|
|
  |
Vargjakt, Vad tycker ni? |
|
|
|
04-01-2010, 18:39
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:29)  Det var värst vad du och Gita hade stort behov av att göra reklam för era förmågor, undrar om det inte var lite smygreklam i det där. Man kanske skulle smapanmäla, eller betalar ni för reklamplats? Men mitt sexliv har du egentligen inte så himla mycket insikt i, du bara tror dig ha det. Innerst inne vet både du och Gita att om ni inte ger era män det de vill ha så får ni snart dela kroppsvätskor med era mäns älskarinnor. Det är därför ni intalar er själva att sex är viktigt för en fungerande relation.
Eftersom ni har så bra förmåga att föreställa er saker, så kan ni ju föreställa er en värld där män genom lagändring under några som helst omständigheter inte får ha sex. Gissa vad som skulle hända då? Om du läser mitt inlägg igen så har jag ingenstans gjort reklam för mig hur bra eller dålig jag är i sängen. Så den gubben gick inte. Bara för att många män är otrogna, precis som många kvinnor(!) FAST de har hur jävla mycket sex som helst hemma, (jo jag VET att det kan vara på det viset!!) så har jag det inte så. I såfall kan man ju undra när min man eller jag skulle ha chansen då vi är tillsammans 24/7 sedan flera år. Så du kan trycka dina fördomar om förhållanden i någon annans hals, det är för fan inte mitt fel att du alltid valt idioter till män i ditt liv. En värld där män inte fick ha sex skulle vara jävligt tråkig. Det är inte alls samma sak med en dildo eller med en kvinna. CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 18:32)  Nu är det ju så att bara för att du och Gita och en del andra har det som ni har det och tycker som ni tycker så betyder ju inte det att alla andra är onormala och lever i onormala förhållanden. Det är knappast du som sätter normen för vad som är normalt när det gäller sex. Nej det har du ju rätt i, men det gäller lika mycket dig och Grå och era gelikar.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 18:42
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:38)  En värld där män inte fick ha sex skulle vara jävligt tråkig. Det är inte alls samma sak med en dildo eller med en kvinna. Fel svar. Jag undrade inte vad du skulle tycka, men jag kanske uttryckte mig otydligt. Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade? De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 18:46
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:42)  Fel svar. Jag undrade inte vad du skulle tycka, men jag kanske uttryckte mig otydligt.
Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade?
De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas. Lika fel svar från dig i så fall, för det vet du lika lite som jag vad alla män skulle göra. Visst skulle några gå bärsärkagång, men att påstå att alla män skulle göra det är bara feministisk propaganda.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 18:49
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:42)  Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade? De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas. sicket trams
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
04-01-2010, 18:50
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:46)  det är bara feministisk propaganda. Inte det minsta. Det kallas biologi. CITAT (herkules @ 04-01-2010, 18:49)  sicket trams http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/17/...-inte-ett-behov
|
|
|
|
|
04-01-2010, 18:58
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:50)  Citat från din länk: "Lyckligtvis är sex inte ett behov utan ett begär. Det går bra att leva utan det även om det inte är lika roligt." På vilket sätt stöder det citatet det du försöker få fram?
Redigerat av Anma: 04-01-2010, 18:58
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:02
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:58)  Citat från din länk: "Lyckligtvis är sex inte ett behov utan ett begär. Det går bra att leva utan det även om det inte är lika roligt." På vilket sätt stöder det citatet det du försöker få fram? Att män har uppenbara problem att styra sitt sexbehov och har långtråkigt när de inte får pippa, typ? D'oh! Nu var väl artikeln betydligt mer innehållsrik än bara det citatet eller? Ska jag jaga fram fler?
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:03
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:29)  Det var värst vad du och Gita hade stort behov av att göra reklam för era förmågor, undrar om det inte var lite smygreklam i det där. Man kanske skulle smapanmäla, eller betalar ni för reklamplats? Men mitt sexliv har du egentligen inte så himla mycket insikt i, du bara tror dig ha det. Innerst inne vet både du och Gita att om ni inte ger era män det de vill ha så får ni snart dela kroppsvätskor med era mäns älskarinnor. Det är därför ni intalar er själva att sex är viktigt för en fungerande relation.
Eftersom ni har så bra förmåga att föreställa er saker, så kan ni ju föreställa er en värld där män genom lagändring under några som helst omständigheter inte får ha sex. Gissa vad som skulle hända då? Det går väl egentligen inte att bemöta ditt inlägg, någonting har tydligen hänt dig som gör det omöjligt för dig (kanske väljer du att inte se för att det gör ont)att se att det finns lyckliga och jämlika förhållande och att det stora flertalet (inte bara jag) faktiskt har det bra tilsammans med sin partner, och att sex är en viktig och fin bit i dessa förhållanden. Undrar också lite hur du kan vara så tvärsäker över hur mitt liv och min relation är. Egentligen kan jag väl bara beklaga och tycka synd om dig, i alla fall om den bild du ger här stämmer. Reklamsnacket i början av ditt inlägg förstår jag inte, sex och samlevnad är väl varken en prestation eller en vara att göra reklam för. Gita
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:05
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 19:02)  Att män har uppenbara problem att styra sitt sexbehov och har långtråkigt när de inte får pippa, typ? D'oh!
Nu var väl artikeln betydligt mer innehållsrik än bara det citatet eller? Ska jag jaga fram fler? Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:09
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 19:05)  Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra? Gissa tre gånger.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:11
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:39)  Om du läser mitt inlägg igen så har jag ingenstans gjort reklam för mig hur bra eller dålig jag är i sängen. Så den gubben gick inte.
Bara för att många män är otrogna, precis som många kvinnor(!) FAST de har hur jävla mycket sex som helst hemma, (jo jag VET att det kan vara på det viset!!) så har jag det inte så. I såfall kan man ju undra när min man eller jag skulle ha chansen då vi är tillsammans 24/7 sedan flera år. Så du kan trycka dina fördomar om förhållanden i någon annans hals, det är för fan inte mitt fel att du alltid valt idioter till män i ditt liv.
En värld där män inte fick ha sex skulle vara jävligt tråkig. Det är inte alls samma sak med en dildo eller med en kvinna.
Nej det har du ju rätt i, men det gäller lika mycket dig och Grå och era gelikar. Det är inte jag som pratat om vad som är normalt och inte. Jag reagerar enbart på att ni vill få det att låta som om man inte tycker att det är lika viktigt som er så är man onormal. Själv anser jag att sex är vansinnigt överreklamerat och det säger jag utan att skriva folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Det kan knappast vara intressant för någon annan.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:18
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 19:11)  Det är inte jag som pratat om vad som är normalt och inte. Jag reagerar enbart på att ni vill få det att låta som om man inte tycker att det är lika viktigt som er så är man onormal. Själv anser jag att sex är vansinnigt överreklamerat och det säger jag utan att skriva folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Det kan knappast vara intressant för någon annan. Vad jag vill ha fram är inte att människor (både män och kvinnor) som inte är intresserade av sex skulle vara onormala, om du fått den uppfattningen så ber jag om ursäkt. Jag har dessutom inte heller skrivit folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Var säger jag det? Bara för att jag talar om att jag njuter av sex så har jag ju knappas reklamerat vad jag gör och inte gör, eller hur? CITAT (Grå @ 04-01-2010, 19:09)  Gissa tre gånger. Jag kan faktiskt inte så det får du helt enkelt förklara för mig. Inte är jag så naiv att jag tror att män i förhållanden inte går till prostituerade, jag är bara inte så cynisk att jag tror att de flesta gör det.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:19
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:42)  Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade?
De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas. Jag protesterar å det livligaste. Jag känner absolut inte igen mig eller mina manliga kompisar i denna märkliga beskrivning. Vad är detta för påhopp?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:23
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2010, 19:19)  Jag protesterar å det livligaste. Jag känner absolut inte igen mig eller mina manliga kompisar i denna märkliga beskrivning. Vad är detta för påhopp? Nej men så förvånad jag blir...
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:26
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
"Tycker det blir en höna av en fjäder när det gäller vargar, dom ställer till så himla mkt elände för fårbönder m.fl. Varför är det så viktigt att vi har vilda vargar i Sverige? Vad gör dom för nytta?"och jämför några sidor frammåt i tråden "Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?"
Jag begriper ingenting. Absolut ingenting. Menjag är kanskeför gammal. Nu är det bara nacken som är stel och ett knä
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:27
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 19:18)  jag är bara inte så cynisk att jag tror att de flesta gör det. Nej, du har nog rätt. Det är nog därför som porr- och prostitutionsindustrin är en så liten och sluten företeelse i världen.. Förlåt mig.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:33
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 19:27)  Nej, du har nog rätt. Det är nog därför som porr- och prostitutionsindustrin är en så liten och sluten företeelse i världen.. Förlåt mig. Gör dig inte dum. CITAT (Överbölingen @ 04-01-2010, 19:26)  "Tycker det blir en höna av en fjäder när det gäller vargar, dom ställer till så himla mkt elände för fårbönder m.fl. Varför är det så viktigt att vi har vilda vargar i Sverige? Vad gör dom för nytta?"och jämför några sidor frammåt i tråden "Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?"
Jag begriper ingenting. Absolut ingenting. Menjag är kanskeför gammal. Nu är det bara nacken som är stel och ett knä  Hahaha, så det kan gå.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:40
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 19:18)  Vad jag vill ha fram är inte att människor (både män och kvinnor) som inte är intresserade av sex skulle vara onormala, om du fått den uppfattningen så ber jag om ursäkt. Jag har dessutom inte heller skrivit folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Var säger jag det? Bara för att jag talar om att jag njuter av sex så har jag ju knappas reklamerat vad jag gör och inte gör, eller hur?
Jag kan faktiskt inte så det får du helt enkelt förklara för mig. Inte är jag så naiv att jag tror att män i förhållanden inte går till prostituerade, jag är bara inte så cynisk att jag tror att de flesta gör det. Skriv hellre " inte tycker att sex är det viktigaste". Har jag sagt att du skrivit folk på näsan? Jag tyckte jag skrev att jag inte tänkte göra det. Jag tycker sex är överreklamerat för det är sexprofeter överallt vad man än tittar i/på. Det pratas för lite samlevnad och för mycket sex helt enkelt för det är trots allt två olika saker som i bästa fall kan förenas ibland. Jag gissar angående prositution att Grå menade att det finns mängder med kvinnor som prostituerar sig i sitt förhållande av rädsla för att mannen ska vara otrogen eller att dom ska bli lämnade. CITAT (Överbölingen @ 04-01-2010, 19:26)  "Tycker det blir en höna av en fjäder när det gäller vargar, dom ställer till så himla mkt elände för fårbönder m.fl. Varför är det så viktigt att vi har vilda vargar i Sverige? Vad gör dom för nytta?"och jämför några sidor frammåt i tråden "Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?"
Jag begriper ingenting. Absolut ingenting. Menjag är kanskeför gammal. Nu är det bara nacken som är stel och ett knä  Kanske inte gör så mycket att det blivit OT för det finns ju en tråd till i samma ämne d.v.s. om vargslakten, den ligger under Naturavdelningen för den som inte visste det.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
04-01-2010, 19:50
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 19:40)  Skriv hellre " inte tycker att sex är det viktigaste". Har jag sagt att du skrivit folk på näsan? Jag tyckte jag skrev att jag inte tänkte göra det. "Själv anser jag att sex är vansinnigt överreklamerat och det säger jag utan att skriva folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut." Tolkade jag som riktat direkt till mig, att du inte gör det jag gör, typ, men det var i så fall en feltolkning från mig om du inte menade så. Inte har jag heller faktiskt påstått att sex är det viktigaste för mig, bara för att det är viktigt.
|
|
|
|
|
04-01-2010, 21:29
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
Detta var en ganska intressant tråd från början.....
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|