Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fröbeställning och planering
          NiklasTyreso
          Inlägg 29-12-2009, 21:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 27 040

Min balkong ligger i söderläge och kan bli ordentligt het på sommaren.

Jag beställde idag (Impecta) frön av läkeväxter (alla finns att läsa om på medline/pubmed) som alla ska tåla sol ganska bra:
          Santolina chamaecyparissus
          Verbena officinalis
          Withania somnifera
          Rhodiola rosea
          Marrubium vulgare
          Astragalus membranaceus

Ska beställa kakusfrö från Succseed bl a köld och snötåliga (!) kaktusen Maihuenia poeppigii från södra Argentina.

Jag har sparat frön från Gojibär som ska planteras i miniväxthuset i köket januari.

Dessutom ska jag så 6-7 olika köldtåliga kaktusar som jag har frön kvar från förra året.

Jag måste skaffa sand och skapa bra drennering i krukorna då flera av växterna och kaktusarna behöver det. Bara balkongen inte blir för tung.

Håller tummarna för de tre kaktusarna i bubbelplasten ute i -19 grader (som kallast). Båda Oreocereus celsianus-arna bör vara ok men Stetsonian är i värsta fall djupfryst (sägs klara max -6).

/Niklas

Redigerat av NiklasTyreso: 29-12-2009, 21:53

--------------------
          Hellre en portion ärtor med kärlek än en rostbiff med hat. Peas in mind!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 13:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon