Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Direktsådd, Hur och när?
          Therese3z
          Inlägg 07-01-2010, 19:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 19 071

Förra året skulle jag direktså lite sommarblommor (vallmo, blåklint, ringblomma och så vidare) men eftersom jag inte kunde bestämma mig för när jag trodde det var "dags" så vart det knappt några alls som kom i jorden överhuvudtaget. Till i år vill jag därför vara lite mer förberedd med fakta om hur och när det är dags att så på friland så jag inte kan vela så mycket!

När jag försökte söka efter svaren via sökfunktionen så fick jag fram att bönor och majs och sådana "ätbara" saker skall sås vid vissa jordtemperaturer, är det samma för sommarblommorna? Vilken jordtemperatur är lämplig i så fall, och hur djupt ner ska denna temperatur vara?

Jag bor i zon 4(5), när brukar ni andra i denna zon direktså? Går ni efter almanackan (samma datum varje år? wink.gif ) eller går ni ut och "känner efter" lite eller är det väderleksrapporten för den kommande veckan som får styra kanske? smile.gif

Jag inser att det nog säkert är superenkelt med direktsådd, men som sagt, jag vill ha lite tips från er andra som är betydligt mer erfarna än mig själv! smile.gif

--------------------
          Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 04:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon