossas som är en totalmiss kommer det räknas som skadeskjutning tills motsatsen bevisas av länstyrelsens besiktningsman.

Så, vad är en skadeskjutning?

Enligt veterinären på SVA var det iallafall fråga om rent djurplågeri.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          dahla
          Inlägg 05-01-2010, 00:46
          Länk hit: #760

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 05-01-2010, 00:40) *
          Enligt veterinären på SVA var det iallafall fråga om rent djurplågeri.

Vart står det? Eller har du pratat med honom? Vem var det?

Citera

90 sidor V  « < 36 37 38 39 40 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 19:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon