Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 4 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tror du på "ett liv efter detta"?, ....eller är det en modetrend?
          Tror du på "ett liv efter detta"?
          Finns det ett "liv" efter detta?
          Ja [ 30 ] ** [25.21%]
          Nej [ 21 ] ** [17.65%]
          Jag tror på energier som lever vidare [ 21 ] ** [17.65%]
          Jag tror att vissa människor kan få kontakt med döda människor [ 21 ] ** [17.65%]
          Jag tror det är ett sätt att tjäna pengar när man påstår sig få kontakt med döda [ 10 ] ** [8.40%]
          Jag tror inte, men önskar att det gick att få kontakt [ 5 ] ** [4.20%]
          Jag skulle vilja träffa ett medium för att få kontakt med död anhörig [ 5 ] ** [4.20%]
          Jag tror att det är en modetrend just nu att tro på spöken [ 6 ] ** [5.04%]
          Totalt antal röster: 78
          Gäster kan inte rösta 
          Gita
          Inlägg 16-01-2010, 15:23
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Eva-Helene @ 14-01-2010, 20:20) *
          Jomenvisst! Absolut, visst finns det liv efter detta. Och efter det...och efter det...och efter det...

Javisst, våra barn, barnbarn, barnbarns barn och så vidare...........
          Gita

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-01-2010, 15:29
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag vet inte... men jag får verkligen hoppas det för jag har så mycket att hinna med! smile.gif även för oss utan barn...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-01-2010, 00:23
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Var det någon som såg programmet om fullmånen? (annars är reprisen 23.40 i kväll = söndag kväll på SVT2) Samma argumentation kan man använda när det gäller tron på andar.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Motti
          Inlägg 17-01-2010, 00:46
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Man kan diskutera hur vida det finns något utanför detta livet !men jag har haft en mycket stark upplevelse.Min mor dog för tre år sedan!vi fick dödsbudet kl:5,30 på morgonen naturligtvis så grät man ju hejdlöst jag gick ner och lade mig i gästrumet och grät,.men när jag öppnade mina ögon såg jag en ljusblå liten ängel tre cm stor i rummet som fladdrade ,jag knep i hop mina ögon övertygad om att det var något som jag inte såg ,öppnade ögonen igen men den lilla ängeln fanns kvar!jag gick runt i rummet kollade om det fanns något som kunde framkalla detta utifrån eller något liknande,men den lilla ängeln fanns kvar!jag är fullt och fast övertygad om att det var min mors sista farväl till mig för det fanns ingen annan förklaring till den här lilla ängeln,den uppenbarade sig exakt en och en halv timma efter att min mor hade dött.Jag har alltid haft svårt för att tro på det överjordiska men den morgonen blev jag övertygad om att det finns energier som vi inte alltid tar till oss. eller förstårJag såg den här lilla ängeln intensivt blå tre cm stor och jag kommer aldrig att glömma den upplevelsen.Och ni kan tro att jag funderade på om jag var vid mina sinnen!men det vet jag ju att jag är.Det här är sådant som man kan bli idiotförklarad för men det skiter jag i för jag upplevde det jag upplevde och jag var klarvaken och jag såg det jag såg.Kan fortfarande se den här lilla Ängeln intensivt blå och väldigt lysande framför mig!

Citera
          Gita
          Inlägg 17-01-2010, 09:51
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Motti @ 17-01-2010, 00:46) *
          Man kan diskutera hur vida det finns något utanför detta livet !men jag har haft en mycket stark upplevelse.Min mor dog för tre år sedan!vi fick dödsbudet kl:5,30 på morgonen naturligtvis så grät man ju hejdlöst jag gick ner och lade mig i gästrumet och grät,.men när jag öppnade mina ögon såg jag en ljusblå liten ängel tre cm stor i rummet som fladdrade ,jag knep i hop mina ögon övertygad om att det var något som jag inte såg ,öppnade ögonen igen men den lilla ängeln fanns kvar!jag gick runt i rummet kollade om det fanns något som kunde framkalla detta utifrån eller något liknande,men den lilla ängeln fanns kvar!jag är fullt och fast övertygad om att det var min mors sista farväl till mig för det fanns ingen annan förklaring till den här lilla ängeln,den uppenbarade sig exakt en och en halv timma efter att min mor hade dött.Jag har alltid haft svårt för att tro på det överjordiska men den morgonen blev jag övertygad om att det finns energier som vi inte alltid tar till oss. eller förstårJag såg den här lilla ängeln intensivt blå tre cm stor och jag kommer aldrig att glömma den upplevelsen.Och ni kan tro att jag funderade på om jag var vid mina sinnen!men det vet jag ju att jag är.Det här är sådant som man kan bli idiotförklarad för men det skiter jag i för jag upplevde det jag upplevde och jag var klarvaken och jag såg det jag såg.Kan fortfarande se den här lilla Ängeln intensivt blå och väldigt lysande framför mig!

Du drömde, en vacker och stark dröm i samband med din mors bortgång. Inget ovanligt fenomen.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 17-01-2010, 12:50
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag har upplevt liknande. Men ingen ängel dock. Min bror tröstade mig när jag vasr som mest förtvivlad efter hans död.

En annan sak som hände mig var när min farmor dog. Halv två stod jag och diskade i köket när jag plötsligt hörde min farmors röst i mitt huvud som sa mitt namn, samtidigt som jag kände farmor i hela mig, i varje liten beståndsdel av mig. Går inte att förklara, men ändå. Detta höll i i sig en liten liten stund bara och försvann sedan. Sen tänkte jag inte mer på det konstigt nog. Dagen efter ringde telefonen, det var pappa som ringde och sa att det hänt något. Jag svarade då att, ja farmor har dött, igår vid halv två. Han frågade vem som berättat för mig och jag sa att det var hon själv. Hon sa adjö till sin förstfödde barnbarn.
          Denna upplevelse kan vem som helst försöka förklara hur de vill, men för mig var det ett adjö av farmor själv.
          En vanlig förklaring är att jag bara råkade tänka på farmor just då, och kommer i håg det bara för att hon dog just då. Ja visst, men vem har tänkt på någon genom att känna personen inom sig och höra dennes röst precis som personen talar till en? Inte jag i varje fall, förutom denna gången.

Citera
          Gita
          Inlägg 17-01-2010, 13:02
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (Anma @ 17-01-2010, 12:50) *
          Jag har upplevt liknande. Men ingen ängel dock. Min bror tröstade mig när jag vasr som mest förtvivlad efter hans död.

En annan sak som hände mig var när min farmor dog. Halv två stod jag och diskade i köket när jag plötsligt hörde min farmors röst i mitt huvud som sa mitt namn, samtidigt som jag kände farmor i hela mig, i varje liten beståndsdel av mig. Går inte att förklara, men ändå. Detta höll i i sig en liten liten stund bara och försvann sedan. Sen tänkte jag inte mer på det konstigt nog. Dagen efter ringde telefonen, det var pappa som ringde och sa att det hänt något. Jag svarade då att, ja farmor har dött, igår vid halv två. Han frågade vem som berättat för mig och jag sa att det var hon själv. Hon sa adjö till sin förstfödde barnbarn.
          Denna upplevelse kan vem som helst försöka förklara hur de vill, men för mig var det ett adjö av farmor själv.
          En vanlig förklaring är att jag bara råkade tänka på farmor just då, och kommer i håg det bara för att hon dog just då. Ja visst, men vem har tänkt på någon genom att känna personen inom sig och höra dennes röst precis som personen talar till en? Inte jag i varje fall, förutom denna gången.

Kan inte se något övernaturligt i det du berättar. T.ex. hör jag ofta min pappas röst inom mig, speciellt när jag skall göra något besvärligt så kan jag höra pappa säga " Det där kommer du att klara galant prinsessan min", precis som han sa hundratal gånger under sitt liv. Det är, kan man väl säga, mitt minne av en person som betytt mycket för mig som jag har inom mig.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 17-01-2010, 15:30
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Gita @ 17-01-2010, 13:02) *
          Kan inte se något övernaturligt i det du berättar. T.ex. hör jag ofta min pappas röst inom mig, speciellt när jag skall göra något besvärligt så kan jag höra pappa säga " Det där kommer du att klara galant prinsessan min", precis som han sa hundratal gånger under sitt liv. Det är, kan man väl säga, mitt minne av en person som betytt mycket för mig som jag har inom mig.
          Gita

Enligt din tolkning ja. Men jag hör faktiskt inte röster, och inte heller känner jag personer inom mig. Men om du mår bra av att tro att din pappa inte är hos dig så är det ju bra för dig. smile.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 17-01-2010, 15:53
          Länk hit: #109

Medlem

CITAT (Anma @ 17-01-2010, 15:30) *
          Enligt din tolkning ja. Men jag hör faktiskt inte röster, och inte heller känner jag personer inom mig. Men om du mår bra av att tro att din pappa inte är hos dig så är det ju bra för dig. smile.gif

Men du, min pappa och andra bortgångna personer som jag älskat är alltid med mig som minnen, dessutom lever mina föräldras gener vidare genom mig och mina barn, för mig är det ytterst konstigt att välja att se detta som något övernaturligt.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 17-01-2010, 16:00
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (Gita @ 17-01-2010, 15:53) *
          Men du, min pappa och andra bortgångna personer som jag älskat är alltid med mig som minnen, dessutom lever mina föräldras gener vidare genom mig och mina barn, för mig är det ytterst konstigt att välja att se detta som något övernaturligt.
          Gita

Jag har faktiskt ingenstans sagt att mina upplevelser är övernaturliga. Det jag sagt är att ingen hittat en naturlig (mao logisk och jordnära) förklaring. Sen att man kallar saker för övernaturliga bara för att logiska förklaringar saknas, ja, vad ska man kalla dem för?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-01-2010, 16:38
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Beträffande vetenskapen. Det är ingen forskare eller vetenskapsman som har den fulla sanningen, allt är teorier. Från början, efter kortare eller längre tid kan det bli till en sanning. När en forskare skriver ner sina eller andras teorier så är det en sammanfattning av vad forskningen står just då och ingen är nog så förmäten att tro på att inget mer finns att tillägga eller ändra. Allt måste granskas, ändras, bevisas, till och med kanske förkastas, men utvecklingen går framåt. Tyvärr är det många lekmän som inte förstår skillnaden mellan en teori och en absolut sanning. Vi, vår jord, solsystemet och universum håller på att kartläggas. Från början fanns en tom bok men sidorna håller på att fyllas. Ibland får man sudda eller komplettera men hela tiden fylls sidorna. Vi vet dock inte hur många sidor livets bok har och det finns inget facit att smygtitta i. Bara verkligheten runt oss.

Till skillnad från exempelvis religiösa skrifter som bibeln. Den skrevs färdig på kanske 100 år men så blev det därefter, den ena sanningen efter den andra måste suddas bort så snart finns inget kvar. Hur man öht kan tro på nånting som står där förstår inte jag men var och en får stå för sitt val. Jag vill ha handfasta besked, plockar jag upp en sten från marken och det står "Made by God" på den kan jag börja tro på saken. Jag struntar totalt i om någan annan säger att det är så men inte kan bevisa saken.

Det är samma sak med spöken, visa mig ett och jag skall tro på det. Berättelser bevisar absolut inget.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 17-01-2010, 18:39
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2010, 16:38) *
          .......samma sak med spöken, visa mig ett och jag skall tro på det. Berättelser bevisar absolut inget.

Just det!
          Alla som upplevt "spöken" tror på det för de vet vad de varit med om!
          De som inte upplevt nåt sånt, väljer oftast att inte tro.....eller vela lite fram & tillbaka.
          I den här tråden finns flera som upplevt "spöken" eller vad man ska använda för ord - de är klart att de tror på det!
          Ingen behöver bevisa nån motsats för dem genom att tala om att det är inbillning eller drömmar eller så - de har upplevt och de vet!
          Om jag hade varit med om nån sån upplevelse skulle jag också tro.
          I brist på det, velar jag fram & tillbaka....
          Men det fascinerar mig lite att de som inte tror är de som genast blir mest engagerade att bevisa varför de inte tror..... dunno.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-01-2010, 20:46
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 17-01-2010, 18:39) *
          ...................det fascinerar mig lite att de som inte tror är de som genast blir mest engagerade att bevisa varför de inte tror..... dunno.gif

Och är så tvärsäkra på att dom har rätt!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          malin72
          Inlägg 17-01-2010, 21:48
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

japp som måga redan vet...jag tror!
          kryssade för 3 saker...

en ska jag funderar över bland dom icke troende som vill få bevis, har ni någon gång besökt ett certifierat medium??
          bara för att man vågar vara nyfiken...utmana sig själv

Ang det att det skulle vara kvinligt eller starkare där...nope fel där med, i Sverige är det i stor sett 50-50
          Att vetenskapen måste kunna sätta finger på saker och ting för att veta, jo så är det väl, men jag som vill testa saker och kanske överbevisa min egen tro
          tycker att det är spännande med flera vinklar tummenupp.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 17-01-2010, 21:58
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Min syster har haft en liknande upplevelse, hon såg vår far i hallen när hon kom in.
          Jag och en kompis såg när vi var barn ett "spöke". Vi trodde vi såg i syne, men kunde båda beskriva vad vi såg, vi stod länge o tittade på fenomenet, men blev rädda o tog en annan väg. Jag tror det finns så mycket kvar för vetenskapen att upptäcka o bevisa.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-01-2010, 22:09
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 17-01-2010, 18:39) *
          Men det fascinerar mig lite att de som inte tror är de som genast blir mest engagerade att bevisa varför de inte tror..... dunno.gif

Jag lyckades hålla mig till dagen efter, vaaar det inte duktigt? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Beträffande huruvida vetenskapen skall kunna ta reda på fakta om spöken mm, man kan göra ett försök men då måste fenomenet vara så säkert förekommande att man kan vara på plats med utrustning. Att göra en analys bara på grundval av berättade upplevelser, njaaa...

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 17-01-2010, 22:30
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2010, 22:09) *
          Jag lyckades hålla mig till dagen efter, vaaar det inte duktigt? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Beträffande huruvida vetenskapen skall kunna ta reda på fakta om spöken mm, man kan göra ett försök men då måste fenomenet vara så säkert förekommande att man kan vara på plats med utrustning. Att göra en analys bara på grundval av berättade upplevelser, njaaa...

Jo, det var duktigt!! yes.gif
          Men varför vetenskapen ska bevisa fakta är väl inte det viktigaste, tycker jag....Om man inte tror så är det OK!
          Och om man upplevt nåt som kan klassas övernaturligt så är det också OK att tro på det man upplever!
          Det ena är inte mer rätt än det andra?!

Att bevisa existensen av ett liv efter detta tror jag inte vi har kunskap till att klara av idag. Det kanske kommer, men vad följdverkningarna av sån vetskap skulle ge kan jag inte ens föreställa mig! Det vore ju nåt helt oerhört!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          jholma
          Inlägg 17-01-2010, 23:15
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

CITAT
          Jag vill ha handfasta besked, plockar jag upp en sten från marken och det står "Made by God" på den kan jag börja tro på saken.

Det där kan nog vara väl så knepigt!

Ljuset kan ses som både en våg- och partikelrörelse och båda synsätten är förmodligen korrekta.

Och vad skall vi göra med 11 dimensioner om det visar sig vara riktigt? Vi kan ju inte se dem alla? Bara de som vi konkret och handfast lever i och är skapade/utvecklade i.

Sen så tror jag att Du läser Bibeln som ett Jehovas vittne dvs bokstav för bokstav och det gör inte jag i alla fall.

Men jag respekterar Din uppfattning utan ironi så jag hoppas att Du gör sammalunda med min.

Allt för det goda samtalets skull

Citera
          legion6
          Inlägg 18-01-2010, 01:08
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 24 830

Självklart finns ett liv efter detta om man väljer det!Ni tror väl inte detta är första gången!MEN alla de som tjänar pengar på andar o andra energier DET FINNS INTE ETT ENDA HÅLLBART BEVIS på att h*n som skapade allt detta skulle göra en miss.Jag tror det finns andra planeter där man är mer givande o lättare till kärlek,Tellus är aggresiv.

Citera
          torvan
          Inlägg 27-01-2010, 10:53
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Jag kom att tänka på den här tråden efter en händelse i går kväll.
          Vore kul att höra en förklaring från er som "inte tror" om sannolikheten eller någon ide om varför det händer.
          Min mamma och bror dog förra året med fyra månaders mellanrum.
          Mamma och jag har båda haft många varsel, sanndrömmar och telepatisk kontakt med varandra.
          Hon lovade att visa sig för mig om hon kunde när hon var borta.
          Min bror blev under sina sista år mycket intresserad av reinkarnation.
          Tyvärr han vi aldrig prata närmare om det då han avled så plötsligt.
          Han hade varit i kontakt med en reinkarnationsterapeut (!) för mammas skull.
          Hon menade på att det tar ungefär sex månader innan det går att få "kontakt".
          Jag brukar ta en promenad varje kväll och ca ett halvår (i november) efter min brors bortgång började det. Gatlyktor släcks när jag går förbi, fem gånger hade det hänt på drygt två månader.
          En lykta hände det med två gånger. Så jag sa till min familj att nu är det brorsan som retas med mig.
          Igår kväll när jag kom till den lyktan så tänkte jag: jaha bror, ska du släcka lampan för mig i kväll också?
          Och den slocknade precis efter jag tänkt så!
          Då var det nära att jag börjat prata högt med lyktan, men man får väl tänka på sitt rykte w00t.gif torvan

Citera

8 sidor V  « < 4 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-10-2025, 07:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon