Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> lövskogsjord
          cirre
          Inlägg 17-12-2009, 20:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 26 315

Jag har en ny odlingslott som består av lerjord, för att bättra på jorden tänkte jag göra lite kompost och några upphöjda bäddar osv. Så i vår får jag väl köpa en massa säckar e-jord, men det blir ju lite dyrt och omständigt...
          Så jag tänkte att jag kanske kunde ta jord i lövskogen bredvid till mina projekt, ser ut att vara fin jord, väldigt lucker...
          Sen finns det ju även ett lager med halvt nedbrutna löv under höstlöven(lövmull tänkte jag, istället för dyr barkmull=)), dom har jag tagit och använt som jordförbättring tillsammans med stallgödsel och grönsaksrester, bra idé???...
          Så vad jag funderar på är vad den här jorden har för egenskaper och om den så att säga passar köksväxterna...Ph-värdet i lövskog är ju liknande det man vill ha för köksväxter...
          Nån som har provat, vet nåt om det här???

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 08:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon