Hej!
Jag har precis registrerat mig på forumet då jag ofta förr funnit råd genom att läsa igenom de gamla trådarna, men nu kan jag inte finna det jag söker, utan författar mig en egen tråd.
För ett par månader sedan inhandlade jag en ganska stor krukväxt till min lägenhet. Själva växten hittade jag långt bakom en massa andra växter hos min lokala blomsterhandlare där den verkar ha "glömts bort", så ingen i butiken visste egentligen riktigt vad det var för någonting, mer än att det nog var en ficus av "ovanlig sort".
Sedan dess har jag suttit och letat i alla vrår av internet för att identifiera arten, men inte kommit direkt nära ett svar. Jag trodde ett tag att det kunde vara en ficus elastica, men efter att ha tittat närmare på en sådan i verkligheten så verkar det högst osannolikt att det är vad jag har kommit över.
Jag skulle vara mycket tacksam om någon här kan berätta vad jag egentligen har i mitt vardagsrum, det vore dels roligt att få stilla min nyfikenhet, men främst skulle det kännas tryggt att veta vad det är, så att den får rätt skötsel.
kram
Anders
Redigerat av Anders Kristoffersson: 14-12-2009, 21:25
Bifogade fil(er)
1.JPG ( 766.68k )
Antal nedladdningar: 104
2.JPG ( 938.75k )
Antal nedladdningar: 100
3.JPG ( 975.51k )
Antal nedladdningar: 79