Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad handlar du på Julafton?, Vad? kan man inte leva utan?
          TheLan
          Inlägg 21-12-2009, 14:06
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Jodå vartannat år blir det att vi handla rpå julafton på väg till Mormor, Antingen är det mer Julmust eller något annat hon behöver och så är det ofta att Mamma måste köpa asken med Wienernougat till Mormor då det är en traditon som dom har att mamma ger henne en ask med Wienernougat varje Julafton. Tradition eller ej så glömmer hon alltid av att köpa den hehe.

Och precis som tidigare talare så är det många som gärna jobbar på Julafton då det ger riktigt fint med kosing i plånboken.

Tur att lönen kommer för oss den 22e i år. Både mammas och pappas arbetsgivare är givmilda och betalar ut tidigare.

--------------------

Citera
          Margith
          Inlägg 24-12-2009, 10:03
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Nu kan jag berätta vad som är så viktigt att folk ger sig ut i affärerna på julafton tongue.gif

I kassakön på Ica var vi 4 stycken, strax efter 9 i morse.

1:an köpte en back julmust
          2:an köpte marschaller
          3:an (jag) köpte kaffe
          4:an köpte 3 rullar julklappspapper

Tänk att man alltid ska glömma nånting...

God Jul till er alla!!

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Klura
          Inlägg 25-12-2009, 23:21
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Brukar normalt bara köpa tidningen på väg till mamsen men då oftast på någon bensinmack.
          I år var vi tvungna att åka förbi Coop och köpa ljusslinga till granen.
          Den gick sönder precis när vi hängt upp den kvällen innan.
          Först tänkte vi skippa den helt men på julaftons morron såg granen så trist ut så vi bara måste köpa en ny..

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          fjonke
          Inlägg 27-12-2009, 13:36
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 51
          Medlem nr: 7 463

Jag planerar dagarna innan och bockar av på en lista för att inte missa något viktigt. Tycker dom kunde hålla stängt för personalens skull och jag skulle absolut inte sakna julöppet. Hellre att våra kassörskor får ledigt då.

När jag var liten så kommer jag ihåg att mamma alltid planerade inköp av mjölk och bröd just för att affären var stängd och det har man ju överlevt........Tycker att det är lite överdrivet med tillgängligheten för att folk ska kunna handla varje dag året om.

--------------------
          Audiatur et altera pars

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 27-12-2009, 13:59
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Det är inte alls ovanligt att vi kompletteringshandlar på julaftons förmiddag. Då är det just sånt som mjölk, som tar mycket plats i kylen om man ska köpa i förväg för hela helgen, och kanske något man glömt. Hade det inte varit öppet hade vi förstås handlat innan, men för oss kan jag nog säga att det ingår i planeringen att köpa mjölk på julafton.
          I år är jag extraglad att det var öppet eftersom vi fick magsjuka i familjen och det var bra att kunna handla lite skonkost, typ Proviva, som alternativ till den kraftiga julmaten.

Vad gäller om det är synd om dom som måste arbeta på julafton så är jag kluven. För vissa är det naturligtvis väldigt hårt, men många arbetsgivare prioriterar att småbarnsföräldrarna ska få ledigt och jag tycker det är viktigast för dom. Det finns så många yrkeskårer som jobbar dygnet runt alltid så det är något man får räkna med när man väljer dessa yrken och då tycker jag inte det är särskilt synd om dom, mest oturligt att vara den drabbade.
          Sen har kanske inte snabbköpskassörskan valt sitt jobb som ett drömyrke... confused.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-12-2009, 14:07
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Det värsta (onödigast) är väl inte att det handlas en del på julafton, utan att reorna nu börjar redan på juldagen.....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 27-12-2009, 16:45
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Jag har handlat många gånger på julafton. Ibland har det varit ngt jag glömt.
          Ibland har jag inte fått ihop min tid så att allt hunnits med före julafton utan det har blivit både mat och julklappar i sista minuten.
          Varje gång jag handlat har det varit ganska många där och vad jag kommer ihåg handlade de det samma som jag. Mat och julklappar.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 27-12-2009, 16:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

På vårt gruppboende var alla hemma hos sina föräldrar så vår chef var bara glad om vi tog semester, men det var flera stycken, både ensamstående och småbarnsföräldrar, som ville jobba under helgen för det är bra helg-OB! Antar att det är samma för affärsanställda.
          ANki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Bettson
          Inlägg 27-12-2009, 17:00
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

jag var faktiskt och handlade fikabröd på Julaftonen. Sonen är tillbaka på regionssjukhuset och vi firade jul men honom.

För första gången hade vi plastjulgran, inspelad kalla anka på datorn, kaffe, lussebullar, pepparkakor och julklappar med rim.

Hela familjen var samlad som vanligt men julmaten hoppade vi över. Vi handlade lundch på Mc Donalds innan vi besökte sjukhuset. Skojade med sonen att läkarna inte ville hjälpa oss med att ordna julskinkan och sillen intravenöst.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 14:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon