CITAT (Myosotis @ 11-01-2010, 12:09)

Det kan jag
verkligen hålla med om
Men jag tycker man ska göra skillnad mellan "jag tror" och "jag vet". Det är helt okej att skriva vad man tycker eller att man är upprörd över nånting rent känslomässigt, men då är det inte fakta. Det finns folk som är rädda för vargar (eller möss eller spindlar), de kan inte hjälpa det och det är verkligen jobbigt för dem. Men det ger dem inte rätt att hävda att det är bevisat att möss äter människor.
du glömde en sak -
jag tycker.
om jag vet något benhårt så säger jag det annars tycker jag saker.
tror jag saker skriver jag oftast det. och frågar jag så frågar jag.
hur folk läser och uppfattar är olika.
att ifrågasätta kompetens för ett tyckande är rätt overkill.
CITAT (*Stintan* @ 11-01-2010, 12:13)

Och du vet förståss exakt vad Skånes djurpark har vidtagit för åtgärder för att få vargflocken att fungera? Så dum trodde jag inte ens du va att du tror dom sitter och rullar tummarna utan att försöka göra något åt problemet för att få till en harmonisk flock. Tror du att alla vargflockar i det fria är så harmoniska?
du får tro att jag är hur dum som helst - ditt problem och din huvudvärk, inte min.
jag vet inte vad de har gjort för att försöka komma tillrätta med problemet men eftersom inget hänt på 3-4 år så är det nog ändå så att vad de än har gjort så har de misslyckats. beviset på det avslutades med att 12 vargar avlivades per kula.
och nej, jag tror absolut inte att vargflockar i det fria alltid är harmoniska, därför jagas en del individer iväg, kanske någon dödas.
det är vargars sätt att lösa det hela.
vargar i hägn löser det förmodligen inte på samma sätt med tanke på att de just inte är fria.
så vad som än har hänt i skånes djurpark så får personalen ta på sig det - det är knappast inte vargarna som gjort bort sig
Redigerat av herkules: 11-01-2010, 12:49