Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tokhöga elpriser, mellan 16:00 - 18:00
          Nauti
          Inlägg 18-12-2009, 06:33
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Huggorm @ 18-12-2009, 06:31) *
          Dels släpper du ut koldioxid i luften, dels släpper du ut sot. Sotet är inte miljöfarligt men nu för tiden när var och varannan har astma eller andra andningsproblem kan det upplevas som ett problem
          Koldioxiden är ju inget problem. Sotet har jag däremot inte tänkt på att det kunde skapa problem, jag trodde att det var på tok för små mängder för det. Men då tänker jag ju inte storskalig vedeldning i varenda hus heller tongue.gif Men sot borde väl vara lätt att filtrera bort?

Redigerat av Nauti: 18-12-2009, 06:34

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Carl
          Inlägg 18-12-2009, 10:11
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Nordpool är en elbörs. Där all e som produceeras i norden går igenom. Har du fast elpris så behöver du inte bry dig alls. Har du rörligt pris så finns det kanske det finns en anledning till lite oro. Det finns olika typer av rörligga priser. Men det troliga är om du har rörligt att du betalar det genomsnitligga timkostnaden per månad. Då slår inte ett par timmas högt pris så mycket.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 18-12-2009, 15:36
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

tur de inte tar betalt för stearinljus eller en knastrande brasa idea.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-12-2009, 17:01
          Länk hit: #24

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Nauti @ 18-12-2009, 06:33) *
          Koldioxiden är ju inget problem. Sotet har jag däremot inte tänkt på att det kunde skapa problem, jag trodde att det var på tok för små mängder för det. Men då tänker jag ju inte storskalig vedeldning i varenda hus heller tongue.gif Men sot borde väl vara lätt att filtrera bort?

Eldar man rätt brinner det mesta sotet upp, men eldar man sur ved eller pyreldar så kan det bli en del. Det är inget som en frisk människa har ont av, men astmatiker och andra brukar kunna känna av det

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-06-2026, 21:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon