Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > "Världens lyckligaste folk", Om rasismen i Danmark
          vitavargen
          Inlägg 28-12-2009, 21:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Gossen Ruda @ 23-12-2009, 21:46) *
          Ibland är bakgrunden till rasismen sann. För ett tag sen var det ett herrans liv på Israeliska regeringen pga en artikel om organstölder från döda som deras armé skulle utfört. Man krävde en ursäkt av Reinfeldt mm och kallade det för antisemitism. Nu har armén erkänt att det skett organstölder. Tysnaden från Isreliska regeringen är påtaglig.

Du använder Israels agerande i mellanöstern bara för att rättfärdiga rasismen. Du är ett paket med rasistisk innehåll.

Idén med att dela upp människor i olika raser är förkastligt sedan länge sen i människor medvetande.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 02-01-2010, 19:44
          Länk hit: #22

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 23-12-2009, 21:46) *
          Ibland är bakgrunden till rasismen sann. ...

Du får lära dig en enkel lektion här och det är det att bakgrunden till rasismen är aldrig sann, för själva rasismen som idé bygger på viddskeppliga föreställningar som idag betraktas som rutna och därmed förkastas.

Att du står här och predikar för rasismen kan inte resultera i annat än avsky mot de motbjudande värderingar som du bär på.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-01-2010, 19:46
          Länk hit: #23

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Intressant att den här tråden lyfts just idag när danske Kurt Westergaard råkat ur för mordförsök av en somalier, bara på grund av att han för flera år sedan ritat en bild av muhammed med en bomb i turbanen. Det förbättrar knappast danskarnas syn på islam...

Citera
          vitavargen
          Inlägg 02-01-2010, 20:29
          Länk hit: #24

Medlem

Existensen av terrorister i Danmark kan inte tvinga människor att hålla käften i Sverige. Det var en dålig ursäkt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-01-2010, 20:44
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vem har bett någon "hålla käften"?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          vitavargen
          Inlägg 02-01-2010, 20:50
          Länk hit: #26

Medlem

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-01-2010, 21:14
          Länk hit: #27

Medlem

Du ser tydligen sånt som ingen annan kan se för hur många gånger jag än läser det inlägget står det inget om att "hålla käften".

//ändrat stavfel//

Redigerat av *Stintan*: 02-01-2010, 21:37

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-01-2010, 21:34
          Länk hit: #28

Moderator

CITAT (vitavargen @ 02-01-2010, 20:50) *

Det är ju mitt inlägg, och jag förstår inte riktigt hur du menar confused.gif

Redigerat av Huggorm: 02-01-2010, 21:35

Citera
          vitavargen
          Inlägg 02-01-2010, 22:26
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 19:46) *
          Intressant att den här tråden lyfts just idag när danske Kurt Westergaard råkat ur för mordförsök av en somalier, bara på grund av att han för flera år sedan ritat en bild av muhammed med en bomb i turbanen. Det förbättrar knappast danskarnas syn på islam...

Jag gillar inte att citera men nu fick jag göra det för att säga vad detta betyder.

En fri översättning av din text är:

Varföra lyfter ni upp tråden just idag? Vet ni inte att en terrorist försökte döda karikatyrtecknare i Danmark?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-01-2010, 22:30
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (vitavargen @ 02-01-2010, 22:26) *
          Jag gillar inte att citera men nu fick jag göra det för att säga vad detta betyder.

Varföra lyfter ni upp tråden just idag? Vet ni inte att en terrorist försökte döda karikatyrtecknare i Danmark?

Varför ska du översätta en text som inte kan missuppfattas? Din översättning är helt fel! Om du slutar att översätta och ändra det folk skriver så behöver du inte missuppfatta så mycket som du gör hela tiden!

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-01-2010, 22:41
          Länk hit: #31

Moderator

CITAT (vitavargen @ 02-01-2010, 22:26) *

Jag menade att det är händelser som den här som gör danskarna tveksamma till invandring. Det är inte speciellt lätt för en liberal dansk att förstå hur folk kan anse det motiverat att mörda någon för en simpel tecknings skull.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 02-01-2010, 22:59
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 22:41) *
          Jag menade att det är händelser som den här som gör danskarna tveksamma till invandring. Det är inte speciellt lätt för en liberal dansk att förstå hur folk kan anse det motiverat att mörda någon för en simpel tecknings skull.

Kan du tolka som jag gjorde?

Din text består av två delar. Det är en punkt som delar den. Första delen som är den länsta ger den tolkningen som jag gav dig.

Det går även tolka den som du menar också. Men texten är öppen för tolkningar, som görs beroende på vår syn och våra krav på världen.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-01-2010, 23:17
          Länk hit: #33

Moderator

CITAT (vitavargen @ 02-01-2010, 22:59) *
          Kan du tolka som jag gjorde?

Din text består av två delar. Det är en punkt som delar den. Första delen som är den länsta ger den tolkningen som jag gav dig.

Det går även tolka den som du menar också. Men texten är öppen för tolkningar, som görs beroende på vår syn och våra krav på världen.

Eftersom det var jag som skrev är det min tolkning som gäller.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 03-01-2010, 08:58
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 23:17) *
          Eftersom det var jag som skrev är det min tolkning som gäller.

Det tror jag inte.

Den första delen ger den betydelsen som jag sa.

Men nu litar vi på dig och tar det som du menat.

Citera
          narran
          Inlägg 03-01-2010, 14:33
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 86
          Medlem nr: 26 753

jag anser nog att man måste skilja på rasims = att man anser vissa raser vara bättre än andra och att man är kritisk mot att det kommer för många invandrare till ett land under perioder med hög arbetslöshet. Det är helt skilda saker.
          Det är även skillnad på att vara rasist se defenitionen ovan och att vara kritisk till att naiva politiker tror att det är möjligt att införa ett mångkulturellt samhälle och samtidigt bevara ett demokratiskt, sekulariserat och öppet samhälle.

Jimme Åkessons artikel hade ett enda fel han pekade ut alla muslimer fast alla som har sina hästar hemma fattar att han menar de fundamentalistiska muslimer som vägrar att anpassa sig hit. Jo föresten han hade ett fel till. I brås rapporter pekas inte muslimer ut som kraftigt överrepresenterade i våldtäktstatestiken, men däremot personer som kommer från mellanöstern och nordafrika dvs muslimska länder.
          I vårt grannland norgie är man inte lika försiktig med att mörka statestik utan där har man öppet gått ut med att 100% av överfallsvåldtäkterna i osloområdet begåtts av kurder och somalier.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-01-2010, 14:56
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Markus_H @ 23-12-2009, 22:03) *
          Sen är ju frågan om den nuvarande politiken är så generös? Många gånger hör man folk säga att "invandrare borde tvingas lära sig svenska". nu tvingas ingen uttryckligen men jag vet inte om gemene man på gatan vet att de flesta faktiskt påbörjar SFI-studier och att man faktiskt på SFI lser om svenska samhället och sociala koder och seder. Jag tror SD får många sympatisörer därför att folk tror att SD kräver sådant som faktiskt redan finns men som inte alla känner till.

Instämmer i dessa kloka ord! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          narran
          Inlägg 03-01-2010, 17:43
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 86
          Medlem nr: 26 753

SFI undervisningen är ju även det ett kapitel för sig när det gäller den misslyckade integrationspolitiken. Där blandas ex en professor som flytt från de religiösa stollarnas Iran men en analfabet från Somalia. Det säger sig att det är i stort sett omöjligt för en lärare att bedriva en undervisning som är på en nivå så att båda kan ta åt sig den. Vi skulle aldrig drömma om att ha samma kurs i ex matte för förstaklassare och gymnasieelever.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-01-2010, 17:48
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (narran @ 03-01-2010, 17:43) *
          SFI undervisningen är ju även det ett kapitel för sig när det gäller den misslyckade integrationspolitiken. Där blandas ex en professor som flytt från de religiösa stollarnas Iran men en analfabet från Somalia. Det säger sig att det är i stort sett omöjligt för en lärare att bedriva en undervisning som är på en nivå så att båda kan ta åt sig den. Vi skulle aldrig drömma om att ha samma kurs i ex matte för förstaklassare och gymnasieelever.

Så ser det inte ut heller - det finns faktiskt flera olika ingångar och flera olika spår...

Hur vore det om du kollade upp lite fakta, så slipper du sprida en massa halvsanningar...

--------------------

zon 1

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-01-2010, 18:02
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (narran @ 03-01-2010, 17:43) *

Det stora problemet med svensk skola är att den är kommunal. Tyvärr kan kommunala klåpare i utbildningsnämnden välja att spara mkt på utbildningen. Det är möjligt att man blandar folk i introduktionsklass men sen kan man nog välja att läsa på olika nivå. Isvensk skola får man inte nivågruppera elever på gott och ont så det är nästan så illa som du skriver att elever med mkt dåliga kunskaper får gå i samma klass som de som har stor begåvning och ligger långt före.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-01-2010, 18:04
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Markus_H @ 03-01-2010, 18:02) *
          Det stora problemet med svensk skola är att den är kommunal. Tyvärr kan kommunala klåpare i utbildningsnämnden välja att spara mkt på utbildningen. Det är möjligt att man blandar folk i introduktionsklass men sen kan man nog välja att läsa på olika nivå. Isvensk skola får man inte nivågruppera elever på gott och ont så det är nästan så illa som du skriver att elever med mkt dåliga kunskaper får gå i samma klass som de som har stor begåvning och ligger långt före.

Introduktionesklassen handlar om några veckor, sen placeras man på lämplig nivå och utbildningstakt... Inga problem att nivågruppera SFI-elever...

--------------------

zon 1

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 04:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon