Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tror du på "ett liv efter detta"?, ....eller är det en modetrend?
          Tror du på "ett liv efter detta"?
          Finns det ett "liv" efter detta?
          Ja [ 30 ] ** [25.21%]
          Nej [ 21 ] ** [17.65%]
          Jag tror på energier som lever vidare [ 21 ] ** [17.65%]
          Jag tror att vissa människor kan få kontakt med döda människor [ 21 ] ** [17.65%]
          Jag tror det är ett sätt att tjäna pengar när man påstår sig få kontakt med döda [ 10 ] ** [8.40%]
          Jag tror inte, men önskar att det gick att få kontakt [ 5 ] ** [4.20%]
          Jag skulle vilja träffa ett medium för att få kontakt med död anhörig [ 5 ] ** [4.20%]
          Jag tror att det är en modetrend just nu att tro på spöken [ 6 ] ** [5.04%]
          Totalt antal röster: 78
          Gäster kan inte rösta 
          *Stintan*
          Inlägg 13-07-2010, 12:42
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Du svarar på halvårsgamla inlägg och för samma diskussion i två trådar samtidigt. Är det inte bättre att hålla allt i samma tråd så blir det inte så förvirrande?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-07-2010, 14:02
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Tack, Stintan, jag hamnade i fel tråd och såg mig inte för datumen för jag var ju inne i den andra tråden och sen vet jag inte hur jag hamnade här. trodde nog att der fanns 2 trådar om "spökeriet".
          thanks.gif Tackar så mycket, Stintan, du håller ordning och reda på mig och det tar jag inte illa vid, så fortsätt, om du märker nåt liknande igen, men nu gäller det att kolla mer noga ..... Fuchian ...

Citera
          silos
          Inlägg 13-07-2010, 15:08
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Motti @ 17-01-2010, 01:46) *
          Man kan diskutera hur vida det finns något utanför detta livet !men jag har haft en mycket stark upplevelse.Min mor dog för tre år sedan!vi fick dödsbudet kl:5,30 på morgonen naturligtvis så grät man ju hejdlöst jag gick ner och lade mig i gästrumet och grät,.men när jag öppnade mina ögon såg jag en ljusblå liten ängel tre cm stor i rummet som fladdrade ,jag knep i hop mina ögon övertygad om att det var något som jag inte såg ,öppnade ögonen igen men den lilla ängeln fanns kvar!jag gick runt i rummet kollade om det fanns något som kunde framkalla detta utifrån eller något liknande,men den lilla ängeln fanns kvar!jag är fullt och fast övertygad om att det var min mors sista farväl till mig för det fanns ingen annan förklaring till den här lilla ängeln,den uppenbarade sig exakt en och en halv timma efter att min mor hade dött.Jag har alltid haft svårt för att tro på det överjordiska men den morgonen blev jag övertygad om att det finns energier som vi inte alltid tar till oss. eller förstårJag såg den här lilla ängeln intensivt blå tre cm stor och jag kommer aldrig att glömma den upplevelsen.Och ni kan tro att jag funderade på om jag var vid mina sinnen!men det vet jag ju att jag är.Det här är sådant som man kan bli idiotförklarad för men det skiter jag i för jag upplevde det jag upplevde och jag var klarvaken och jag såg det jag såg.Kan fortfarande se den här lilla Ängeln intensivt blå och väldigt lysande framför mig!

Underbart!

CITAT (*Stintan* @ 14-01-2010, 16:31) *
          Tänk vad tråkigt livet skulle vara om allt gick att bevisa och man bara fick tro på sånt som var vetenskapligt bevisat. Hur högtstående varelse människan än är så tror jag inte hon är kapabel till att förstå och kunna bevisa allt. Hur skulle något överhuvudtaget kunnat vara bevisat om inte någon en gång trott på något som inte var bevisat.

Själv tror jag att det finns en annan dimension bortom vår vanliga verklighet

Mycket klokt skrivet av dig!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-07-2010, 15:30
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Huruvida människan är den enda tänkande organismen på denna planeten kan vi lämna därhän men förmodligen är det så. Vi har en förmåga att tänka som gör oss unika men även sårbara för manipulation, både utifrån och innifrån. Vi kan dagdrömma och skapa fantasivärldar där bara just fantasin sätter gränserna, vi kan skapa bilder och vad som helst som bara finns inne i vår hjärna. Vi har något som brukar kallas det undermedvetna som vi inte har full kontroll över. Vad är det då som hindrar att hjärnan eller det undermedvetna skapar saker på egen hand och som vi sen uppfattar som om det verkligen har hänt? Vårt medvetande har olika stadier från full vakenhet till fullständigt sovande. Är man i ett mellanstadium kan man uppfatta fantasiskapelser som verkliga, det är ingen slump att spöken alltid syns på natten när vi har som svårast att hålla oss vakna.

En annan sak är att minnen inte är så stabila som man kan tro. Nu har jag kroniskt svårt att minnas saker men jag har märkt att saker jag borde komma ihåg har totalt försvunnit ur minnet. Inte bara det, minnet har förvanskats och förändrats i vissa fall. Så när en person berättar om allt konstigt denne har upplevt, om allt från änglar till spöken, märkliga sammanträffanden och annat märkligt, så tar jag fram saltkaret och tar en nypa. Inte för att jag misstror berättaren direkt men det som berättas behöver inte ha hänt. Jag tror bara på det som någorlunda kan bevisas. Sen har vi kroniska lögnare och mytomaner men det är en annan sak.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 13-07-2010, 15:39
          Länk hit: #145

Medlem

CITAT (officinalis @ 15-01-2010, 11:08) *
          Traditionellt pratar man väl om karma i samband med reinkarnation. Fenomenet "karma" påminner mig själv snarare om att jag har ansvar över mitt egna liv och mina egna handlingar.
          Ifall man målmedvetet slutar att projicera sin skit på andra, skylla ifrån sig, gnälla på lönen, jobbet, jorden, grannen osv. och istället börjar fråga sig själv varför man kan skapar denna olust. Det är mycket enklare att förändra sig själv än att försöka skjuta över allt ansvar på omgivningen.
          Ifall man börjar förstå vad ens handlingar leder till och vilka reaktioner man får från omgivningen så märker man saker. Att visa entusiasm, glädje och medkänsla har en helt annan verkan på andra människor, som i sin tur också påverkar en själv på ett positivt sätt.
          Jag lovar dig att du kommer få mycket godare samvete och troligen locka till dig många trevliga människor ifall du applicerar "karma"-tänket i ditt liv. I de flestas fall finns det ingenting negativt att begå en god handling.
          Det är såhär jag tänker på karma.
          Men enligt den traditionella meningen så kanske jag är helt ute och cyklar unsure.gif

Detta skrev du bra!
          Det man ge får man tillbaka tiofallt,så man gör sig själv illa också om man fortstter att vara elak mot sina medmänniskor etc...
          Med ett gott samvete kan man sova lugnt om natten är ett som är säkert.
          Och det är bra mycket roligare att dela med glädje än elakheter!

CITAT (Anma @ 15-01-2010, 11:48) *
          Många lever ju efter devisen att är det inte bevisat så finns det inte. Alltså är det med andra ord bevisat att det inte finns då det inte är bevisat att det finns.

Men inte i en allt för avlägsen dåtid var det ju bevisat att atomen var den allra minsta beståndsdelen i hela världen. Men så lyckades någon klyva en atom...

Och ännu längre tillbaka trodde människorna att jorden var platt!

Citera
          silos
          Inlägg 13-07-2010, 16:06
          Länk hit: #146

Medlem

Nu har jag läst hela denna tråd och det har varit mycket intresant läsning för mig!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-07-2010, 17:47
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag vill bara rätta en uppgift om atomen. Atom kommer av grekiskan och betyder odelbar. Dess odelbarhet var knappast bevisad för det var grekiska filosofer för 2500 år sen som myntade begreppet. De var knappast vetenskapsmän utan som sagt tänkare. Atomen är fö den minsta del av ett grundämne som äger ämnets egenskaper. Det var nog för ett par hundra år sen man insåg att atomen inte var den minsta partikeln utan i sig var uppbyggd av mindre partiklar. Nu är man nere på vad dessa atomdelar i sin tur är uppbyggda av. Hittar man bara Higgspartikeln är kanske gåtan löst.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-10-2025, 22:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon