Jag har ofta trott att folk överdriver när de pratar om SL och bristande service hos bussförarna. Jag fick sluta tidigare idag och blev glad då tåget rullade in något tidigt på stationen för då skulle jag hinna med bussen. Jag ställde mig och väntade på bussen, och jag väntade och väntade, men ingen buss kom. Det stod några barn också vid hållplatsen och väntade. När det började komma andra bussar försökte jag fråga dem om de kunde ta reda på vad som hänt bussen men de sade i stort sett bara surt "det är väl inte mitt problem?" Ska man inte åtminstone försöka vara trevlig i ett serviceyrke?
Kan påpekas att där jag bor går bussen bara ca 4ggr per dag och det är en mörk, slingrig, smal väg som inte är lämplig för barn att gå på i 5km vilket jag försökte påpeka. Tillsist då man lyckats ta sig fram till SL och fått klart för sig att de inte hade någon buss att skicka tog vi taxi (som damen i telefon sa att vi skulle ta) för jag kunde ju betala men hur hade barnen gjort ifall det inte fanns någon vuxen där det var ju ganska kallt att stå ute i kylan, så nu får man väl se om man får pengarna tillbaka.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|